۱۴۰۱ بهمن ۱۶, یکشنبه

دو خط امپریالیست ها و اسرائیل در قبال خامنه ای و پاسداران اش

 
 
حمله ی پهپادی به مرکز نظامی در اصفهان و برنامه ی امپریالیست ها
 
دو خط امپریالیست ها و اسرائیل در قبال خامنه ای و پاسداران اش
در شامگاه هشتم بهمن حمله ای به وسیله ی پهپاد به تاسیسات نظامی در اصفهان که مرکز توسعه ی موشک های بالستیک بوده است صورت گرفت و موجب تخریب و آسیب های جدی به این موسسه شد.
این حمله و حملات همانندی که در گذشته صورت گرفته است و یا اسرائیل مسئولیت آنها را پذیرفته و یا ظن بیشتر متوجه این کشور است در چارچوب خطی قرار می گیرند که نقش تخریبی و بازدارنده گی ایران از دنبال کردن برنامه های اتمی و موشکی خود و نیز جهت دادن آن به سوی پذیرش خواست های کشورهای غرب را دارد.
از این دیدگاه، خط تهاجم به مراکز نظامی و یا ترور سران اصلی برنامه های اتمی جمهوری اسلامی که عموما کنترل ماجراجویی های سران حکومت در مورد انرژی اتمی و تولید موشک های بالستیک را دنبال می کند تنها خط امپریالیست ها و اسرائیل در مورد حکومت ایران نبوده بلکه خط دیگری نیز در کنارش وجود داشته که عبارت از تلاش برای کشاندن آن پای میز مذاکره با دولت های غربی و به نتیجه رساندن برجام بوده است. این دو خط همواره در کنار یکدیگر بوده و پا به پای یکدیگر پیش رفته اند. خط نظامی عمدتا به وسیله ی اسرائیل و نیز تا حدودی آمریکا و خط مذاکره به ویژه به وسیله ی دولت های اروپایی( انگلستان، فرانسه و آلمان) پیش رفته است.
مبارزه و جنبش در ایران و تاثیر آن به روی سیاست های امپریالیست ها
مبارزه و جنبش در ایران طی بیست و اندی سال اخیر همواره بوده و در خیزش کنونی به اوج تازه ای دست یافته است و کمابیش حال یک انقلاب را پیدا کرده است. این امر موجب این گردیده که هر دو خط امپریالیست ها و اسرائیل به تحرک بیشتری کشیده شود؛ و این بیشتر به این علت بوده که چنانچه خیزش کنونی وجوه گسترده تری بیابد و توده های استثمارشده و ستمدیده به ویژه طبقه ی کارگر به شکل همگانی وارد مبارزه شوند و این انقلاب به یک انقلاب توده ای واقعی تکامل یابد آن گاه نه تنها ایران ممکن است دستخوش رویدادهایی انقلابی بزرگ و برای زمانی دراز گردد( به ویژه اگر به روی کار آمدن حکومتی مردمی منجر گردد) بلکه انقلاب می تواند در به روی طبقه ی کارگر و توده های زحمتکش منطقه و جهان تاثیر گذار باشد و منافع امپریالیست ها را با خطرات جدی مواجه سازد.
بر این مبنا آمریکا و کشورهای امپریالیستی اروپایی و نیز در کنارشان اسرائیل ترجیح می دهند که اگر بتوانند مساله ی ایران را هر چه زودتر حل و فصل کنند.
تحرک هر دو خط امپریالیست ها
حملات اخیر نشانگر حرکت عملیات نظامی است و این را که ممکن است که امپریالیست ها در صورتی که خامنه ای و پاسداران اش بازی و ادا و اصول درآورند و پای میز مذاکرات ننشینند این خط دیر یا زود تقویت گردد و تبدیل به خط مسلط شود. اما همچنین در کنار این خط، کشورهایی اروپایی و در راس آنها امپریالیست های سالوس انگلستان و نیز آمریکا پنهانی برای جمهوری اسلامی پیغام و پسغام می فرستند که هر چه بتواند زودتر پای میز مذاکره بنشیند تا امپریالیست ها بتواند تحریم ها را شل کرده و راه های بسته را باز کرده و سرمایه در ایران بریزند و به کمک خامنه ای و پاسداران اش بیایند. 
خط قرمز خامنه ای و پاسداران اش قدرتی است که در دست دارند
این میان نکته مهم و مرکزی این است که «خط قرمز» خامنه ای و سران پاسدارش قدرت سیاسی شان است؛ همین حکومت ولایت فقیه که خواب اش را هم نمی دیدند و پیه ی چندین قرن داشتن آن را به تن مالیده اند.
 برای این که این قدرت از دست نرود آنها هر کاری حاضرند انجام دهند؛ از چهل سال کشتار رهبران احزاب و سازمان های انقلابی و ملی و جوانان تا به گلوله بستن توده های بی سلاح و تجاوز و کور کردن چشم جوانان و کشتن کودکان و تخریب خانه ها و خرد کردن ماشین های مردم و... آنها از سال 88 به این طرف بسیار آشکارتر از تمامی این شیوه ها برای سرکوب جوانان مبارز دختر و پسر استفاده کرده اند.
این «خط قرمز» که در داخل این جنایتکاران پلید و خبیث را به چنین اعمالی کشانده است در خارج چنین عمل نکرده بلکه عموما در خدمت سازش های مداوم و کمابیش خوردن جام زهرهای پیاپی بوده است.
تحرک خط نظامی و مساله ی سازش
هر چند تا کنون برجام  وعلیرغم گفته های سران کشورهای غربی به امر مرده ای تبدیل نشده و سالوسی این کشورها در قبال توده های مردم ایران کماکان ادامه دارد اما این نیز قطعی نیست که اگر خامنه ای و پاسداران اش گمان کنند که خیلی امکان بازی با برجام و  مانور در آن را ندارند، حاضر نشوند کنار آیند و بنابراین تن به تهاجم نظامی امپریالیست ها به ایران دهند و برای مقابله با آن آماده گردند. 
خیر! این ها هارت و پورت زیاد می کنند و حرف از اله می کنیم و به له می کنیم زیاد می زنند اما چنان که گفتیم مساله ی اصلی آنها همین حکومتی است که در دست شان است و آنها حاضرند هر قیمتی بپردازند تا آن را حفظ کنند. اگر در داخل آماده اند دست به هر کار کثیف و اقدام جنایتکارانه  علیه مردم کشور دست زنند، در صورت قطعی شدن گزینه ی تهاجم نظامی به ایران و در دقیقه 90 این ها روی دیگر خود را نشان داده و خوار و ذلیل در مقابل امپریالیست ها تن به هر خواستی خواهند داد. شکی نیست که این سالوسان دین آویز در چنین مواقعی پای خدا و پیر و پیغمبر و امامان شان را به میان کشند تا از هر گونه کنار آمدنی با امپریالیست ها دفاع کنند. آنچه که موجب شده آنها تا کنون دست از بازی هاشان برندارند این است که گمان می کنند( به دلیل سیاست های آمریکا در مورد عراق و سوریه و افغانستان) گزینه ی نظامی ای در کار نیست. و به علاوه می توانند در بازی های موش و گربه شان با غرب، روی روسیه و چین حساب باز کنند. 
از این روی به نظر ما خامنه و پاسداران اش و کلا دستگاه آخوندها و نظامی های فاسدشان مال وارد شدن در جنگ نیستند و اگر بویی از جدی بودن گزینه ی جنگ به مشام شان رسد و یا تهاجمی و جنگ کوچکی آغاز شود به احتمال با همان شلیک های نخستین( همان گونه که شلیک به هواپیمای مسافربری به وسیله ی نیروهای آمریکا خمینی را به خوردن زهر وادار کرد) خیلی سریع جام زهری را که از پیش آماده کرده اند، بنوشند و با به میان آوردن پای صلح ها و سازش هایی که به نمایندگی از جانب خدا و پیغمر انجام می دهند، قول دهند که هر چه امپریالیست ها بگویند بپذیرند. 
 گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
16 بهمن 1401      

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر