۱۴۰۱ آبان ۶, جمعه

هفتم آبان و کورش بازی

 
 
از هفتم آبان و کورش بازی، آبی برای سلطنت طلبان مزدور گرم نخواهد شد!

با تجدید نظر در 12 آبان 1401
 
اگر برخی از مردم ما که بسیار کم اند به کورش بیان دلبستگی می کنند نه به این دلیل است که وی شاهی بود و سلسله ی هخامنشیان و ایران را به اوج قدرت رساند!
نه برای این است که بگویند خواهان بازگشت حکومت استبدادی شاهی و سلطنتی هستند!
نخیر! برای این ها نیست.
حکومت پلید و کثیف جمهوری اسلامی کاری با مردم کرد که بخش هایی از مردم به ویژه لایه های متوسط ، از هر چیزی که بتوانست عزت نفس شان را که جمهوری نکبت 40 ساله به حد اعلا تحقیر کرده بود، دوباره به آنها برگرداند و به وسیله ی آن بتوانند سرشان را در جهان بلند کنند، استفاده کردند. آن به اصطلاح نخستین اعلامیه مربوط به حقوق بشر نیز از این موارد بود که می شد پشت آن علیه ستم های جمهوری اسلامی سنگر گرفت و سر فراز کرد . و تاریخ مصرف این مورد دیر یا زود و با درک های نو از آزادی و دموکراسی و خودبازیابی این مردمان در این مبارزه بزرگ به پایان خواهد رسید.  
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در مورد این که در روز 7 آبان اعتصاب گسترش خواهد یافت چه خوب نوشته اند که:
«اعتراضات ما کارگران نفت ربطی به روز کورش و روزهای این چنینی ندارد.» و« اعتراض ما کارگران به فقر و تبعیض و نابرابری و کل بساط توحش ضد زن و ضد کارگر حاکم است.»
طبقه ی کارگر استثمار شده و زیر ستم، حکومت های استثمارگران و ستمکاران را می شناسند.
 
چه رژیمی از نظر آخوندها بهترین جایگزین حکومت خودشان است؟
 اگر قرار است بروند که می روند، از نظر روحانیت و آخوندها و پاسداران و سازمان های اطلاعاتی شان بهترین رژِیمی که خوب است جانشین آنها شود و به نفع آنها است که جانشین آنها شود رژیمی است همانند  سلطنتی سابق!
چرا؟
زیرا چنین رژیمی به حفظ نهاد روحانیت، به عنوان نگهبان سلطنت می پردازد.
به حفظ مذهب به عنوان یکی از ارکان مهم ایدئولوژی حاکم برای تحمیق توده ها و تداوم استثمار و ستم سرمایه داران مزدور دست می زند. چنین جایگاهی برای مذهب قائل شدن 180 درجه با این که از سوی دولت دموکراتیک خلق، دین و مذهب امر شخصی و خصوصی افراد اعلام شود و اجازه ی داشتن نقش و دخالت در امور فرهنگی و آموزش و پرورش و امور حقوقی و دستگاه قضا و اداره اقتصادی و سیاسی کشور به آن داده نشود فرق دارد.
به حفظ سازمان های اطلاعاتی موجود و حل آنها در سازمان اطلاعاتی همانند ساواک ادامه می دهد.
به حفظ  سپاه و بسیج به عنوان نیروهای مسلح برای نگهبانی حکومت سرمایه داران بوروکرات- کمپرادور دوباره به قدرت رسیده و حل آنها در ارتش موجود می پردازد.
به تغییر هویت بسیاری از سرمایه داران بوروکرات - کمپرادور مذهبی و حل شدن آنها در نظام کهنه ی سلطنتی دست خواهد زد.
تنها چنین رژیمی می تواند نهاد روحانیت و آخوندها و روحانیت و سازمان های اطلاعاتی موجود و سپاه  و سرمایه داران سالوس را حفظ کرده و به یاری آنها حکومت را علیه طبقه ی کارگر و کشاورز و توده های زحمتکش شهر و روستا و طبقات میانی و متوسط جامعه به کار گیرد و بر آنها مسلط شده و استثمار و ستم سرمایه داران مزدور امپریالیست های غربی را تداوم بخشد. تنها چنین رژیمی است که به نرم ترین شکل ممکن (یعنی با مجازات معدودی از آنها) با حکومت گران کنونی برخورد خواهد کرد.
 
درباره رضا حقیقت نژاد 
این باید روشن باشد که کسانی با رادیو و تلویزیون های امپریالیستی کار می کنند نه انقلابی اند و نه عموما مترقی و ملی و نمی توانند بیرون از چارچوب های نظرات سازمان هایی که با آنها کار می کنند نظری ارائه دهند. رضا حقیقت نژاد نیز بر مبنای مقالاتی که نوشته است در همین چارچوب و در زمره ی همین به اصطلاح خبرنگارانی قرار می گیرد که هم اکنون در هیئت تحریریه ی این رادیو تلویزیون ها کار می کنند و اکثریت به اتفاق آنها مبلغان سلطنت طلبان و امپریالیست ها هستند.
ما ضمن محکوم کردن تصاحب جنازه به وسیله حکومت و مخالفت با ندادن جنازه حقیقت نژاد به خانواده ی وی، اما به هیچ وجه بر این نظر نیستیم که وی را می توان جزو نیروهایی دانست که در خدمت جنبش خلق بوده و به آن خدمت کرده اند! 
 
تقلبی بودن«جمعی از جوانان محلات تهران» و «جمعی از محلات تبریز»!
 اطلاعیه هایی که زیر نام «جمعی از محلات تهران» و همچنبن « جمعی از محلات تبریز» داده می شود هیچ پشتوانه ای ندارد. مطالعه ی این اطلاعیه ها نشان می دهد که این ها تعدادی افراد سلطنت طلب هستند که می خواهند از فضای کنونی استفاده کرده خود را تحمیل کنند و فردا بیایند و بگویند ما هم بودیم. برای نمونه این ها در اطلاعیه شماره یک شان گفته اند که پس از پیروزی مبارزات در «میدان شهیاد»- نام سلطنتی و پیشین میدان آزادی- گرد خواهیم آمد. انگار که مردم بیمارند که بخواهند نام زیبای آزادی را با نام مزخرف«شهیاد» عوض کنند! و یا حضرات قهرمان بختیاری ها را نه امثال شیرعلیمردان  بلکه افرادی از قبیل سرداراسعد بختیاری معرفی می کنند.
 از سوی دیگر این ها می خواهند مفاهیم«پان ایرانیستی» خود را رواج دهند و با آنها پرده ای تیره و تار به روی اندیشه ها و خواست ها و شعارهای صریح و روشنی که طبقات مردم می دهند بکشند.
اشتباه ما
در اینجا باید به این اشتباه خودمان اقرار کنیم که در یکی از متن های خود از این جمعی از جوانان محلات تهران  تمجید کردیم!(این متن که تداوم خیزش و انقلاب در ایران نام داشت و در تاریخ 14 مهر 1401 نشر یافت بعدا اصلاح شد) 
این اشتباه در درجه ی نخست به این دلیل به وجود آمد که گمان می کردیم بر مبنای مبارزات آبان 98 می توان انتظار داشت که در محلات تشکل هایی به وجود آید. در درجه ی دوم و بر مبنای این باور، در مورد خواندن اطلاعیه های پیشین به ویژه شماره یک آنها کوتاهی کردیم.
البته این اشتباه چندان تداوم نیافت زیرا مطالعه ی اطلاعیه های بعدی این جمع جعلی و نیز افشاگری هایی که در مورد اطلاعیه های آنها در سایت ها صورت گرفت و بالاخره خوانده شدن بی کم و کاست و به طور مداوم متن های اینان از برخی از تلویزیون های بن سلمانی و سلطنتی، به ما نشان داد که با یک نام تقلبی طرف هستیم. 

جمع های جعلی دیگر
آنچه در بالا درباره ی جمعی از جوانان محلات تهران و تبریز گفتیم درباره ی اطلاعیه ی جعلی بیست تن از افراد داخل ایران خطاب به حامد اسماعیلون و برای تشکیل شورایی که بتواند مبارزات در ایران پیش ببرد نیز صدق می کند. شورایی که قرار بوده در آن «همه با هم» یعنی نیروهای آزادیخواه و استقلال طلب با سلطنت طلبان مرتجع و وطن فروش سابق همراه شوند. 

بهتر است که هر گروه و جمعی که سلطنت طلب نیست موضع خود را در مورد رژیم سلطنتی و اساسا در مورد حکومت های وابسته به امپریالیست ها و همچنین در مورد چگونگی علائق و وابستگی طبقاتی خود به گونه ای صریح و روشن مشخص کند.
 گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
6 آبان 1401
 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر