۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۱, سه‌شنبه

اعلامیه ی مشترک احزاب انقلابی کمونیستی به مناسبت اول ماه مه

 
اعلامیه ی مشترک احزاب انقلابی کمونیستی(مارکسیست لنینیست مائوئیست و مارکسیست لنینیست)
 به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر

کارگران و توده های زیرستم جهان متحد شوید!
 
پرولتاریا و توده های استثمار شده، مردم جهان!
اکنون برای همه روشن است که امپریالیسم مساوی با جنگ، ارتجاع، بدبختی و ستم بر مردم است!
قدرت های امپریالیستی ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ناتو گام به گام به سوی یک جنگ جهانی امپریالیستی جدید پیش می روند. همه کشورها خود را به تسلیحات مدرن و ویرانگر مجهز می کنند و استفاده از سلاح های هسته ای را پیش بینی می کنند که آینده جهان را همراه با بحران فزاینده زیست محیطی به خطر می اندازد. همه ی کشورهای امپریالیستی ارتش خود را تقویت می کنند، سرزمین ها و جامعه را نظامی می کنند، افکار عمومی را برای جنگ آماده می کنند و اقتصاد جنگ را توسعه می دهند. جنگ از بحران جهانی، سیستمی و اقتصادی امپریالیسم سرچشمه می گیرد که نیازمند تقسیم بندی جدید جهان است.
امپریالیسم روسیه و سوسیال امپریالیسم چین از یک سو آماج این تهاجم هستند و از سوی دیگر بر بحران امپریالیسم غرب و عمدتاً آمریکا سوار می شوند تا نظم جدیدی به نفع خود به نام «جهان چند قطبی جدید» رقم بزنند.
امپریالیسم نگهبانان خود را به عنوان خط مقدم جنگ آزاد می کند؛ به اسرائیل، اوکراین و دولت های کشورهای مطیع آنها نگاه کنید!
تمام قدرت های امپریالیستی در تبانی و منازعه با یکدیگر همراه با دولت های تابع آنها، علیه پرولتاریا و مردم جهان متحد می شوند.
امپریالیسم ارتجاعی است: فاشیسم قدیم و جدید.
همه ی دولت‌های امپریالیستی و دولت‌های تابع آن‌ها با کاهش و محو دموکراسی بورژوایی، به آزادی‌های دموکراتیک و حقوق کارگران و توده‌ها حمله می کنند. آنها زندان ها را از مخالفان سیاسی پر می کنند و اشکال گسترده تری از دیکتاتوری را مستقر می سازند و بر مبنای چنین برنامه ای دولت ها را منطبق با امیال خود تغییر می دهند.
نفی حقوق زنان و آزادی اندیشه و غیره و برانگیختن برتری گرایی، نژادپرستی، فرهنگ تاریک گرایی و بنیادگرایی مذهبی، اینهاست نتیجه ی امپریالیسم.  
امپریالیسم برای پرولتاریا و توده های زیر ستم، برای خرده بورژوازی فقیر شهرها و روستاها بدبختی کامل است.
و این یعنی کاهش دستمزد، بی‌ثباتی، بیکاری، کاهش هزینه‌های اجتماعی، بهداشت، مدرسه، محیط زیست. افزایش شکاف بین مناطق غنی و فقیر؛ برده داری جدید، بیکاری جوانان، نابرابری زنان؛ هزینه بالای زندگی.
در کشورهای زیر ستم امپریالیسم، همه اینها با دوام و حفظ ستم ملی، استعماری، نیمه استعماری و فئودالی تشدید می شود.
این حق است که شورش کنید! درست است که بجنگیم تا سیستم امپریالیستی را از روی زمین محو کنیم!
در تمام کشورهای آسیایی، آمریکای لاتین و آفریقا، شورش‌های مردمی و مبارزات ضد امپریالیستی در حال گسترش است. شورش ها و مبارزاتی که اغلب به شکل خونین سرکوب می‌شوند و تا مرز نسل‌کشی پیش می روند. همان گونه که امروز در فلسطین اتفاق افتاده و می بینیم. در کنار این ها جنگ امپریالیسم و ​​دولت‌های مرتجع علیه جنگ‌های مردمی در هند، فیلیپین، ترکیه، پرو و ​​علیه تمام نیروهای جهان که راه انقلابی جنگ توده ای را دنبال می‌کنند ادامه دارد.
در این شرایط عینی نیاز به انقلاب افزایش می یابد.
نیاز به یک مسیر انقلابی واقعی که بتواند انقلاب‌های دمکراتیک نوین و سوسیالیستی و انقلاب پرولتری جهانی به سوی کمونیسم را به پیش برد و پیروز کند.
تجربه ی پرولتاریا و مردم در مبارزه (کمون پاریس، انقلاب اکتبر، انقلاب چین و انقلاب بزرگ فرهنگی پرولتری) از نظر تاریخی نشان داد که برای مبارزه و پیروزی، برای دستیابی به این هدف، سه ابزار ضروری است.
حزب انقلابی
حزب کمونیست مارکسیست- لنینیست- مائوئیست پرولتاریا به عنوان یک گروه پیشتاز سازمان یافته طبقه کارگر، مبارز سیاسی پیشتاز، مجهز به استراتژی و تاکتیک های متناسب با شرایط هر کشور برای به دست گرفتن قدرت سیاسی برای برپایی دیکتاتوری پرولتاریا و ادامه ی انقلاب تحت این دیکتاتوری انقلابی.
جبهه متحد پرولتاریا و توده های خلق
در کشورهای امپریالیستی این مستلزم رهبری و مشارکت اکثریت پرولتاریا و هسته مرکزی آن، طبقه کارگر صنعتی است که با توده های فقیر، دانشجویان، بخش های تهیدست خرده بورژوازی شهری و کشاورزی متحد شود.
در کشورهای زیر ستم امپریالیسم، اتحاد اساسی بین کارگران و دهقانان است و بر مبنای چنین اتحادی است که می توان توده‌های فقیر و بخش‌های بزرگی را که از ستم ملی، استعماری، نیمه‌استعماری و فئودالی رنچ می برند متحد کرد.
مبارزه ی مسلحانه و ارتش خلق
انقلاب پرولتری مستلزم مبارزه مسلحانه، به عنوان مبارزات پیشرو و توده ای و ساخت ارتش خلق برای به راه انداختن جنگ طبقاتی و جنگ انقلابی است که منجر به قیام مردم برای به دست گرفتن قدرت دولتی و ساختن دولت انقلابی پرولتاریا می شود. امری که برای دگرگونی سوسیالیستی ضروری است. این راهپیمایی با تمام کشورهای جهان به سوی کمونیسم است.
شعار انقلاب کبیر فرهنگی پرولتری در این فرآیند اساسی است:
طبقه کارگر باید همه چیز را رهبری کند.
ما به اتحاد کمونیست ها در آتش مبارزه طبقاتی درارتباط نزدیک با توده ها نیاز داریم که با رویزیونیسم، اکونومیسم، اپورتونیسم راست و «اپورتونیسم چپ»، عامل فرقه گرایی و تفرقه در صفوف جنبش کمونیستی مبارزه کنند.
بیایید تحت رهبری پرولتاریا متحد شویم تا مردم جهان را به سوی انقلاب سوسیالیستی جهانی پیش ببریم، امپریالیسم را ریشه کن کنیم و در نتیجه کمونیسم را بر روی زمین مستقر کنیم.
ما به یک کنفرانس بین‌المللی و یک سازمان بین‌المللی جدید از احزاب و سازمان‌های مارکسیست-لنینیست- مائوئیست در مرحله کنونی جنبش، برای هماهنگی، وحدت عمل و ایجاد خط کلی جدید جنبش بین‌المللی کمونیستی نیاز داریم.
فلسطین آزاد - نسل کشی صهیونیستی/ امپریالیستی را متوقف کنید-
از مقاومت فلسطین تا پیروزی پشتیبانی کنید!
از جنگ های خلق در تمام کشورهای جهان پشتیبانی کنید!
جنگ امپریالیستی و تحرکات فاشیستی را متوقف کنید!
 از جان و سلامتی زندانیان سیاسی دفاع کنید!
خشم زنان را به عنوان نیروی قدرتمند انقلاب آزاد کنید!
 
مرگ بر امپریالیسم / آینده سوسیالیسم و ​​کمونیسم است!
زنده باد مارکسیسم- لنینیسم- مائوئیسم!
زنده باد انترناسیونالیسم پرولتری!
 
امضا کنندگان:
حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان
کمیته ساخت و ساز حزب کمونیست مائوئیست گالیسیا
حزب کمونیست هند (مائوئیست)
حزب کمونیست ترکیه - مارکسیست لنینیست (TKP-ML)
اتحادیه کارگران کمونیست کلمبیا (mlm)
حزب کمونیست مائوئیست ایتالیا
حزب پرولتری Purbo Bangla (PBSP/بنگلادش)
گروه مائوئیستی راه سرخ ایران
 حزب کمونیست انقلابی نپال
صدای کارگر - مالزی
حزب کمونیست اتحاد پرولتری چین
ائتلاف مائوئیست انقلابی - ایالات متحده آمریکا

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر