۱۴۰۲ اردیبهشت ۹, شنبه

بیانیه ی احزاب مارکسیست - لنینیست و مائوئیست به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر

 


بیانیه ی احزاب مارکسیست - لنینیست و مائوئیست
 به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر
 
پرولتارها و توده های زیر ستم سراسر جهان متحد شوید!
 
تنها راه رهایی طبقه کارگر این است که نظام سرمایه داری
را به یاری تمامی نیروهای مردمی نابود کند.
 
اول ماه مه روز نبرد همه ی کارگران جهان با امپریالیسم و ارتجاع است*
اول ماه مه علیه امپریالیسم، ارتجاع، فلاکت و جنگ برخیزیم و برای انقلاب پرولتری و سوسیالیستی در سراسر جهان مبارزه کنیم!
اول ماه مه روزی است که در آن طبقه ی کارگر به عنوان یک طبقه ی جهانی به همراه توده‌های استثمار شده ی جهان به میدان‌ها و خیابان‌های همه کشورهای جهان می ریزند و علیه استثمار جهانی سرمایه‌داری به نبرد برمی خیزند.
در این روز کارگران و توده‌های مردم، سلطه ی نظام سرمایه ‌داری و حکومت امپریالیستی را بر جهان و کشورهای زیر ستم افشا می‌ کنند و با اتحادیه های کارگری زرد و احزاب«کارگر فروش» که آشتی با استثمارگران و انحصارهای بزرگ امپریالیستی که سود و ثروت انباشته می کنند و تداوم استثمار کار مزدی را موعظه می‌کنند، مقابله می‌کنند.
بحران اقتصادی در کشورهای امپریالیستی -  نابودی محیط زیست
اکنون قیمت کالاهای اساسی به بالاترین قیمت در 40 سال گذشته افزایش یافته است. دستمزدهای واقعی طبقه کارگر بیش از پیش کاهش یافته است. بیکاری و کاهش نیروی کار به گونه ی چشمگیری در تمام صنایع بزرگ در جهان در حال افزایش است. طی 10 سال گذشته، 99 درصد از ثروت جهان در اختیار 1 درصد سرمایه داران بوده است .
تخریب سرمایه داری محیط زیست و طبیعت بیش از پیش شده است و این موجب سرعت بخشیدن به بلایای طبیعی و افزایش آنها شده است.
 این همه، نابرابری های اجتماعی را به تراژدی های وحشتناکی برای مردم جهان تبدیل کرده است.
سرمایه داران مالکیت وسائل تولید را در دست خود دارند و زندگی طبقه ی کارگر و توده های مردم را در چنگال خود گرفته اند
سرمایه داری سیستم انباشت سود و استثمار طبقه ی کارگر است. تولید سرمایه داری با تولیدی که هر چه بیشتر اجتماعی می شود و تصاحب خصوصی هر چه بیشتر ثروت های آفریده شده به وسیله کارگران و زحمتکشان مشخص می شود. همین تضاد اساسی است که باعث زوال اجتناب ناپذیر این نظام  می گردد.
همان گونه که مارکس اشاره کرد ازهر منفذ سرمایه و از سر تا پای آن چرک و خون می چکد و تنها راه رهایی طبقه کارگر، نابود کردن نظام سرمایه داری به وسیله ی تمامی نیروهای لازم است.
مارکس: مبارزه ی طبقاتی لوکوموتیو تاریخ است و طبقه ی کارگر با مبارزات انقلابی خود نظام سرمایه داری را به گور خواهد سپرد
مارکس و کمونیست ها می گویند که مبارزه ی طبقاتی لوکوموتیو تاریخ است و آن را به پیش می برد. امروز جهان با یک وضعیت تاریخی روبرو است که از یک سو امپریالیسم در بحران است و این بحران را به دوش پرولتاریا و توده های مردم  می اندازد و مبارزه ی سازمان های پرولتری و کمونیستی را سرکوب می کند و از سوی دیگر، پرولتاریا و توده‌های مردم درگیر مبارزات و شورش‌های گسترده ‌ای هستند که دولت‌های امپریالیستی و ارتجاعی، دولت‌های بورژوایی و کل نظام اجتماعی سرمایه‌ داری امپریالیستی را به چالش می گیرد.
هم اینک تمامی جهان، جنبش طبقاتی و مبارزاتی طبقه کارگر و توده های زحمتکش مردم را علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی دولت مکرون و چگونگی تصرف خیابان ها در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه می بیند. در کنار آن مبارزات بزرگی نیز در بریتانیای کبیر، آلمان، سوئیس شکل گرفته است.
و اما دولت امپریالیستی فرانسه به این مبارزات بزرگ با سرکوب پاسخ می دهد. سرکوب اما نمی تواند  مبارزه ی توده های زحمتکش را متوقف کند، بلکه به مبارزه ی پرولتاریا و توده‌های مردم دامن می‌ زند مردمی که مبارزات ستیزه جویانه ی خود را بر لبه ی دموکراسی بورژوایی گسترش می‌دهند. اکنون دیگر بورژوازی نمی تواند با پارلمان و انتخابات حکومت کند؛ از دید پرولتاریا و توده ها انتخابات پارلمانی جایگاه پیشین خود را از دست داده است.
امروز بیش از هر زمان دیگری آشکار است که این سرمایه داران امپریالیست هستند که مانع پیشرفت های اجتماعی می شوند؛ آنها طبقه ای انگلی هستند و باید از روی زمین نیست شوند.
پرولتاریا و توده های مردم مداوما در برابر حملات پیاپی سرمایه داران به دستمزد، شغل، بهداشت و شرایط معیشتی مقاومت می کنند. آنها  باید مبارزه را تا از بین بردن مالکیت خصوصی بر ابزار تولید و استثمار که موجب برتری و امتیازات طبقات حاکم است پیش ببرند. آنها باید مبارزه را تا حد نهایی آن یعنی در اختیار گرفتن محصول کار خود تکامل دهند.
امپریالیست ها در رقابت امپریالیستی برای تقسیم دوباره ی جهان جنگ های امپریالیستی به پا می کنند
تاریخ نشان داده است که امپریالیسم برای غلبه بر بحران اقتصادی جهانی به سمت جنگ برای تقسیم جهان و فتح بازار جهانی می رود. یک جنگ امپریالیستی و یک قصابی تازه برای تقسیم جدید جهان.
کشورهای امپریالیستی، ایالات متحده، روسیه، چین، اروپا، ژاپن، فعالانه برای جنگ جهانی آماده می شوند. آنها از تمام سلاح های خود که از قبل در دسترس هستند استفاده می کنند و در عین حال زرادخانه های خود را به سلاح های پیشرفته تازه مسلح می کنند. آنها با دامن زدن به جنگ ها و با فروش سلاح های پیشرفته ی خود سودهای عظیم انباشته می کند.
جنگ روسیه و اوکراین نتیجه ی رقابت امپریالیستی بین روسیه و آمریکا است. این جنگ تقسیم جهان برای کنترل انحصاری منابع طبیعی است. از آغاز جنگ، سود صنایع جنگی، شرکت‌های نفت و گاز دو برابر شده، در حالی که شرایط طبقه کارگر، دهقانان و توده‌ های مردم بدتر شده است.
نیاز به کمونیسم نیاز بشریت استثمار شده و ستمدیده است
نیاز به سوسیالیسم و کمونیسم از بحران امپریالیسم، از مبارزات پرولتاریا و توده های سراسر جهان سرچشمه می گیرد. مبارزات پرولتاریا، قیام توده ها، جوانان، زنان، مهاجران، همگی خواستار اتحاد، سازماندهی و رهبری، برنامه ای برای سرنگونی و ساختن قدرت نوین برای جامعه ای نوین است.
طبقات حاکم و نوکران کشورهای زیر ستم در همراهی با چیدن مقدمات جنگ جهانی به وسیله ی امپریالیست ها، برخلاف منافع طبقه ی کارگر و توده های کشور، خود را در خدمت اربابان امپریالیست شان قرار داده اند.
طبقه ی کارگر و توده های زحمتکش و ستمدیده نیروهای اصلی انقلاب در جهان هستند
تنها نیروی اجتماعی که قادر است با جنگ مخالفت کند و وقتی آغاز شد آن را به یک جنگ انقلابی تبدیل کند، پرولتارها هستند. آنها باید مانع استقرار نیروها، اسلحه ها، استخدام پرولتاریا به عنوان«گوشت دم توپ» برای یک جنگ ناعادلانه شوند. طبقه ی کارگر و توده های ستمدیده در کشورهای زیرسلطه ی امپریالیسم، باید مبارزه ضد امپریالیستی و جنگ های توده ای را تشدید کنند. اتحاد و مبارزات انقلابی پرولتاریا و توده های سراسر جهان می تواند مقدمات یک جنگ امپریالیستی و خود جنگ را به یک جنگ داخلی انقلابی، به جنگ توده های مردم برای از بین بردن سلطه امپریالیستی و شکست قدرت سرمایه در همه کشورها تبدیل کند.
وظیفه ی احزاب مارکسیست- لنینیست- مائوئیست در کشورهای امپریالیستی و زیر سلطه تبدیل بحران و جنگ به انقلاب پرولتری و جنگ انقلابی داخلی است
همه احزاب و سازمان‌های مارکسیست- لنینیست- مائوئیست جهان باید بحران کنونی امپریالیسم و جنگ امپریالیستی را به جنبش‌های پرولتاریا و توده‌های مردمی در جهان با هدف انقلاب پرولتری و سوسیالیستی تبدیل کنند.
این بر کمونیست هاست که نمونه ای از اتحاد انترناسیونالیستی و مبارزه علیه تدارک یک قتل عام امپریالیستی جدید جهانی باشند و فعالیت های خود را در جهات زیر سازمان دهند:
اتحاد و هماهنگ کردن تلاش ها در همه کشورها برای ترویج مبارزه ی انقلابی ارتش های پرولتاریا و توده های مردمی علیه استقرار نیروها و سلاح ها برای جنگ های امپریالیستی، جنگ های ارتجاعی و جنگ های ناعادلانه؛
در یک جبهه مشترک با تمام نیروهای انقلابی، ضد امپریالیستی، دموکراتیک واقعی که مخالف جنگ و پشتیبانی نظامی رژیم‌های مزدورکشورهای زیر سلطه از اربابان امپریالیست خود در سراسر جهان به ویژه در کشورهای نیمه استعماری و نیمه فئودالی هستند، ایستادگی کنند؛
طرد و افشای رفرمیست ها و نیروهای اپورتونیست سوسیال دمکراتیک که گاه به نام پرولتاریا و توده های مردم از یکی از جناح های امپریالیستی پشتیبانی می کنند و همگی دشمنان میرنده ی استثمار شوندگان و ستمدیده گان جهان هستند؛
تشدید مبارزه ی طبقاتی، تقویت ابزار مقاومت و دفاع از کارگران در اتحادیه های طبقاتی واقعی، یعنی سازمان هایی که مبارزات کارگری را در کارخانه ها و در بخش هایی که بالاترین درجه ی استثمار وجود دارد و همچنین تعیین دستمزد کارگران در شرایط نوپدید کار را سازمان می دهند؛
پشتیبانی از مبارزات بزرگ توده های دهقانان و بر مبنای این که زمین به کسانی که روی آن کار می کنند تعلق دارد؛
گسترش جنبش مردمی زنان و مبارزات انقلابی پرولتری برای حقوق زنان، علیه تبعیض، نابرابری، زن کشی و تجاوز جنسی، انکار حق سقط جنین، ستم مضاعف قرون وسطایی و مدرن در کشورهای امپریالیستی و بندگی فئودالی در کشورهای زیر ستم امپریالیسم؛
تشدید مبارزه ستیزه جویانه علیه فاشیسم و نژادپرستی، سازماندهی مبارزه ی مهاجران به ویژه در کشورهای امپریالیستی برای پذیرش و حق پناهندگی، آزادی حرکت، حق کار، دستمزد، مسکن، علیه کشتار در دریا و خشکی؛
تکیه بر شورش توده های جوان و سازماندهی آنها به عنوان خط مقدم مبارزه انقلابی علیه دولت بورژوازی؛
مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و همه برادران طبقاتی محبوس در زندان های امپریالیسم و رژیم های ارتجاعی؛
جوهر انترناسیونالیسم پرولتری اتحاد پرولتاریای کشورهای امپریالیستی و طبقه ی کارگر و توده های ستمدیده در کشورهای زیر سلطه برای بنای جهان نوین کمونیستی است
همه ی ما بر باوریم که وحدت پرولتاریای جهانی، اتحاد پرولتاریای کشورهای امپریالیستی و توده های زیرستم جهان جوهر انترناسیونالیسم است. 
احزاب نوین کمونیستی انقلابی را سازمان دهیم و بین الملل نوینی بسازیم
انترناسیونالیسم مستلزم آن است که در هر کشوری طبقه ی کارگر در حزب سیاسی مستقل خود، حزب کمونیست-  امروزه حزب مارکسیست- لنینیست- مائوئیست - سازماندهی شود و احزاب کمونیست همه کشورها در یک کنفرانس بین المللی واقعی متحد شوند تا یک بین الملل واحد بسازند و از دیدگاه و چشم انداز انترناسیونال کمونیستی نوین سازمان یابند.
کمونیست های مارکسیست- لنینیست- مائوئیست در راهپیمایی بزرگ خویش هستند. آنها باید از تجربیات، از اشتباهات، از کاستی های تاریخی که آنها را از آمادگی برای شرایط تاریخی جدید باز داشته، درس بگیرند.
احزاب کمونیستی نوین باید با رویزیونیسم در اشکال کهنه و نو آن مبارزه کنند تا بتوانند مبارزات را به گونه ای انقلابی رهبری کنند
احزاب پرولتری و انقلابی واقعی، احزاب کمونیستی مارکسیست- لنینیست- مائوئیست، باید واحدهای پیشرو متناسب با کشورهای گوناگون و در مراحل مختلف را مدیریت کنند. آنها می تواند از اشکال قانونی و غیرقانونی سازماندهی و مبارزه استفاده کنند، آنها باید بتوانند از توده ها بیاموزند و از شر رویزیونیسم پوسیده و از اشکال کهنه و جدید آن خلاص شوند بدون اینکه در دام افراط گرایی خرده بورژوازی عقیم، بازنده، ایده آلیست، سوبژکتیویست و میلیتاریستی بیفتند.
ما نیاز به ساختن جبهه ی متحد ضد سرمایه داری، ضد فاشیستی و ضد امپریالیستی در کشورهای مختلف داریم. چنین جبهه ای برای دستیابی به رهبری واقعی توده های گسترده و سود بردن از تضادهای درون دشمن طبقاتی، با توجه به شرایط موجود در این کشورها ضروری است.
ارتش پرولتاریا، جنگ طبقاتی انقلابی طولانی خود را گسترش خواهد داد
ما باید نیروی جنگنده ای را به دنیا بیاوریم که ارتش پرولتاریا را بسازد، بتواند جنگ طبقاتی، جنگ انقلابی، جنگ طولانی خلق را گسترش دهد.
مرگ بر امپریالیسم
 بیایید برای سوسیالیسم و کمونیسم مبارزه کنیم!
 
زنده باد مارکسیسم- لنینیسم- مائوئیسم!
 
زنده باد انترناسیونالیسم پرولتری!
 
 
اتحادیه کارگران کمونیست(mlm) کلمبیا  
کمیته سازنده ی حزب کمونیست مائوئیست گالیسیا
حزب کمونیست مائوئیست - ایتالیا
حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان
حزب کمونیست هند (مائوئیست)
حزب کمونیست نپال (اکثریت)
حزب کمونیست نپال (مائوئیست-انقلابی)
راه سرخ ایران (گروه مائوئیست)
حزب پرولتری پوربا بنگلا (PBSP/بنگلادش)
حزب کمونیست ترکیه مارکسیست لنینیست
حزب کارگران و دهقانان بلغارستان
لیگ انقلابی مائوئیست (MRL) - سریلانکا
مائوئیست های روسیه
حزب کمونیست سویس
اتحادیه کمونیست های جوان- سویس
* تمامی عنوان ها در متن بیانیه از گروه مائوئیستی راه سرخ ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر