۱۴۰۳ فروردین ۱۷, جمعه

رویدادهای بلوچستان - بیانیه ی جیش العدل درباره ی عملیات اخیر و سخنرانی مولوی عبدالحمید

 


بیانیه ی جیش العدل درباره ی حمله ی اخیر به مراکز سپاه و نیروهای انتظامی در بلوچستان
 
دلایل، اهداف و جزئیات عملیات چابهار، راسک و سرباز
 
تشریح جزئیات عملیات
انجام این عملیات حاصل همکاری گردان استراتژیک فدائیان عدل الهی با گردان های جانبرکفان عدل و سربازان عدل و همچنین واحد اطلاعات و امنیت سازمان جیش العدل بوده است. در این عملیات مجموعا ۱۶۸ تن از مجاهدان سرافراز بلوچستان عزیز شرکت داشتند که ۲۹ تن از آنها عضو گردان استراتژیک فدائیان عدل الهی بودند و ۱۳۹ تن دیگر از اعضای گردان های جانبرکفان عدل و سربازان عدل و همچنین واحد اطلاعات و امنیت سازمان جیش العدل بوده اند.
عملیات در ساعات پایانی شب ۱۵ فروردین مصادف با شب ۲۴ رمضان المکرم آغاز شد. در این عملیات همزمان چهار نقطه از پایگاه های دشمن مورد حمله حماسه آفرینان مکتب جهاد و شهادت قرار گرفت. در محل هجوم نخست به ترتیب “ستاد فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان چابهار” واقع در بلوار جانبازان و پس از آن در محل هجوم دوم “مقر دریابانی، اداره آگاهی و کلانتری ۱۱” شهر چابهار واقع در ابتدای خیابان خمینی این شهر مورد هجوم قرار گرفتند. در محل سوم “سپاه ناحیه شهرستان راسک” واقع در محله گلکند در جاده راسک-چابهار مورد هجوم قرار گرفت و در محل چهارم دومین پایگاه مهم سپاه در شهرستان راسک واقع در دوراهی پارود، در محور سرباز-راسک مورد هجوم قرار گرفت.
در این عملیات مجاهدین سازمان جیش العدل موفق شدند مقر دریابانی، کلانتری ۱۱ و اداره آگاهی شهر چابهار و همچنین سپاه ناحیه شهرستان راسک و همچنین پایگاه مهم سپاه واقع در دوراهی پارود را برای ساعاتی به تصرف خود در بیاورند. در همین حال مجاهدین با استقرار در یک موقعیت مشرف و مسلط بر ستاد فرماندهی سپاه پاسداران حملات سنگینی را علیه نیروهای این پایگاه مهم و همچنین نیروهای کمکی در خیابان های منتهی به محل درگیری انجام دادند
در طول این درگیری ها مطابق گزارش هایی که به صورت مستمر اتاق فرماندهی عملیات از سوی مجاهدان در حال نبرد، دریافت میکرد مجموعا بیش از ۲۰۰ تن از پاسبانانِ کاخِ ستمِ ولایت فقیه کشته و زخمی شدند که در بین کشته شدگان نیروهای سپاه پاسداران بیشترین تلفات را متحمل شده اند. علاوه بر این نیروهایی از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نیز در طول درگیری ها به هلاکت رسیده اند. این آمار تلفات نفری دشمن علاوه بر تلفاتی است که نیروهای دشمن به صورت غیرعمد و گسیختگی صفوف یا نفرت قومیتی به همدیگر وارد کرده اند.
در سمت مجاهدین نیز ۱۸ تن از ۲۹ عضو گردان استراتژیک فدائیان عدل الهی به شکل قهرمانانه ای به شهادت رسیدند که در نتیجه فداکاری این محبان الله سبحانه و تعالی تلفات دیگری به مجاهدین وارد نشد. آخرین نبرد عملیات رمضان المکرم در سپاه ناحیه راسک حدود ساعت ۳:۳۰ دقیقه بعد از ظهر ۱۶ فروردین مصادف با ۲۴ رمضان المکرم به پایان رسید.
 

 تشریح اهداف عملیات
هدف از اجرای این عملیات تلاش برای ناکام گذاشتن بخشی از برنامه های مخرب طرح موسوم به “توسعه سواحل مکران” بوده است. در این طرح پروژه هایی در حال اجراء است که به صورت آشکاری منافع مردم مسلمان بلوچ را هدف قرار میدهد. یکی از پروژه های این طرح آمایش سرزمینی و اسکان هفت میلیون شهروند غیر بلوچ با مذهب شیعه در شهرهای سواحل بلوچستان میباشد که مطابق تصریحات مجریان این طرح، هدف از اجرای این پروژه “ایجاد تمدن جدید علوی” میباشد.
مجریان این طرح در نظر دارند شبه نظامیان فرقه گرای شیعه از جمله فاطمیون و زینبیون را در شهرهای ساحلی بلوچستان اسکان بدهند که این امر به صورت آشکاری آینده بسیار تاریکی برای مردم مسلمان بلوچ و تمام شهروندان ایران در پی خواهد داشت.
علاوه بر این رژیم ولایت فقیه طرح توسعه سواحل مکران را تبدیل به سکویی برای ترویج فرقه گرایی و گسترش حکومت خود به نام صدور انقلاب کرده است. همچنین طرح توسعه ساحلی مکران ابزاری برای قبولاندن ایران اتمی به جهان با تحت فشار گذاشتن جهان از طریق تهدید تجارت دریایی و اخلال در مسیر توزیع انرژی جهان است؛ برنامه هایی که زیرساخت اجرای آن در ذیل پروژه های نظامی و امنیتی طرح توسعه سواحل مکران در حال پیگیری میباشد. از این رو مردم متدین و غیور بلوچستان اجازه نخواهند داد که خاک عزیز آنها تبدیل به زمین بازی و فتنه آفرینی های رژیم فرقه گرای ولایت فقیه بشود.
رژیم فریبکار و سوء استفاده گر ولایت فقیه برای رسیدن به خواسته های خود پای کشورهای قدرتمند و همسایه از جمله هندوستان، روسیه و چین را به سواحل بلوچستان باز کرده است.
ضمن آنکه تاکید میکنیم، هدف از اجرای این عملیاتها که برای متوقف شدن طرح توسعه سواحل مکران انجام خواهند شد به هیچ وجه هدف آن آسیب رساندن به منافع این کشورها نیست. لازم میدانیم به این کشورها که هرکدام صاحب ملتی بزرگ هستند، توصیه بکنیم که با طناب حکومت فریبکارِ ولایت فقیه به چاه نروند! رژیم ولایت فقیه مشروعیت مردمی خود را به صورت کلی از دست داده است از اینرو تلاشهای این رژیم برای باز کردن پای کشورهای قدرتمند به سواحل مکران با هدف سوء استفاده از آنها و صرفا برای ایجاد حاشیه امن برای استمرار حکومت خود در زیر سایه این کشورهای قدرتمند است. ما به شکل آشکاری میبینیم که رژیم ولایت فقیه قصد دارد کشورهای روسیه، چین و هندوستان را برای محقق کردن منافع ایدئولوژیک خود وارد منازعات فرقه گرایانه اش با جهان بکند.
کشورهایی که قصد سرمایه گذاری در ذیل طرح موسوم به توسعه سواحل مکران را دارند، مطمین باشند در روزهای پس از سقوط رژیم ولایت فقیه با معاهدات منصفانه که ضامن منافع طرفین باشد زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری آنها فراهم خواهد شد
 

 پیام عملیات
اجرای این عملیات زنجیره ای و گسترده نشان از صلاحیت ها و توانمندی های مدافعان حقیقی مردم مسلمان این سرزمین در سازمان جیش العدل دارد. ولایت فقیه باید بداند مردم مسلمان بلوچستان بی صاحب نیستند و این سرزمین لقمه کوچکی برای رژیم ولایت فقیه نیست که بتواند آن را به راحتی برای اهداف فرقه گرایانه خود ببلعد.
همانگونه که به صورت مکرر به نیروهای نظامی توصیه کرده ایم مجددا تاکید میکنیم که ما علاقه ای به قتل و آسیب رساندن آنها نداریم اما از آنجایی که نیروهای نظامی از جمله نیروهای فراجا به جای انجام رسالت ذاتی خود که حمایت از مردم است تبدیل به پاسداران این رژیم ستمگر و جنایتکار شده اند مطابق شرع و عقل و قوانین بین الملل اهدافی مشروع برای مجاهدان سازمان جیش العدل به شمار می آیند. لذا توصیه ما به نیروهای نظامی و خانواده های آنها این است که پیش از متحمل شدن هرگونه خسارت جانی و روانی لطفا از شغل خود در ارگان های نظامی و امنیتی استعفاء داده و به دنبال شغل شرافتمندانه ای برای خود باشند تا از آه و نفرین ملت مظلوم و همچنین خشم و بازخواست انقلابی مجاهدان در امان باشند.

سازمان جیش العدل ۲۴ رمضان مصادف با ۱۶ فرودین


 گزارش حال وش از سخنرانی مولوی عبدالحمید

مولوی عبدالحمید در خطبه های امروز جمعه ١٧ فروردین ماه ۱۴۰۳، نسبت به درگیری‌های جیش العدل و نیروهای نظامی روزهای اخیر در راسک و چابهار واکنش نشان داد و از مسئولین جمهوری اسلامی و طرف مقابل آنان خواست تا مشکلات را با گفتگو حل نموده و حرف مخالفان خود را گوش کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: «ما امنیت می‌خواهیم و به هر دو طرف توصیه می‌کنیم صحبت بکنند و مشکل را نه با گلوله، درگیری و خونریزی حل بکنند.»
وی در ادامه صحبت‌های خود از حاکمیت خواست به «حرف مخالفان گوش کند» و افزود: «مخالفان هر کسانی هم که باشند باید حرف‌هایشان را گوش کرد! و باید شنید که آنها چه می‌گویند.»
مولوی عبدالحمید با اشاره به ممانعت از سفرش به دشتیاری در اسفند ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی گفت: «ما موافق ناامنی و خونریزی نیستیم. ما با خودروهای محدودی از مجموعه و به صورت آرام می‌خواستیم که به چابهار و دشتیاری سفر کنیم که در مسیر هم کسی متوجه نشود ولی مسئولان حکومتی تنگ نظری کرده و دوراندیشی نکردند. ما بلافاصله به زاهدان برگشتیم چون پس از انتشار خبر احساس کردیم که امکان بوجود آمدن مشکلاتی است و نخواستیم برای مردم و مسئولان زحمت و مشکلی درست بشود. این بدین معنا است که ما امنیت استان را می‌خواهیم.»
وی افزود: «بعضی‌ها حرفهایی میزنند و نسبت ها و اتهاماتی به ما می‌زنند که البته از دیرزمانی است که این تهمت ها را مطرح می‌کنند در صورتی که ما اعتقاد داریم که در هر مسئله ای گفتگو صورت بگیرد. گفتگوها همراه با عمل باشد و تغییرات بوجود بیاید.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر