۱۴۰۲ فروردین ۲۳, چهارشنبه

شب قدر و خالی شدن زیر پای حکومت

شب قدر و خالی شدن زیر پای حکومت آخوندهای متحجر

روزهای 19 تا 21 رمضان به همراه تاسوعا و عاشورا از روزهایی است که مبلغان و مروجان مذهب حاکم برای تسلط بر آگاهی و روان توده ها بر آنها متکی بوده اند. این ها روزهایی است که حاکمین کنونی از آنها برای مسخ توده ها و گیرانداختن توده ها در تارهای دین و مذهب و برای تداوم تسلط خویش به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرده اند. گذشته ی فرهنگی و دینی ایرانیان به ویژه وجوهی در دین زرتشتی و مانوی و نیز اسطورهای باستانی همچون سیاوش و فزون بر اینها غم ها و محنت ها و سرگشتگی های ملت ایران در طول تاریخ پر درد و رنج خویش، در ساختن اسطوره های مذهبی و برقراری آیین ها و سنن مذهبی و در نتیجه پذیرش و تن دادن به این مسخ شده گی و اسارت ذهنی و روانی موثر بوده است. تمامی حکومت های طبقاتی فئودالی به ویژه پس از تسلط سلسله ی صفویه از این بینش و آیین و سنن به نفع خود استفاده کرده اند و توده های زحمتکش را در غل و زنجیر استثمار و ستم نگه داشته و فرصت نفس کشیدن و تعمق در حال و روز خویش را به آنها نداده اند. 
اما انگار که جمهوری اسلامی این دیو پلیدی که از اعماق تاریخ سر برآورد تا تمامی این وجوه را به کمال نهایی خویش رساند در عین حال ناخواسته نقش«فرشته ی نجات» توده های ایران از این اسارت و بندگی را اجرا کرده است
این گفته متضاد می نماید اما واقعیت دارد. به واقع چه کسانی بهتر از این آخوندهای متحجر مال پرست و جنایتکار و چه حکومتی بهتر از یک حکومت دینی در سده ی بیست و یکم، حکومتی که مایه شرم و سرافکنده گی هر ایرانی آگاه و آزادیخواه و میهن دوست شده است می توانست مردم را چنین متوجه باورهای خویش درباب هستی و جهان پیرامون و  حال و روز اسفبار خویش سازد و موجب نقد گسترده و عمیق آنها شود؟
آگاه شدن توده ها دشمن تمامی آن چیزهایی که آنها را در بند و اسارت نگه می دارد. و حکومت چهل ساله ی آخوندهای متحجر با این درجه از پرستش مال و ثروت، با این درجه از سالوسی و ریا و با این درجه از پلیدی و جنایت و این همه دزدی و غوطه ور شدن در کثافت و تعفن بهتر و بسیار بهتر از هر تبلیغ و ترویجی، توانست توده ها را نسبت به باورهای مذهبی خویش دچار شک کند، بر آگاهی آنها بیفزاید و ضرباتی جدی بر پیکر خرافات، مهملات و بینش های عقب مانده و آیین و سننی بزند که خود حاکمین در پی تبلیغ و ترویج آنها بوده و هستند.
اکنون تضاد و شکاف بین آنچه این حضرات تبلیغ و ترویج اش می کنند با آنچه که توده های مردم در این چهل سال از آنها دیده اند و به ویژه در این سال ها و این شش و هفت ماه اخیر شاهداش بوده اند به شدیدترین وجه خود رسیده است چندان که دیگر با روشنی خیره کننده ای دیده می شود.
اکنون بیش از هر زمان دیگر و امسال بیشتر از هر سال دیگر زیر پای تبلیغات کَرکننده ی آخوندها خالی شده است و سخن ها و حکایات این مزوران تاریخ، نزد توده ها به بی ارزش ترین زمان خود رسیده است.
در شرایط کنونی بیش از هر کسی این توده های آگاه و پیشرو و به ویژه خانواده های جانباخته گان هستند که مبشران این بریدن از تبلیغ و ترویج مذهبی حاکم و این گسست از هر آنچه خرافی و مایه وهن هر فرد پیشرو است، شده اند.
مرگ بر آخوندهای متحجر جنایتکار
زنده باد انقلاب
برقرار باد حکومت جمهوری دموکراتیک خلق به رهبری طبقه ی کارگر
 
گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
24 فروردین 1401
 
 
 

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر