۱۴۰۲ اسفند ۱۷, پنجشنبه

آسیب های سخت سیل به خانه و کاشانه ی توده های بلوچ

 
آسیب های سخت سیل به خانه و کاشانه ی توده های بلوچ
و یاری رسانی توده های سراسر کشور
 
از 9 اسفندماه سال جاری بارش باران و سیل شانزده شهرستان استان سیستان و بلوچستان را در بر گرفته است. برخی از این شهرها عبارتند از چابهار، نیک شهر، قصرقند، نیمروز، ایرانشهر، میرجاوه، کنارک، خاش، زاهدان، سیب، سوران و سرباز. در کنار آن هزارو نهصد و چهل و هفت روستا دچار خسارت شده، حدود هشتصد واحد مسکونی و زمین های کشاورزی بسیاری آسیب دیده و توده های گسترده ای را به ویژه در روستاها درگیر خود کرده است. این ها در حالی است که بارش باران و سیل همواره و به ویژه در دهه ی گذشته در این استان به وقوع پیوسته بی آنکه برای پیشگیری از آسیب ها و خسارات آن اقدامی جدی شده باشد. 
سران حکومت جمهوری اسلامی و باندهای حاکم به این سبب که سرگرم دزدی ها و اختلاس ها و افزایش بودجه های سازمان های اختاپوسی و بی درو پیکر خود به ویژه سازمان های اطلاعاتی و نظامی و روحانی و نیز چاق و چله کردن گروه های نظامی- مذهبی وابسته و یا همسو در منطقه برای ماجراجویی های منطقه ای و حفظ بقای خود هستند علاقه ای به پیشگیری از امکان خسارات سیل ها در جا به جای کشور را نداشته اند و منفعتی برای خود در آن ندیده اند. اکنون نیز نه تنها نمی خواهند به یاری توده های بلوچ بشتابند بلکه به سبب کینه از بلوچ های مبارز که یک پای بزرگ خیزش انقلابی «زن زندگی آزادی» بوده و هستند، خود مانعی بزرگ در راه یاری توده های سراسر کشور به توده های بلوچ هستند. آنها به جای کمک به توده ها از نظر غذا و دارو  و فراهم کردن دیگر امکانات، در روزهای انتخابات صندوق رای را برای پر کردن به مناطق سیل زده برده اند که خشم و نفرت توده ها را برانگیخته و موجب جمع کردن صندوق ها از جانب آنها شده است.
از این رو توده های پیشرو سراسر کشور به اتکا خود امر کمک رسانی را به عهده گرفته اند و به یاری توده های بلوچ شتافته اند و مشوقی برای دیگر مردم در امر امداد گسترده تر به بلوچ ها شده اند.
ما ضمن اعلام همدردی با توده های بلوچ بر این باوریم که چنین یاری هایی از جانب توده های سراسر کشور به مردم بلوچ، اتحاد و یگانگی توده ها را مستحکم تر کرده و آنها را برای مبارزه با حکومت جمهوری اسلامی و سرنگونی آن آماده تر خواهد کرد.
 گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
16 اسفند 1402
  
    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر