۱۴۰۱ آبان ۴, چهارشنبه

آغازگر جهش های بزرگ تر

 
روزی که می تواند آغازگر جهش های بزرگ تر در انقلاب باشد!
 
با گذشت چهل روز از قتل مهسا امینی به وسیله ی اوباش خامنه ای و نیز آغاز انقلاب مردمی ایران و« چله ی انقلاب»، شهر سقز و کردستان و تمام ایران گرامیداشت وی را برگزار کردند.
با وجود تمام تمهیدات رژیم همچون زیر فشار قرار دادن خانواده ی مهسا - از جمله تهدید کردن آنها به قتل پسرشان اشکان امینی - برای برگزار نکردن مراسم و نیز اعلام تعطیلی دبستان ها و مدارس و دانشگاه ها به علت «آنفلونزای سخت» و همچنین بستن راه های گورستان آیچی، توده های مردم سقز به هر شکل و از جمله پیاده راه گورستان را در پیش گرفتند و با گردآمدن ده ها هزار نفری در گورستان به شکلی حماسی به بزرگداشت وی پرداختند.
توده ها در این گردهمایی بزرگ شعارهای«ما همه مهسا هستیم بجنگ تا بجنگیم»، «مرگ بر دیکتاتور»،« امسال سال خونه، سید علی سرنگونه » و«کردستان، کردستان، گورستان فاشیست ها»... را سر دادند.
جدا از این در بیشتر شهرهای کردستان کسبه، مغازه های خود را بسته و در اعتصاب بودند.
گسترش اعتصابات در صنعت نفت و فولاد
در این روز که بی شک یکی از روزهای بزرگ انقلاب خواهد بود، پالایشگاه تهران و نیز بخش های دیگری از کارگران پالایشگاه های آبادان اعتصاب خود را آغاز کردند. همچنین در کرمان کارخانه ی فولاد بوتیا دست به اعتصاب زدند.
گسترش اعتصابات کارگری به مفهوم پیوستن کارخانه های بیشتر و نیز کارگران بیشتری به اعتصابات طبقه ی کارگر است که مهم ترین نیرو در میان نیروهای محرکه اساسی انقلاب دموکراتیک ایران است. گسترش اعتصابات طبقه ی کارگر بدون شک تغییرات اساسی در صف بندی نیروها و کلا انقلاب و پیشرفت آن به وجود خواهد آورد.
پیشروان طبقه ی کارگر باید توجه داشته باشند که مسئولیت بزرگ و سنگینی به دوش آنهاست و باید در جهت انجام این مسئولیت دست به گسترده ترین فعالیت های خود دست زنند. تاریخ ما را نخواهد بخشید چنانچه از این فرصت تاریخی به نحو درست استفاده نکنیم و به طبقه ی کارگر یاری نرسانیم که بتواند آگاه و متشکل شود و به رهبری انقلاب رسد و انقلاب را در عمل از یک انقلاب دموکراتیک بورژوایی نوع کهن به یک انقلاب دموکراتیک نوین یعنی انقلابی به رهبری طبقه ی کارگر تبدیل کند.
گسترش اعتصابات کسبه در شهرها
در مورد کسبه نیز این روز، روز مهمی بود. در کردستان که اعتصاب کسبه یکی از پایه های پیشرفت جنبش در این استان( و همچنین آذربایجان غربی) است اعتصاب تقریبا همگانی و در بیشتر شهرهای اصلی صورت گرفت.
به طور کلی کردستان به دلیل عقب نگاه داشته شدن از نظر اقتصادی به وسیله ی حکومت های استبدادی سلطنتی و مذهبی، طبقه ی کارگر صنعتی به آن درجه رشد نیافته است و بنابراین مبارزات در این استان را باید بیشتر مبارزات طبقه ی متوسط و خرده بورژوازی به ویژه لایه های فقیر و میانه ی شهری و روستایی آن دانست.
همچنین در تهران( خیابان جمهوری، لاله زار، کاشانی، بخش هایی از بازار تهران و نیز بازار علائدین)، در اراک و شیراز و رشت و مشهد و کرمان کسبه جا به جا در مغازه های خود را بسته و به اعتصاب دست زدند.
جا افتادن اعتصابات بازاریان و کسبه (به ویژه کسبه ی جزء) و سرایت و گسترش آن به تک تک شهرها و روستاهای ایران بخش مهمی از محکم شدن پایه های رشد انقلاب دموکراتیک مردمی ایران خواهد بود.
تردیدی نیست که گسترش اعتصابات کارگران و کسبه و کارمندان دولت شرایط را برای شکل گیری راه افتادن سیل توده ها و گردهمایی ها و راهپیمایی های بزرگ آینده آماده خواهد کرد.  در مورد کارمندان ادارات دولتی باید گفت که این بخش هنوز پای اعتصاب نرفته اند و این در حالی است که اعتصاب شان بسیار مهم است و می تواند کارکرد دولت را فلج کرده و آن را از پا بیندازد.
پزشکان و آغازی توفانی برای مبارزات شان
یکی از مهم ترین تغییرات در پیشرفت انقلاب در این روز پیوستن صدها تن از پزشکان آزادیخواه و میهن دوست به انقلاب است. طبق فراخوان قبلی، در امیرآباد و ساختمان نظام پزشکی صدها پزشک دست به گردهمایی زدند و بخش هایی از مردم نیز به آنها پیوستند و در گردهمایی خود شعار «مرگ بر خامنه ای» را سر دادند. اعتصاب پزشکان و به طور کلی پیوستن  لایه های گوناگون مدرن و سنتی طبقه ی متوسط ایران بسیار مهم است و نیروی انقلاب را بارها افزایش خواهد داد.
شکوه مبارزات دانشجویان
جنبش دانشجویان در حال حاضر و با این گسترش یافتگی در تمامی ایران سر به آسمان می سایند. آنان به همراه جوانان مبارزی که امروز در بیشتر شهرهای ایران خیابان های را تسخیر کرده بودند، پیشروترین نیروی حال حاضر انقلاب هستند و جنبش پر شکوه شان روز به روز پرشورتر و رادیکال تر می شود.  
وظیفه و نقش دانشجویان نیز بسیار سنگین است. آنها می توانند و باید طراح شعارهای پیشرفته تری برای جنبش، تدوین خط و مرزهای درست و دقیق بین صف خلق و دشمنان خلق خواه آنان که بر سر قدرت اند یعنی دارودسته ی خامنه ای و بیت و سران سپاه و بسیج اش و خواه آنان که موذیانه در پی رسوخ در بنای انقلاب هستند یعنی سلطنت طلبان و دیگر مرتجعین باشند و جهت گیری های درست برای تداوم جنبش و پیشرفت سیاسی و تشکیلاتی آن رسم کنند و خواهند کرد.
خامنه ای، ابلهی که دلبسته ی حماقت های خویش است!
هر ابله و احمقی به جای خامنه ای و بیت رهبری بود دست به یک سری بلاهت ها و حماقت های جزیی یعنی عقب نشینی های جزیی آشکار می زد اما خامنه ای مایل است دست به بلاهت ها و حماقت های بزرگ بزند تا کسی نتواند از نظر حماقت از وی پیش بیفتد.
 خامنه ای طی تاریخ 40 ساله نشان داده است که اساسا سیاست مدار حتی از نوع بورژوایی آن نیست، بلکه یک دسیسه چین جنایتکار است و تنها سیاستی که و سران پاسدارش می شناسد، توطئه کردن و کشتن است.   
مرگ بر خامنه ای
مرگ بر جمهوری اسلامی
برقرار باد جمهوری دموکراتیک خلق ایران به رهبری طبقه ی کارگر
 گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
4 آبان 1401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر