۱۴۰۱ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

زلزله ی خوی

 
زلزله ی خوی و حکومتی که دشمن مردم است!
 
در روز شنبه 8 بهمن در شهر خوی در آذربایجان غربی زلزله 9/5 ریشتری رخ داد و خانه های بسیاری را در شهر و روستاهای پیرامون ویران کرد. جز این، سه کشته و تا کنون بیش از 1300نفر مصدوم از نتایج این زلزله بوده است.
 این زلزله در فصل و زمانی رخ داد که سرما در این منطقه بیداد می کند و مردم هم خواه آنها که خانه و کاشانه شان ویران شده و خواه کسان دیگر برای حفظ جان خود از پس لرزه ها، مجبورند شب را در سرمای زیر صفر و با روشن کردن آتش در بیرون خانه در خیابان و پارک به سر برند و بخوابند.
روشن است که در این گونه موارد دولت است که باید در خدمت مردم بوده و مسائل و نیازهای آنها همچون چادر و پتو و غذا را برطرف نماید. اما اگر بخش هایی از مردم در مورد خدمت نکردن این دولت به مردم و این حکومت شکی داشتند پنج ماه مبارزات اخیر شک آنها را بر طرف کرد و به خوبی متوجه شان کرد که حکومت خامنه ای و پاسداران اش حکومت چپاول گران، دزدان و جنایتکاران و دشمن خونین مردم است و نه حکومتی که بتوان حتی در مواردی این چنینی از آن انتظار کمک داشت.
باری مردم به تنگ آمده ی خوی و روستاهای اطراف که به وسیله ی مقامات مسئول از این اداره به آن اداره پاس داده می شدند درب فرمانداری و برای گرفتن امکانات جمع شده و نسبت به خدمات شکایت داشتند که به وسیله ی عوامل خامنه ای و به وسیله ماشین آب پاش مورد هجوم قرار گرفتند.
روشن است که حکومت چون عموما وضع خدمت رسانی خود و نارضایتی های مردم را می داند به جای کمک های امدادی برای خدمت به زلزله زده گان در این منطقه و روستاهای اطراف، نیروهای انتظامی می فرستد تا مردم را سرکوب کند.
این حکومت تنها در چاپیدن ثروت کشور و توده های مردم و سرکوب مردم و ریختن خون جوانان استاد شده است. برای همین هم حتی مردم مناطق دیگر که می خواهند به هم میهنان خود یاری رسانند ترجیح می دهند این کار را به وسیله افراد مورد اعتماد بیرون حکومت انجام دهند و نه به وسیله ی حکومت. 
ما ضمن همدردی با توده های مردم خوی و ایران همچون دیگر توده ها برآنیم که حکومت جمهوری اسلامی، چنان که بارها و بارها نشان داده است حکومتی نیست که بتوان از آن انتظار خدمتی حتی خدمات ساده به مردم داشت. توده های مردم نه تنها باید از فقر و نداری رنج ببرند و نه تنها باید در زیر سرکوب استبداد سیاسی و فرهنگی به سر برند بلکه تا این حکومت بر سرکار است نه مشکل ساخت اصولی مسکن در مناطق زلزله خیز بر طرف می شود و نه زمانی که زلزله ای رخ داد دولت و حکومت خدمتی ارائه می دهد.
از این رو راهی که توده های مردم ایران در پیش گرفته اند یعنی سرنگونی حکومت تنها راه نجات است و هر گونه نارضایتی از هر وضعیتی باید در این راستا قرار گیرد.
گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
11 بهمن 1401
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر