۱۴۰۱ آذر ۸, سه‌شنبه

اعدام بلوچ ها مقدمه ای برای اعدام های تازه در کردستان و ایران

 
 
اعدام بلوچ ها مقدمه ای برای اعدام های تازه در کردستان و سراسر ایران
 
خامنه ای و دستگاه قضایی اش طی دو روز حدود ده نفر از بلوچ ها را در شهرهای گوناگون اعدام کردند. گرچه برخی از اعدام شده گان از 12 سال پیش حکم اعدام گرفته بودند اما اعدام این همه و در این شرایط جز تیز کردن کارد خامنه ای و پاسداران اش برای بریدن سر انقلاب خلق معنای دیگری ندارد. اعدام بلوچ ها یعنی نخست اعدام جنبش بلوچ های ما و سپس اعدام انقلاب.
وحشتی که از جنبش و انقلاب دلاوران بلوچ و گسترش مداوم آن در شهرها و روستاهای بلوچستان و سیستان بر دل خامنه ای و پاسداران اش افتاده، حد و مرز ندارد. آنها از آغاز حکومت شان دشمن خونین توده های بلوچ بوده اند چرا که بلوچ ها نه تنها یک ملت محروم زیرستم وحشتناک دولت مرکزی هستند و خواهان حق تعیین سرنوشت خود، بلکه در عین حال سُنی هستند. و این سنی بودن شان و اقتداشان به علمای سنی خودشان، برای خامنه ای که می خواهد«رهبر» همه باشد گران آمده و پذیرفتنی نبوده و نیست. این است که او و پاسداران اش طی چهل سال اخیر تا توانسته اند از مردم بلوچ و به ویژه مبارزان شان کشته اند و حال نیز می کشند.
اما آغاز اعدام بلوچ به این معناست که اعدام انقلاب را آغاز کرده اند. آنها از به اصطلاح «حاشیه» آغاز کرده اند تا به« اصل» یعنی شهرهای بزرگ برسند و می دانیم که در بسیاری از شهرهای مرکزی بازداشت شده گان- از جمله توماج صالحی خواننده ی محبوب جوانان و مردم در اصفهان و مجیدرضا رهنورد در مشهد - در محاکمات مضحک و دروغین حکم اعدام گرفته اند. برنامه ی اساسی آنها به احتمال این خواهد بود که اعدام ها را نخست به مناطقی مانند کردستان گسترش دهند و سپس به مناطق مرکزی، و از آن به عنوان شکل مهم سرکوب و خفه کردن جنبش استفاده کنند.
از سوی دیگر اعدام  بلوچ ها زمانی صورت می گیرد که این سالوسان پنهان شده پشت دین و مذهب، تعداد کمی از ورزشکاران و هنرمندان و تعدادی کمی از بازداشت شده گان را آزاد کرده اند.
به این ترتیب از جانب آنها دو سیاست متضاد که قرار است مکمل یکدیگر باشند طرح ریزی شده است:
نخست سیاست آزاد کردن تعدادی از افرادی که بودن شان در زندان سروصدای اعتراض ها را بلندتر می کند (و ظاهرا برای پر بودن دست شان مقابل گروه تحقیق حقوق بشر سازمان ملل متحد) و نیز تعدادی محدود از بازداشتی ها؛ و دوم سیاست آغاز اعدام ها که در بلوچستان کلید زده شده است. از این دو سیاست، اعدام ها اصل و اساس کار خامنه ای و پاسداران اش است و نه آن آزاد کردن تعداد محدودی بازداشتی و از جمله برخی ورزشکاران و هنرمندان مشهورکه یک جور ژست عقب نشینی هم هست.
برای جلوگیری از اعدام ها در مناطقی مانند کردستان و همچنین مناطق مرکزی باید جنبش مبارزه علیه اعدام بازداشت شده گان را شدت بخشید. نباید اجازه داد که بلوچ های ما که اکنون چشم امیدشان پشتیبانی تمامی مردم ایران به ویژه مناطق مرکزی و فارس نشین از آنهاست به دست حکومت این کفتاران پرپر شوند. باید نشان داد که توده های مردم ایران یک خلق متحد هستند و مثل کوه پشت یکدیگر می ایستند.
مرگ بر خامنه ای و دستگاه قضایی اش
مرگ بر نمایندگان خامنه ای در مجلس مزدوراش
زنده باد جنبش انقلابی بلوچ
زنده باد انقلاب توده های ستمدیده ی ایران
برقرار باد جمهوری دموکراتیک خلق ایران به رهبری طبقه ی کارگر
گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
نهم آذر ماه 1401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر