۱۴۰۱ مهر ۱۲, سه‌شنبه

the statement of the Communist Party of Turkey

 
ترجمه بیانیه ی حزب کمونیست ترکیه ( مارکسیست - لنینیست) در پشتیبانی از مبارزات  خلق ایران
Türkiye Komünist Partisi'nin (Marksist-Leninist) İran halkının mücadelesini destekleyen açıklamasının çevirisi
Translation of the statement of the Communist Party of Turkey (Marxist -Leninist) in support of the struggle of the people of Iran
 
 
ما از شورش مردم ایران استقبال می کنیم!
 
ما قتل وحشیانه ی مهسا امینی و حمله و بازداشت و سرکوب جنبش گسترده ی خلق ایران را به وسیله ی رژیم جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم!
 
ما از  اعتراضات و جنبش جاری و مبارزات عادلانه ی زنان و کارگران و دیگر مردم زیر ستم در ایران پشتیبانی می کنیم!
 
 در روز جمعه 25 شهریور، مهسا( ژینا) امینی، زن جوان 22 ساله اهل کردستان ایران بر اثر شدت ضربات و جراحات وارد شده به سر وی به وسیله ی نیروهای گشت ارشاد مرتجع جمهوری اسلامی ایران، در بیمارستان جان باخت. پس از قتل ژینا اعتراضات گسترده ای به رهبری زنان در بیش از 170 شهر در سراسر کشور از جمله پایتخت و سایر شهرهای بزرگ صورت گرفت و شعارهایی مانند «نه ملا و نه شاه»( مرگ بر ستمگر، چه شاه باشد، چه رهبر) که علیه رهبران جمهوری اسلامی سر داده شد کل رژیم را مستقیماً به چالش کشید.
از سوی دیگر، رژیم ملاها زیر نام« اغتشاشات» به حملات خشونت آمیز خود به تظاهرات ادامه داده و دسترسی به اینترنت را محدود کرده است. در واقع، طبق سندی که به مطبوعات درز کرده است، رژیم به ارتش و پلیس دستور داده است که «تظاهرات را بدون رحم و با خشونت زیاد سرکوب کنند». در این مرحله طبق اظهارات رسمی 84 نفر جان خود را از دست دادند و نزدیک به 2000 نفر دستگیر شدند. یک تخمین واقعی تر در حال حاضر این ارقام را حداقل 300 کشته و بیش از 20000 دستگیری ذکر می کند. با این وجود، شورش مردم ایران همچنان ادامه دارد.
 
در طول 43 سال گذشته رژیم جمهوری اسلامی، نزدیک به 20 قیام علیه رژیم ملاهای ایران رخ داده است. این شورش ها به وسیله ی رژیم ارتجاعی با خشونت سرکوب شده است. رژیم همواره ادعا کرده است که شورش ها به وسیله ی «نیروهای خارجی» سازماندهی شده است. همچنین شورش فعلی را به عنوان کاری از جانب«قدرت های خارجی» تبلیغ می کند. با این حال، این یک دروغ است. توده های ایران بر علیه تحمیل سبک زندگی (بر اساس احکام اسلامی)، شرایط وحشتناک اقتصادی و فقر قیام می کنند. نکته اصلی که شورش امروز را از شورش های پیشین متمایز می کند این است که پایه های رژیم را هدف قرار داده است. مردم ایران و به ویژه زنان، سبک زندگی مذهبی فاشیستی مردسالارانه تحمیل شده بر خود را نمی پذیرند.
البته قیام مردم ایران و به ویژه زنان علیه رژیم ارتجاعی ملاها مستقل از تأثیر بحران اقتصادی جهانی نیست. تضادهای عمیق رژیم ایران با امپریالیسم «شیطان بزرگ» آمریکا منجر به تحریم‌های اقتصادی غرب شده است که وضعیت معیشتی مردم را بدتر کرده است.
رژیم ملا هرگز ضد امپریالیست نبوده است، هرچند که برخی، سیاست های آن را خط ضد آمریکایی رژیم ایران و «محور مقاومت» و مثلا ضد امپریالیسم تبلیغ کرده اند. قراردادهای میلیاردی رژیم ایران در گذشته با فرانسوی ها و امروز با روسیه و اخیراً با چین مهم ترین گواه این امر است. رابطه رژیم ملاها با قدرت های امپریالیستی روسیه و چین در سال های اخیر افزایش یافته است. این وضعیت نشان دهنده رابطه جمهوری اسلامی ایران با امپریالیسم است.
ظلم و ستم فاشیستی، شکنجه و قتل عامی که رژیم ملاهای ایران علیه توده های ایران و اقلیت های ملی مختلف به راه انداخته، مقاومت و مبارزه مردم را متوقف نکرده و نخواهد کرد. مردمی که مقاومت و مبارزه کنند قطعا پیروز خواهند شد. مبارزه توده های ستمدیده ی ایران رژیم ملاهای فاشیست مرتجع را به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد.
ما با مبارزات کارگران، دیگر توده های زحمتکش و همه اقشار تحت ستم جامعه ی ایران همبستگی می کنیم.
 
زنده باد مبارزات مردم ایران و زنان از ملیت های مختلف!
 
مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی ایران!
 
مرگ بر امپریالیسم و ​​همه مرتجعین!
 
زنده باد انترناسیونالیسم پرولتری
 
حزب کمونیست ترکیه – مارکسیست - لنینیست
دفتر بین المللی
اکتبر 2022
لینک: https://www.tkpml.com/tkp-ml-ebiran-halkinin-isyanini-selamlenen

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر