۱۴۰۱ دی ۲۷, سه‌شنبه

یادداشت های کوتاه پیرامون مسائل جاری(5)

 
یادداشت های کوتاه پیرامون مسائل جاری(5)
 
1
لاشخورهای حکومت
 خامنه ای و حکومت اش طی سی چهل سال اخیر مال و اموالی را که متعلق به توده های مردم ایران است برای خودشان جمع کرده اند.
جدا از دهه های گذشته، نگاهی به بودجه ی سال جدید نیز نشان می دهد که راهی دیگر را نمی روند و تنها همین مسیر را ادامه می دهند. به جز ارگان های اصلی حکومت همچون مجلس و دستگاه اجرایی و قضایی و شورای تشخیص مصلحت و شورای نگهبان و مجلس خبرگان که بخش های مهم بودجه را می بلعند، بخش مهمی از رقم های اصلی بودجه و افزایش نجومی آنها به امور نظامی یعنی به سپاه و ارگان های مرتبط با آن و نیروهای انتظامی و ارتش تخصیص یافته است. بخش مهم دیگر هم برای نهادهای مذهبی است یعنی حوزه های علمیه و حسینیه ها و دیگر نهادهای تبلیغی از صدا و سیما گرفته تا سازمان تبلیغات اسلامی و ... 
به این ترتیب سهم اصلی این بودجه ها یا برای سرکوب مردم و یا برای شستشوی مغزی و تحمیق توده ها به وسیله ی مذهب به کار گرفته می شود و متولیان امور نظامی و مذهبی هم تا می توانند و تا خرخره از این بودجه ها بالا می کشند.
جز این، بخش دیگری از بودجه صرف کار این نهاد ها یعنی نهادهای نظامی و مذهبی برای بقای جمهوری اسلامی و گسترش شیعه و اسلام در مقابل مذاهب و ادیان دیگر در خارج از کشور و در کشورهایی مانند عراق، لبنان، سوریه و یمن است. اینجا نیز حکومتی که در داخل توده های کارگر و کشاورز و معلم و زحمتکش را تا می تواند می چاپد یک دفعه بیرون کشور و برای شیعیان کشورهای دیگر دست و دل باز می شود. هم برای آنها خرج می کند تا دل شان را به دست آورد و هم از آنها برای بقای خود در جنگ و جدال با نیروهای مخالف اش بهره گیرد.
نتیجه این مجموعه شده یک طبقه ی متحجر لاشخور بی مصرف و به ویژه یک جناح آن یعنی جناح خامنه ای در راس امور که بخشی عظیمی از ثروت ملی را در دستان خود متمرکز کرده و بخش دیگر را هم برای دفاع  از این ثروتی که در دستان خود انباشت کرده و موقعیت خود در کشور به کار گرفته است. یعنی تا توانسته ملا تربیت کرده و نیروهای نظامی(سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای انتظامی، سازمان های پلیسی و اطلاعاتی) به کار گرفته و تا توانسته ملاهایش را به عقب مانده ترین و متحجرترین و فسیل ترین افکار برای تحمیق توده ها و نیروهای اطلاعاتی ونظامی اش را با پیشرفته ترین تکنولوژِی و سلاح های روز دنیا برای سرکوب توده ها مسلح کرده است.  
نتیجه ی انباشت و تمرکز ثروت در دستان این جناح، فقر و فلاکت بی پایان اکثریت توده های مردم است.
نتیجه این همه هزینه برای نیروهای متحجر تبلیغی و اطلاعاتی و نظامی هم این است که مردم از یک سو تحمیق شوند و از سوی دیگرنفس نکشند و اعتراضی نکنند و اگر هم مبارزه ای کردند بتوانند راحت سرکوب کنند.

2
«نه سلطنت نه رهبری، آزادی و برابری»
به نظر این شعار را نخستین بار و همین هفته های اخیر بلوچ های باهوش ما که بوی توطئه های تازه در خارج از کشور به مشام شان رسیده بود سر دادند و در پی توده های بلوچ، مردم کرد نیز این شعار را در سوگ های خود برای مبارزین جان باخته عمومی تر کردند.
ملیت های زیر ستم بلوچ و کرد( و آذری و عرب و ترکمن) حکومت آخوندها و سپاهی ها را می شناسند و محرومیت و فقری را نیز که حکومت سلطنتی سابق برایشان ایجاد کرده بود به خوبی به یاد دارند. در مورد سلطنت توده های این مناطق یادشان است که چگونه شاه جنایتکار و نیروهای ساواک و ارتش اش مبارزات به حق شان را سرکوب می کرد و مبارزین شان را می کشت.
تمای توده های کارگر و کشاورز و معلم و زنان و دانشجویان و دانش آموزان مبارز و دیگر طبقات آزادیخواه و میهن دوست، از شعار «نه سلطنت نه رهبری، آزادی و برابری» استقبال کرده و آن را در همراهی با مردمان بلوچ و کرد ما تکرار خواهند کرد. مردم ما نمی خواهند بار دیگر به دوران سلطنت بازگردند. ملت ما نمی خواهدهیچ نیروی خارجی در مورد سرنوشت سیاسی وی تصمیم بگیرد.
هدف اساسی ملت ما از انقلابی که برای سرنگونی  جمهوری اسلامی به پا کرده آزادی و برابری است و این تنها در یک جمهوری دموکراتیک انقلابی مردمی مقدور است.
جمهوری دموکراتیک انقلابی متکی به کارگران و زحمتکشان و ستمدیده گان جامعه به رهبری طبقه ی کارگر، این است خواست اساسی مردم کشور ما به ویژه کارگران و کشاورزان و توده های زحمتکش، زنان و جوانان و تمامی ملیت ها و مذاهب و بخش های زیر ستم جامعه.
   
3
بوی توطئه های امپریالیستی تازه ای به مشام می رسد
شور و هیجانی که در توده ها مهاجر خارج از کشور برای فشار به دولت های غربی و برای گنجاندن سپاه پاسداران در لیست نیروهای تروریستی به وجود آمده قابل تحسین است. هر کس که با انقلاب همراه است از هر اقدام دولت های غربی که منجر به فشار به حکومت خامنه ای و پاسداران اش و هر گونه محرومیت و انزوای آن شود استقبال خواهد کرد.
اما کشورهای امپریالیستی غربی هرگز سلام شان بی طمع نبوده و نیست!
تحرکاتی که این اواخر در منطقه صورت گرفته و از جمله تحرکات اسرائیل، مواضع تازه ی کشور چین در روابط اش با عربستان و دیگر کشورهای منطقه و نیز کره جنوبی در مورد قلمداد کردن ایران به عنوان دشمن کشورهای عرب منطقه همه و همه علیه جمهوری اسلامی است و روی هم می تواند حکایت از تغییرات صف بندی در مورد حکومت ایران داشته باشد.
تحرکات نمایندگان پارلمان اروپا برای اقناع دولت های کشورهای امپریالیستی در مورد گنجاندن سپاه در لیست تروریستی چنانچه به نتیجه برسد نیز چندان استقلال نداشته و در مجموع با حکایت مورد بحث همراهی خواهد کرد. از سوی دیگر تحرکات مرتجعین سلطنت طلب و جمهوری خواه وابسته به امپریالیست های غربی زیادتر از گذشته شده و ائتلاف هایی گرچه هنوز بسیار کوچک شکل  گرفته است و این ها نشان از آن دارد که دستورات تازه ای به آنها داده شده است و مسیری معین رسم شده است.
چنان که اشاره کردیم ملت ما از هر اقدامی که منجر به در فشار بین المللی قرار گرفتن حکومت ایران و انزوای آن شود استقبال خواهد کرد اما نه تنها با دخالت هر گونه قدرت خارجی در امور داخلی خود به ویژه حمله ی نظامی به ایران و تغییر حکومت ایران به وسیله ی نیروی خارجی مخالف خواهد بود بلکه تا جایی که خواهد توانست در مقابل آن خواهد ایستاد و با آن مبارزه خواهد کرد.
هرمز دامان
28 دی ماه 1401    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر