۱۴۰۱ مهر ۶, چهارشنبه

گذار خیزش انقلابی خلق ایران به مراحل پیشرفته تر

 
 گذار خیزش انقلابی خلق ایران به مراحل پیشرفته تر
 
هشدار برای آغاز اعتصاب از جانب کارگران پیمانی و رسمی نفت
طبقه ی کارگر پرجمعیت ترین طبقه ایران است. این طبقه زیر استثمار و ستم نظام سرمایه داری کمپرادور و استبداد مذهبی حاکم و همچنین امپریالیست ها زندگی می کند. تنها وارد شدن این طبقه و به گسترده ترین شکل و درجه نخست و پیش از هر چیز به وسیله اعتصاب سیاسی است که می تواند جنبش کنونی را به مرحله ای بالاتر ارتقاء دهد.
 
ایجاد حوادث فرعی به وسیله ی حکومت
سپاه پفکی پاسداران بالاخره به اقلیم کردستان عراق و مردم ستمدیده ی کرد مان که از درد ناچاری در عراق به سر می برند حمله کرد. این حمله تنها از آن جمله ایجاد حوادث فرعی است که برای گمراه کردن توجه توده ها  صورت می گیرد. گمراه کردن از مسیر آن چه اراده ی توده ها بر آن قرار گرفته یعنی سرنگون کردن حکومت مستبد و کثیف حاکم.
سپاه پفکی پاسداران از توده ها می خواهد که وی را باور کنند!
سپاهی که 40 سال است خون فرزندان خلق را می ریزد؛ سپاهی که بخش بزرگی از پروژه های اقتصادی کشور در دستان اوست و طبقه ی کارگر و دیگر زحمتکشان را به شدیدتری وجه استثمار می کند، سپاهی که حفاظت اطلاعات اش خون به جگر توده ها و پیشروان سیاسی و فرهنگی کشور کرده است، سپاهی که هواپیمای مسافربری اوکراینی را با 176 مسافر که همه هموطنان ما بودند با موشک زد و آنها را کشت و به دروغ گفت که اشتباهی زده است، سپاهی  که باید به وی قاتل و قصاب خلق ایران و سوریه نسبت داد، آری سران چنین سپاهی می خواهند توده ها باور کنند که آنها راست می گویند!
سران سپاه مگر خواب ببینند که توده ها پشیزی برای حرف هایشان ارزش قائل شوند!
 هدف اساسی خیزش کنونی سرنگونی جمهوری اسلامی است و هیچ ترفندی نمی تواند جلوی این هدف بزرگ توده ها را بگیرد.
 
بازداشت فاطمه سپهری، فائزه هاشمی و تاج زاده
در شرایط کنونی تضاد عمده ی ما مبارزه برای آزادی و دموکراسی است و لبه تیز حمله ی جنبش خلق علیه باند خامنه ای و دولت رئیسی و سران سپاه پاسداران و در مجموع جناح اصولگرا می باشد. بنابراین وظیفه ی ماست که با بازداشت و زندانی کردن افراد و جریان هایی که با این باند و جناح مبارزه می کنند به جدال برخیزیم و سیاست وحدت و مبارزه ی توامان را با آنها در پیش گرفته و بنابراین در عین مبارزه ی نظری، پشتیبانی نسبی و مشروط از آن ها و مبارزه شان با حکومت، به نسبت جایگاهی که از نظر طبقاتی دارند، به عمل آوریم. 
توده ها گذشته ی بسیاری از این افراد را می دانند اما در حال حاضر مطلق کردن این که برخی از این ها در گذشته چه و چه بوده اند و گذشته ی آنها را ملاک برخورد کنونی قرار دادن، از یک سو به تنها گذاشتن آنها در مقابل ستم حاکمان یعنی ستمی که تمامی خلق از آن در رنج است می انجامد و این به هیچ وجه شایسته ی جنبش بزرگ خلق مان نیست، و از سوی دیگر به درهم کردن تضادها با یکدیگر کشیده می شود و به وحدت کنونی خلق و پیکان تیز حمله ی وی که باید در درجه ی نخست متوجه باند خامنه ای در جناح اصول گرا باشد آسیب می رساند.
سیاست طبقه ی کارگر باید منفرد کردن جریان خامنه ای، دولت رئیسی، سران سپاه پاسداران و تمامی ارگان های حاکم از شورای نگهبان و شورای تشخیص مصلحت و مجلس شورای اسلامی و خبرگان و سازمان های حاکم مذهبی از جمله آستان قدس رضوی و علم الهدی جنایتکار باشد و با تمامی جریان ها و طبقات مستقلی که با این باند و جناح مبارزه می کنند بسته به جایگاه طبقاتی آنها سیاست وحدت و مبارزه ی توامان را در پیش گیرد. وحدت تا آنجا که با باند خامنه ای و جناح حاکم مبارزه می کنند و مبارزه آنجا که می خواهند جنبش طبقه ی کارگر و خلق را به زیر سیاست های ارتجاعی و رفرمیستی بکشانند.
  
صندوق بین المللی یاری به اعتصاب کنندگان
بدون شک اعتصاب، مشکلات مالی بسیاری برای کارگران و طبقات زحمتکش به وجود خواهد آورد. وظیفه ی ماست که در صورت بروز اعتصابات، برای ایجاد یک صندوق بین المللی پشتیبانی مالی از کارگران ایران تلاش کنیم. این پشتیبانی مالی در درجه ی نخست می تواند به وسیله مهاجران ایرانی مقیم خارج کشور به وجود آید.
 
جنبه ی جهانی خیزش کنونی خلق ایران
خیزش کنونی خلق ایران در جهان بازتاب گسترده ای داشته است. نخستین نکته در این مورد وجود میلیون ها ایرانی مهاجر در بیشتر کشورهای جهان به ویژه در کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی است. وجود این مهاجران که بسیاری از آنها از روی ناچاری ترک وطن کرده اند و تقریبا اکثریت آنها از حکومت آخوندها در ایران نفرت دارند موجب شده که صدای خلق ایران به گوش تمامی جهان برسد.
 از سوی دیگر انگیزه های نخستین این خروش که قتل مهسا امینی به وسیله ی نیروهای گشت ارشاد بود موجب شد که بسیاری از زنان در کشورهای جهان با جنبش توده های ایران همدردی نشان دهند و در کنار آنها بایستند. شعار زن، زندگی، آزادی و شرکت پرشور دختران و زنان ایران خواه در داخل و خواه در خارج تاثیر بسیاری در سرعت این گسترش داشت.   
آنچه از این تجربه می توان بیرون کشید امکانات عملی انقلاب جهانی است. در شرایطی که مهاجران بسیاری از کشورهای زیرسلطه از سه قاره در کشورهای دیگر جهان زندگی می کنند در آینده هر رویداد و انقلابی در هر کشوری می تواند بازتاب جهانی گسترده ای داشته باشد و به کنش های عملی ای که اکنون نمی توان پیش بینی کرد بینجامد.
 گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
هفتم مهر ماه 1401
 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر