۱۴۰۱ آبان ۱۱, چهارشنبه

اطـلاعـیه حزب کمونیست( مائوئیست) افغانستان

 

اطـلاعـیه 


با کمال تاسف امروز یکشنبه مورخ اول عقرب ۱۴۰۱ خورشیدی مطابق با ۲۳ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی رفیق سلیم عضو اصلی کمیته مرکزی حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان درگذشت. 

رفیق سلیم یکی از کهن سال ترین اعضاء جریان دموکراتیک نوین و یکی از بنیانگذاران«سازمان پیکار برای نجات افغانستان» و یکی از مبارزین فعال بر سر خط اصولی مارکسیسم – لنینیسم – اندیشه مائوتسه ‌دون و سپس مارکسیسم – لنینیسم - مائوئیسم بود. بعد از کودتای ۷ ثور ۱۳۵۷ خورشیدی سلیم مبارزه سرسختانه ای را بر ضد باند خلق و پرچم و حامیان سوسیال امپریالیست‌ شان پیش برد.

رفیق سلیم در سال ۱۳۵۹ خورشیدی در جریان فعالیت ‌های سیاسی از طرف شبکه استخباراتی«خاد» بازداشت شد و مدت مدیدی زیر شکنجه قرار گرفت. پس از انواع شکنجه، دشمن مغلوب شده در دادگاه فرمایشی و نمایشی خود او را به مدت ده سال حبس محکوم نمود. 

رفیق سلیم در زندان از فعالیت ‌های سیاسی باز نماند و فعالانه رفقای سازمانی خود را متشکل و در داخل زندان نیز فعالیت سیاسی را شروع نمود. رفیق سلیم بعد از سپری نمودن ده سال زندان از زندان آزاد گردید. وی بعد از رهایی از زندان با رفقای هم رزم اش مبارزات اش را ادامه داد.

بعد از این که افغانستان از طرف امپریالیست ‌ها به رهبری امپریالیسم امریکا در ۷ اکتبر سال ۲۰۰۱ میلادی اشغال گردید و«حزب کمونیست افغانستان» به رهبری رفیق ضیاء در یک اعلامیه‌ ای اشغال را محکوم نمود و خواهان وحدت مائوئیست‌ها علیه اشغالگران و عروسک‌ های خیمه شب بازش گردید، «سازمان پیکار برای نجات افغانستان» با شعار وحدت طلبانه «حزب کمونیست افغانستان» موافقت کرد. در ماه ژولای ۲۰۰۲ میلادی «حزب کمونیست افغانستان»،«سازمان پیکار برای نجات افغانستان» و«اتحاد انقلابی کارگران افغانستان» جلسه مشترکی برای اتحاد میان سه جناح متشکله را  برگزار کردند. در این جلسه رفیق سلیم و دو رفیق دیگر از اعضای سازمان به نمایندگی از سازمان مزبور معرفی گردیده بودند.

رفیق سلیم در این جلسه نقش موثر وحدت طلبانه را ایفا کرد. بعد از پایان جلسه به پیشنهاد رفیق ضیاء، پروسه ی وحدت جنبش کمونیستی (م. ل. م) افغانستان شروع گردید و مدت دو سال و نیم ادامه یافت. رفیق سلیم نقش فعالی در این پروسه داشت. در سال ۲۰۰۴ میلادی کنگره وحدت برگزار شده و «حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان» ایجاد گردید. رفیق سلیم در کنگره وحدت و بنیانگذاری حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان نقش فعالی را ایفاء کرد. بعد از تشکیل«حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان» رفیق سلیم نه تنها به اتفاق آراء به عضویت اصلی کمیته مرکزی حزب در آمد، بلکه به عنوان مشاور دفتر سیاسی حزب نیز برگزیده شد. رفیق سلیم این مسئولیت را با شور و شوق انقلابی پذیرفت و به مدت ده سال به نحو بسیار خوبی این وظیفه اش را پیش برد.

رفیق سلیم در سطح ملی با انواع و اشکال رویزیونیسم، تسلیم طلبی ملی و طبقاتی و در سطح بین المللی علیه رویزیونیسم «سنتزهای نوین»آواکیان، رویزیونیسم «راه پارچندا» و انحراف عمیق «اندیشه گونزالو» به عنوان عضو اصلی کمیته مرکزی حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان مبارزه کرد. با کمال تاسف وی از چند سال پیش به بیماری مزمن و جانکاهی دچار گردید و از فعالیت سیاسی باز ماند تا این که روز یکشنبه مورخ ۱ عقرب ۱۴۰۱ خورشیدی مطابق ۲۳ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی بر اثر همین بیماری دیده از جهان فرو بست.

رفیق سلیم از زمان ایجاد «حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان» نقش ارزنده‌ای در دفاع از مارکسیسم ـ لنینیسم ـ مائوئیسم در افغانستان ایفاء کرد. از دست دادن رفیق سلیم ضایعه ی بزرگی برای جنبش مائوئیستی افغانستان محسوب می‌گردد.

یاد و خاطره رفیق سلیم گرامی باد

حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان 

اول عقرب 1401 خورشیدی

23 اکتبر 2022 میلادی


ما درگذشت رفیق سلیم را به حزب کمونیست( مائوئیست) افغانستان و خلق زحمتکش این کشور تسلیت می گوییم و خود را در غم از دست دادن این رفیق مبارز با کارگران و توده های زحمتکش و مائوئیست های افغانستان شریک می دانیم. ما مطمئن ایم که راه مبارزه ای که رفیق سلیم در پیش گرفته بود به وسیله ی حزب کمونیست ( مائوئیست) افغانستان و دیگر مائوئیست های افغانستانی ادامه خواهد یافت.

یادش گرامی و راه اش پر رهرو باد  

گروه مائوئیستی راه سرخ

 ایران

دوم نوامبر 2022

یازده آبان

 1401 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر