۱۳۹۹ خرداد ۱۴, چهارشنبه

دو ابزار اساسی قدرت سرمایه داران


دو ابزار اساسی قدرت سرمایه داران

ترامپ سرکرده کنونی سرمایه داران آمریکا سراغ کلیسا و انجیل رفت! یک کار باسمه ای که مورد انتقاد بخش هایی از بورژوازی آمریکا واقع شد. اما ترامپ خود نماینده باسمه ای شدن این بورژوازی است. بورژوازی ای توخالی!
اینجا در آمریکا همه چیز نمونه ای (تیپیک) است. اما پوچ و توخالی است!

دو ابزار اساسی قدرت طبقه سرمایه داران( امپریالیست)
ایدئولوژی مذهبی و نیروی نظامی است. در استفاده از آنها، گاه این و گاه آن عمده است. اما نهایتا سلاح و  نیروی نظامی تعیین کننده است

اگر جنبش ادامه یابد
پس از انجیل، نوبت ارتش آمریکا است که برای سرکوب خلق احضار شود!



اینجا آمریکا، سرکرده ی سرمایه داری جهان و امپریالیسم بی رقیب است و این کشتی که به ِگل می نشیند، و در باتلاق فرو می رود، ایالات متحده آمریکا، یکی از دو ابرقدرت قرن بیستم است.
  این توده ها که در خیابان ها هستند کارگران و زحمتکشان و خرده بورژوازی فقیر آمریکاست. آنان که چیزی ندارند که از دست دهند جز زنجیرهای شان. و این آنان، یعنی جمعیت اصلی آمریکاهستند که اکنون با آمدنشان به خیابان ها این کشتی را به ِگل نشانده اند. این جا همه چیز همچون یک نمونه است.
مارکس، انگلس و لنین بارها تأکید کردند که حکومت «دموکراتیک» بورژوازی( در مقابل استبداد فئودالی و به ویژه استبداد دینی قرون وسطایی) مبارزه طبقات را به روشن ترین و آشکارترین شکل خود در می آورد و همه چیز را به اوج تکامل  خود می رسد. اکنون این امر به روشنی دیده می شود.
دو ابزار، دو سلاح بزرگ سرمایه داران امپریالیسم: ایدئولوژی به ویژه شکل مذهبی آن و نیروی نظامی است

سلاح -  گارد ملی و ارتش
ترامپ تهدید می کند. او از سلاح نخستین خود را تا حدودی به کار بسته است. گارد ملی با تمامی تجهیزات خود به خیابان ها آمده است.  در بیشتر مقررات منع آمد و شد(حکومت نظامی؟) برقرار شده است. شورش گستردگی بیشتری یافته است. تیراندازی صورت گرفته است. عده ای از مبارزان کشته شده اند. از پلیس نیز تک و توکی کشته شده اند.
 ترامپ خشم خود را بر سرفرمانداران ایالت هایش خالی می کند. او می گوید که آنها در سرکوب جنبش توده ها ناتوانی نشان دادند. او نمی گوید جنبش توده پر قدرت است. آن هم در بزرگ ترین کشور سرمایه داری جهان. او تهدید کرده است که اگر آنها نتوانند از پس تظاهرات توده ها بر آیند، ارتش را گسیل خواهد کرد. اکنون از ارتش در واشنگتن بر علیه مبارزات توده ها استفاده شده است. در برخی شهرها ارتش در بیرون شهرها منتظر است.

فرهنگ - ایدئولؤی مذهبی
در هیچ کشوری به اندازه امپریالیسم آمریکا، بورژوازی توانایی استفاده از تمامی ابزارهای فرهنگی را نداشته است و یا آن را بروز نداده است و این فرهنگ و تمامی شیوه های آن برای شستشوی مغزی توده ها و مجبور کردن روحی و معنوی آنان به پذیرش استثمار و ستم را به کمال نرسانده است.
 آموزش و پرورش، دانشگاه ها، مؤسسات جورواجور فرهنگی، روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و صدها شبکه خبری، و اکنون اینترنت. سینما و هالیوود افسانه ای، کلیسا و ایدئولوژی مذهبی. به راستی چه چیز برای تبلیغ نظام خود کم داشته و دارند؟
 به نظر می رسد که فرهنگ حاکم تنها تا حدودی توان تسلط را دارد و هنگام بحران ها و هنگامی که توده ها برخیزند، در مقابل واقعیات و حقایق، ناتوانی خود را نشان می دهد. جا خالی می کند، بُرد خود را از دست می دهد. این همه تبلیغ فرهنگ بورژوایی و مسخ توده ها و این نتیجه ی آنها!؟ و این تازه زمانی است که توده ها رهبری کمونیستی ندارند.
 اکنون ترامپ به سراغ مذهب رفته و به کلیسای مقابل کاخ سفید می رود و انجیل به دست می گیرد. او می خواهد که خود را یک مؤمن مسیحی جا زند و توده ها را تحمیق کند. این کار او دلایل گوناگونی دارد اما یکی از انگیزه ها و دلایل او این است که می خواهد از مذهب برای خاموش کردن توده های عاصی و به خشم آمده استفاده کند.
 اما اینجا تقابل بین آن نیرویی که واقعیت را به پیش می راند است و آن نیروهایی است که می خواهند مقابل واقعیت و تاریخ بایستند.
کار مضحک ترامپ حتی از جانب بخش هایی از بورژوازی و نیز برخی اسقف ها مورد انتقاد واقع شد و نیت او استفاده ابزاری از مذهب توصیف شد.   

جنبش کنونی در آمریکا نشانگر امکانات انقلاب سوسیالیستی در کشورهای سرمایه داری غربی است و ناتوانی امپریالیسم فرتوت را نشان می دهد!

نابود باد نژاد پرستی

درود به طبقه کارگر و خلق آمریکا
زنده باد کمونیسم
گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
13 خرداد 99

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر