۱۴۰۱ مهر ۱۲, سه‌شنبه

جنبش و خیزش جوانان

 

جنبش و خیزش جوانان
 
خیزش جوانان
جنبش و خیزش جاری علیرغم افت و خیزها و کش و قوس ها می رود که گسترده تر از پیش شود. پس از سرکوب خونین دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه های بیشتری به جنبش و خیزش آمدند و خشم خویش را از این حکومت کثیف و جنایتکار و مرتجع ابراز کردند.
 در پی آنها دانش آموزان این نوگلان  آینده ساز کشور مبارزات نوین خود را آغاز کردند. آنان در مدارس نه تنها عکس های خامنه ای بلکه همچنین عکس های خمینی را پاره کرده و یا سوزاندند و به این وسیله نشان دادند که مخالف کل حکومت مذهبی حاکم از آغاز تا کنون هستند و می خواهند از مرزهای این حکومت مستبد مذهبی و خط قرمز های آن رد شوند و یک جمهوری مردمی غیرمذهبی(سکولار) را برپا کنند.
دانش آموزان و به ویژه دانش آموزان دختر در مدارس به گردهمایی های پرشوری دست زدند و در پی آن به خیابان ها آمدند و شعارهای خود علیه حکومت را سر دادند.
سربلند کردن جنبش دانش آموزان پس از جنبش دانشجویان نشان می دهد که در خیزش کنونی ایران انتقال های مداومی از یک بخش، گروه و طبقه به بخش و گروه و طبقه ی دیگر صورت می گیرد و اجازه نمی دهد پرچمی که بلند شده به زمین بیفتد. این انتقال های پی در پی از یک سو نشان دهنده ی ناموزونی رشد در مبارزات و خیزش ها و انقلاب ها در ایران است و از سوی دیگر طلایه های موزونی آینده یعنی حرکت و جنبش متحدانه ی تمامی بخش ها و گروه ها و طبقات خلقی است.  
در پی مبارزات دانشجویان و دانش آموزان، کشاورزان اصفهان نیز دست به راهپیمایی زدند و شعارهایی علیه دولت رئیسی سر دادند.
 و ای کاش می شد که دوباره چادرها را در کنار سی سه پل برپا کنند و یا به اشکال دیگری از مبارزه دست زنند که بتواند پایدار باشد، که این بار نه تنها توده های استثمار شده و ستمدیده ی کارگر و زحمتکش اصفهان که تمام خلق ایران با آنها همراهی خواهد کرد.  
استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی
یکی از شعارهایی که در راهپیمایی های دانش آموزان داده شد « استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» بود. دو وجه مهم این شعار همانا استقلال و آزادی است و همان ها هم می تواند مضمون اساسی جمهوری ایرانی را مشخص کند. استقلال و آزادی خواست های ملت ایران از مشروطیت تا کنونی بوده است. مضمون این شعار یعنی حکومتی که مستقل از امپریالیست ها غربی و شرقی باشد و آزادی و دموکراسی را تامین کند تنها می تواند یک جمهوری دموکراتیک و مردمی باشد که مبنای اساسی اش آزادی و دموکراسی برای توده ها و طبقات خلقی و حفاظت از استقلال ایران در مقابل هر نیروهای استعماری و امپریالیستی است.

درود به دانش آموزان و دانشجویان مبارز
درود به کشاورزان اصفهان
مرگ بر خامنه ای
مرگ بر جمهوری اسلامی
برقرار باد جمهوری دموکراتیک مردمی به رهبری طبقه ی کارگر
 گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
 13 مهر 1401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر