۱۴۰۱ اسفند ۲۶, جمعه

عمل هوشمندانه ی یک مبارز پیشرو



عمل هوشمندانه ی یک مبارز پیشرو
 
سپیده قلیان را پس از بیش از چهار سال و نیم  از زندان آزاد می کنند و وی در همان آغاز بیرون آمدن علیه خامنه ای شعار «خامنه ای ضحاک، می کشیمت زیر خاک» را سر می دهد.
به نظرمی رسد که برنامه ی خاصی موجب این شعار دادن سپیده در همان اوان آزادی اش گشته است.
نخست سیپده شعاری را سر می دهد که مردم کشورش پیش از این سر داده بودند. این شعار خواست توده های مردم و هدف آنها را نشان می دهد و در عین حال تجلی اراده ای است که خامنه و دم و دستگاه حکومتی اش گمان می کنند آن را درهم شکسته اند.
توده های مردم با این شعار به خامنه ای می گویند:
«اگر چه تو تفنگ در دست داری و مردم کشی و جوان کشی و کودک کشی به راه انداخته ای و ممکن است ما را موقتا شکست دهی و در مقابل ما که توده های مردم و زحمتکشان تاریخ سازیم برای مدتی پیروز جلوه کنی اما ما در نهایت توی جلاد و ضحاک را به زیر خاک می کشیم و شکست ات می دهیم. اراده ی ما براین قرار گرفته و آن را انجام خواهیم داد.»
سپیده نیز یکی از همین توده و همچنین به عنوان یک عنصر مبارز پیشرو، تجلی همین توده ی انقلاب کننده است. او نیز همراه مردم اش می گوید:
«اگر چه مرا بیش از چهار سال و نیم در زندان و سیاه چال هایت کردی اما بر این خیال مباش که مرا و ما را شکست داده ای و پیروز شده ای!
خیر! ما در نهایت توی جلاد را پایین می کشیم و حکومتت را سرنگون می کنیم.»
سپیده با این همراهی اش با شعار توده های مردم نشان می دهد که همچون مبارزی توده ای عمل می کند؛ به مردم اش وفادار است و بیان خواست و اراده ی آنها می گردد و در عین حال به عنوان یک مبارز پیشرو، مردم اش را به تداوم مبارزه و جانفشانی تا سرنگونی حکومت دعوت می کند.
اما سپیده اکنون مجرب و آبدیده شده به خوبی می داند که حکومت در مقابل این شعار دادن وی دو راه اساسی در پیش دارد: یا باید بگذارد برود و یا وی را دوباره گرفته و به زندان افکند.
در صورت نخست، سپیده رویه ی مبارزه جویانه ی خود را که در بیش از چهار سال و نیم زندان پی گرفته بود در بیرون نیز پی می گیرد و نشان می دهد که می خواهد آن را در کنار مردم اش ادامه دهد. او خامنه ای و حکومت اش را خوار می کند.
اما اگر بازداشت و زندان شود در آن صورت نقشه ی خامنه ای و سران سپاه و اطلاعات و دستگاه قضایی اش را نقش بر آب کرده است. نقشه ای بر این مبنا که خامنه ای جلاد دم عیدی و سال نویی خودی نشان داده باشد و به جای مهسا و بسیاری از دختران و زنان که کشت و کور کرد و به جای این همه نوجوان مدرسه ای که به آنها و خانواده هاشان آسیب زد، یکی از پیشروترین زنان حال حاضر جنبش انقلابی ایران را آزاد کرده و به مردم «شیرینی» داده باشد!
حکومت راه دوم را انتخاب کرد و سپیده با برگشت اش به زندان، خامنه ای و سران سپاه و اطلاعات و دستگاه قضایی اش را به لجن کشید و برنامه ونقشه ی سالوسانه و کثیف آنها را نقش برآب کرد.
هرمز دامان
26 اسفند 1401    

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر