۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

اول ماه مه سرخ، پرولتری و انترناسیونالیست!

  اعلامیه ی مشترک احزاب و سازمان های مارکسیست- لنینیست- مائوئیست 

اول ماه مه سرخ، پرولتری و انترناسیونالیست!
 
برای پیشروی به سوی قدرت سیاسی پرولتاریا و توده های مردم و پیروزی سوسیالیسم و کمونیسم علیه نظام سرمایه داری امپریالیستی بجنگید و مقاومت نمایید!
 
 شیوع کرونا به دلیل وجود دولت های امپریالیستی و مرتجع به درد و رنج بزرگ طبقه کارگر و توده های ستمدیده تبدیل شده است
در اول می امسال، پرولتاریا و توده های زیر ستم جهان با شیوع کرونا روبرو هستند. به دلیل وجود شیوه ی تولید سرمایه داری و وجود دولت های امپریالیستی و حکومت های دست نشانده شان، شیوع این بیماری موجب دچار شدن 130 میلیون انسان به  آن و مرگ ۳ میلیون انسان گردیده شده است.
پیش از این، امپریالیست ها ویروس های زیادی را در نتیجه ی بلایای طبیعی، ویرانی های اجتماعی، آزمایش های سلاح های هسته ای و بیولوژیکی تولید کرده بودند. شیوع کرونا به دلیل سلطه سیستم سرمایه داری امپریالیستی به درد و رنج و کشتار عظیم تبدیل شده و مرگ و میر گسترده در میان توده های بیچیز و ستمدیده به وجود آورده است. دانشمندان اذعان می کنند که دولت ها قادر به مهار همه گیری نیستند و بنابراین می پذیرند که نظام سرمایه داری دیگر کارایی و سودمندی ندارد.
دولت های امپریالیستی تولید واکسن را به تجارت تبدیل کرده اند
همه می دانیم که تنها واکسیناسیون تا حدی این زنجیره ی جهنمی را مهار می کند، اما در جهان همه به واکسن دسترسی ندارند. در سیستم سرمایه داری امپریالیستی، همه چیز در دست شرکت های چند ملیتی است، همه این کارها برای سودآوری انجام می شوند و حتی حق اختراع واکسن نیز طبق قوانین سرمایه در بازار جهانی خرید و فروش می شود. فقط پنج تولید کننده ی بزرگ واکسن تا کنون 60 میلیارد یورو سود به دست آورده اند و سود خالص 70 میلیارد یورویی دیگر را نیز برای سال جاری در نظر گرفته اند.
انحصارات دوا و درمان عمدتا در خدمت تعداد انگشت شماری از کشورهای امپریالیستی قرار دارد که اکثریت بزرگ مردم جهان را مورد استثمار و ستم قرار می دهند. تاکنون 80٪ واکسن ها به این کشورها فروخته شده اند. به این ترتیب تنها 14 ٪ از جمعیت جهان به واکسن دسترسی دارند. 85 ٪بقیه مردم جهان فقط به 20 ٪ این واکسن ها دسترسی دارند.
»جنگ واکسن» بر ضد پرولتاریا و خلق ها آغاز شده است. واکسن برای ثروتمندان و مرگ برای فقرا. واکسن برای کشورهای امپریالیستی وجود دارد، اما برای خلق ها و ملل زیر ستم وجود ندارد. واکسن که تنها امید مردم برای نجات از بیماری همه گیر هست، به کالای پرسود برای بورژوازی و تجارت بزرگ بین المللی تبدیل شده است که در آن زندگی و سلامت مردم هیچ ارزش و اهمیتی ندارد.
اپیدمی ها و جنگ ها تا زمانی که پاندمی سیستم امپریالیستی وجود داشته باشد ادامه خواهد داشت و برای بشریت، محیط زیست، جامعه و فرهنگ مخرب است. این سیستم بر بستر مرگ است و باید از بین برده شود.
دولت های امپریالیستی و مرتجع زیر سلطه بار بحران را به دوش کارگران و زحمتکشان انداخته اند
شیوع کرونا آغازگر بحران سیستم امپریالیستی نبوده است بلکه آن را تشدید نموده است. امپریالیست ها، سرمایه داران بوروکراتیک - کمپرادور و طبقات فئودال در تلاش هستند تا از بحران کووید-19 به نفع خود استفاده کنند و بسته های کمکی را برای نجات سرمایه داران گذاشته و بار بیشتر بحران را بر دوش کارگران، دهقانان، اقشار فقیر طبقات متوسط و بخش های اجتماعی تحت ستم، اقشار فقیر و خرده بورژوازی بیاندازند. رکود جدید جهانی در حال شکل گیری است و قروض کشورهای بزرگ در حال افزایش است و این کشورها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.
حقوق کارگران مورد حمله قرار گرفته است. از این زمره است: کاهش مقررات ایمنی محل کار، افزایش ساعت کار تا 12 ساعت، اضافه کاری هایی که پرداخت نمی شود، محرومیت از حداقل دستمزد، بدتر شدن شرایط کاری، بدتر شدن رفاه اجتماعی، بدتر شدن قوانین محیط زیست و سیستم آموزشی، حمله به اتحادیه های کارگری و تشکل های طبقاتی و مبارزات کارگری. افزون بر اینها، خصوصی سازی خدمات بهداشتی، مدارس، خدمات عمومی و بنگاه های اقتصادی عمومی افزایش یافته است. در کنار اینها باید به گسترش آموزش آنلاین اشاره کرد که موجب می شود توده های فقیر از آموزش فاصله بگیرند و دانشجویان تقریباً به ربات تبدیل شوند.
شرکت های فن آوری پیشرفته با استفاده از هوش مصنوعی و فن آوری اطلاعات، استثمار را بیش از پیش کرده  و در نتیجه ثروت طبقات حاکم را نیز افزایش داده اند. امتناع از مالیات بر دارایی ها و سرمایه های مالی در حالی که اقتصاد سرمایه داری/ امپریالیستی در باتلاق بحران فرو می رود، افول و ورشکستگی اقتصاد کشورهای مختلف به دلیل گسترش کووید-19 و نیز قرنطینه شدن، باعث توقف زندگی مردم و ایجاد مشکلات بزرگ برای کارگران، دهقانان و سایر اقشار زیر ستم - به ویژه کارگران مهاجر، رها شده در خیابان بدون غذا و آب و زیر سرکوب و کشتار- و بخش های فقیر و پرولتری از طبقه متوسط گردیده اند. همه گیری کرونا به فرصتی برای انباشت عظیم ثروت در دست افراد محدود تبدیل شده است، در حالی که اکثریت زیر بار قرض فرو رفته اند و سرمایه گذاری های زیاد در سطح جهان راکد شده است.
تشدید مسابقه تسلیحاتی و جنگ  به وسیله امپریالیست ها
همه گیری کرونا به مهم ترین تهدیدات برای بشریت تبدیل شده و گرایش به جنگ، عطش امپریالیست ها برای سود و ویرانی های زیست محیطی را تقویت می کند. بحران جهانی منجر به تشدید بی سابقه ی تضادهای بزرگتر امیریالیستی شده است. تضادهایی که گرایش به جنگ و تقسیم جهان را در پی دارد. امپریالیسم امریکا بیش از همه و با همسویی سایر قدرت های امپریالیستی اروپا، ژاپن و غیره در داخل ناتو برای ایجاد فضای جنگ سرد جدید علیه روسیه و چین و ضربه زدن به آنها تلاش می کند. امپریالیسم امریکا و ناتو به اشغالگری شان در افغانستان، عراق، سوریه و کشورهای دیگر ادامه داده اند. همه امپریالیست ها با تشدید بیشتر مسابقه تسلیحاتی در چهارگوشه جهان در رقابت قرار دارند، در حالی که توده ها به دلیل بیماری، فقر و استثمار، آلودگی و تخریب محیط زیست از بین می روند. امپریالیست ها همچنان چنگال خود را به منابع انرژی و انواع منابع و مواد خام در آفریقا، آسیا و
آمریکای لاتین فروبرده اند. این امر موج بزرگی از آواره گی دسته جمعی مردم را که در حال فرار از بدبختی و مرگ هستند، سبب شده است.
هر کجا ستم هست مقاومت و مبارزه و شورش نیز هست
در مقابل، پرولتاریا و توده های مردم در شرایط مختلف و با ویژگی های متفاوت در چهار گوشه جهان دست به شورش و مقاومت می زنند؛ از اعتصابات بزرگ عمومی گرفته تا قیام ها و مبارزات و جنگ های مسلحانه ضد امپریالیستی در هند و فیلیپین و تا سازماندهی دوباره برای جنگ توده ای در ترکیه، پرو، نپال و غیره. دولت ها و حکومت های مرتجع با کشتار جمعی و سرکوب پاسخ می دهند. آنان از قرنطینه به عنوان وسیله ای در جهت تقویت دولت های خود، توسعه ی فاشیسم مدرن و نظام پلیسی در کشورهای امپریالیستی و حتی در بیشتر کشورهای زیر سلطه امپریالیسم استفاده می کنند.
سیستم حاکم بر جهان باید سرنگون شود. طبقات حاکم نباید به حکومت ستمگرانه شان ادامه دهند و پرولتاریا و مردم ستمدیده نمی توانند وحشت بی پایان این سیستم جهانی را بپذیرند. آنها به جهان نویی نیاز دارند؛ جهانی تازه و فارغ از استثمار و ستم و همه گیری بیماری ها و جنگ.
کمون پاریس نخستین حکومت طبقه ی کارگر و درخشش جهان نو بود
امسال یک صدپنجاهمین سالگرد کمون پاریس است.
مارکس در جنگ داخلی در فرانسه به روشنی و روش علمی آن را تعریف نمود: «این اساساً یک دولت طبقه کارگر بود، محصول مبارزه طبقه تولیدکنندگان علیه طبقه تملک کنندگان، [با این تجربه] ساختار سیاسی در نهایت کشف شد که در آن رهایی اقتصادی کار ممکن می باشد«.
انگلس در مقدمه ای به همان کتاب گفت:«به کمون پاریس نگاه کنید: این دیکتاتوری پرولتاریا است. »
کمون پاریس، ارتش دائمی را لغو کرد. شیوه ای جدید از گزینش نمایندگان را جایگزین پارلمان بورژوایی کرد که در هر زمان می توانست لغو شود و حقوق همانند کارگران به نمایندگان انتخاب شده پرداخته شود. اکثر اعضای کمون کارگران نمایندگان شناخته شده طبقه کارگر بودند که کار خود را فروتنانه، مسئولانه و به گونه ای موثر انجام می دادند. کارخانه ها و کارگاه ها به انجمن های کارگران تحویل داده شد. کمون نشان داد که پرولتاریا بدون انقلاب قهری نمی تواند قدرت سیاسی را فتح کند و از همه مهم تر اینکه کافی نیست طبقه کارگر ماشین دولتی را در اختیار بگیرد، بلکه باید آن را نابود کند؛ این پیش شرط تمام انقلاب های مردمی است. کمون نشان داد که امروز برای حل مشکلات اصلی پرولتاریا و توده مردم چه چیزی ضروری است: انقلابی که به پرولتاریا امکان می دهد قدرت را در دست بگیرد.
با مبارزات خود به جهان کهنه پایان دهیم و جهان نوینی بسازیم
پایان دادن به سیستم سرمایه و امپریالیسم که به ما بحران پاندمی، استثمار، فقر، تخریب محیط زیست، بربریت فاشیستی، جنسیتی و نژادپرستی، حکومت های سیاستمداران فاسد در خدمت اربابان مالی و همچنین اقتصادی انگلی و جنگ و خشونت تحمیل می کند، ارزش آن را دارد که خود را در مقابل چنین نظامی سازمان دهی کرد، با آن مبارزه کرد و مرگ را در راه سرنگونی آن به جان خرید.
در اول ماه مه پرولتاریا و توده های مردمی باید در تمامی اشکال ممکن، در هر کشور و در مقیاس جهانی، نهایت تلاش خود را در مبارزه نظم حاکم به کار گیرند و از هم طبقه ای های خود چنین بخواهند:
 مبارزه طبقاتی را تشدید نمایید، ابزارهای مقاومت و دفاع خود را تقویت نمایید، اتحادیه های صنفی و طبقاتی - این مدارس جنگ و کمونیسم - را هر جا که نیست تشکیل دهید و هر جا که هست تقویت نمایید. مبارزات کارگران در کارخانه ها را سازماندهی کرده و پیش ببرید.
 - در بسیاری از کمپانی ها در دوران کنونی نیروی کار تحت استثمار شدید قرار دارد: مانند شرکت آمازون، کارگران اوبر، مراکز کاری تلفونی؛ آنها را افشا کنید وبه مبارزات کارگران آنها یاری نمایید.
 مبارزات توده های دهقان در هند را که امروز با مبارزه علیه رژیم فاشیست هند، مایه ی امید برای تمام توده های دهقان در کشورهای زیر ستم در جهان شده است تقویت و پشتیبانی نمایید.
 جنبش مردمی زنان را با توجه به خط، ایده ها و عملکرد انقلابی پرولتری که می گوید نه به تبعیض و نابرابری، نه به زن کشی/ تجاوز جنسی و به انکار حق سقط جنین، نه به ستم برده داری مدرن، تقویت و پشتیبانی کنید.
-   برای متحد کردن جریان های مختلف مبارزه و تقویت جبهه ی متحد برای ایجاد و رشد مبارزه ضد امپریالیسم، ضد فاشیسم، ضد بورژوازی، ضد کمپرادوری، برپایی جبهه های ضد فئودالی پرولتاریا، توده های دهقان، دانشجویان، مهاجران، بخش های زیر ستم قدیمی و تازه ی فقر تلاش کنید.
-   مبارزه مسلحانه علیه فاشیسم و نژادپرستی را تشدید کنید.
 -  شورش توده ی جوانان را به یک سازمان پیشتاز و انقلابی علیه دولت بورژوازی تبدیل نمایید.
-   برای آزادی زندانیان سیاسی و همه خواهران و برادران طبقاتی ما که در پشت میله های زندان های امپریالیسم و ارتجاع اسیر هستند، متحد شوید.
-   مبارزه برای آزادی ملی در کشورهای زیر سلطه ی امپریالیسم را برای بیرون راندن نیروهای امپریالیستی و نابودی نیروهای ارتجاعی که در خدمت آنها هستند فعال و زنده نگاه دارید و پیشرفت و تکامل دهید.
ما باید از این شرایط مطلوب برای غلبه بر شرایط دشوار کنونی جنبش انقلابی و پیشبرد آن به گونه ای موثر استفاده کنیم.
مبارزه بزرگ به رهبری طبقه ی کارگر و احزاب نوین کمونیستی نیاز دارد
این کارعظیم توده ای به رهبری کمونیست ها - کمونیست های امروز، مارکسیست- لنینیست- مائوئیست ها - نیاز دارد. کسانی که در آتش مبارزه طبقاتی و در ارتباط نزدیک با توده ها، از پایین شروع به ساختن جنبش کمونیستی می کنند و احزاب نوین را برای انقلاب های دموکراتیک نوین یا سوسیالیستی، با توجه به شرایط کشورهای مختلف جهان تشکیل می دهند.
احزابی که پیشاهنگ واقعی طبقه کارگر هستند و بر بنیاد تئوری انقلابی و علمی مارکس ساخته شده اند و بر اساس آموزش لنین پخته گشته اند و در خدمت مردم هستند. آن گونه که مائو می گوید:
احزابی که قادر به انتقاد و انتقاد از خود هستند و می توانند از پیروزی ها و شکست های پرولتاریا در هر کشور و جنبش کمونیستی بین المللی درس بگیرند.
با انواع انحرافات رویزیونیستی و اپورتونیستی مبارزه کنیم و خود را از آنها رهایی بخشیم
احزابی که از انحرافات رویزیونیسم، اپورتونیسم، اکونومیسم، پارلمانتاریسم و پاسیفیسم رهایی می یابند در چارچوب فرقه های جزمی و افراط گرایی های خرده بورژوایی عقب مانده قرار نمی گیرند. بدون طبقه و توده ها، هیچ حزبی، هیچ انقلابی، هیچ انترناسیونالیسمی وجود ندارد. این احزاب قادرند جنگ های خلق را مانند جنگ خلق موجود در شبه قاره هند آغاز و ادامه دهند و مسیر پر پیچ و خم اما درخشان جنگ طبقاتی، جنگ انقلابی، جنگ دراز مدت خلق را به یک قیام پیروزمندانه برسانند. احزاب و سازمان هایی که در این مسیر با جدیت و عزم جدی درگیر هستند، باید امروز متحد شوند، از تجارب یکدیگر بیآموزند، برای متحد کردن مبارزات پرولتری و مبارزات آزادیبخش ضد امپریالیستی مردم ستمدیده متحد شوند.
در برابر نظام جهانی و دست نشاندگان شان، به مبارزه ی بین المللی همه کارگران علیه استثمار سرمایه داری جهانی نیاز است. زیرا آنها فارغ از تفاوت های ملیتی، مذهبی، عقاید سیاسی، نژاد و جنسیت در همه کشورها به یک طبقه تعلق دارند.
انترناسیونال نوین کمونیستی را از نو بسازیم
انترناسیونالیسم پرولتری امروز از ما می خواهد که برای یک کنفرانس بین المللی از همه ی احزاب و سازمان های مارکسیست- لنینیست- مائوئیست که به عنوان گام دوم در امتداد جنبش انقلابی انترناسیونالیستی گذشته خواهد بود که به دلیل روِیزیونیسم باب آواکیان و«سنتز نوین» اش و راه پراچاندا دچار فروپاشی شد، به سمت تحقق تشکیل انترناسیونال کمونیست نوینی گام برداریم.
پیروزی نهایی از آن طبقه کارگر است
ما با جسارت و قاطعیت اعلام می کنیم که امپریالیست ها و مرتجعین از هر نوع آن، در نهایت سرنگون خواهند شد و مردم زیر ستم جهان پیروزی نهایی را با انقلاب دموکراتیک نوین و انقلاب پرولتری در مقیاس جهانی به دست خواهند آورد و سوسیالیزم و کمونیزم را برقرار خواهند کرد.
 
زنده باد کمون پاریس!
بگذارید آشکارا و با سلاح های مناسب برای قدرت پرولتری مبارزه کنیم!
در مبارزه کنونی و با نگاه به آینده!
آماده، برای حمله ی توفانی جدید!
نابود باد امپریالیسم و سرمایه داری و همه رژیم های مرتجع در خدمت آنها!
زنده باد انترناسیونالیسم پرولتری!
ما چیزی جز زنجیرهای خود برای از دست دادن نداریم اما جهانی برای فتح را در روبرو خواهیم داشت!
 
امضاء کننده گان:
کمیته برای ساخت حزب کمونیست مائوئیست، گالیسیا، ایالت اسپانیا
هسته کمونیست، نپال
حزب کمونیست(مائوئیست) افغانستان
اتحادیه کارگران کمونیست(م ل م)– کلمبیا
حزب ال کادینز- تونس
حزب کمونیست مائوئیست - ایتالیا
حزب(مارکسیست- لنینیست)کارگران- ایالت اسپانیا
گروه مائوئیستی راه سرخ ایران
حزب کمونیست انقلابی کانادا
حزب کمونیست نپال(مائوئیست انقلابی)
مشی توده ای (کانادا)

اول مه 2021

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر