۱۴۰۳ فروردین ۱۶, پنجشنبه

درباره ی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه

 
درباره ی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و واکنش های احتمالی دولت ولایت فقیه
 
در پی حمله‌ی‌ هوایی دولت اسرائیل به کنسول‌گری ایران ۷ نفر از فرماندهان ارشد سپاه قدس از جمله محمدرضا زاهدی فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان کشته شدند. نکته ی بسیار مهم در این حمله تسلط اطلاعاتی اسرائیل به گرد آمدن این افراد در یک محل و تشخیص زمان ضربه بوده است که می تواند نشان از نفوذ اطلاعاتی اسرائیل( و امپریالیسم آمریکا و دیگر امپریالیست های غربی) در سازمان هایی مانند سپاه قدس و دفتر رهبری و دیگر ارگان ها و سازمان های اطلاعاتی و نظامی حکومت ولایت فقیه داشته باشد.
با توجه به این مساله راستی که«ارزشی ها» باید به این  ذکر و دعا بپردازند که«خدا آخر و عاقبت پاسخ سخت حضرات خامنه ای و پاسداران اش را به اسرائیل به خیر کند»!
این گونه اقدامات از جانب اسرائیل در مورد حکومت ولایت فقیه البته تازه گی ندارد و اسرائیل پس از جنگ سوریه و ظاهرا شاخ شدن جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران برای اسرائیل تا توانسته از نیروهای سپاه در مناطق گوناگون و از جمله داخل ایران ترور کرده است.
در مقابل حکومت ولایت فقیه و پاسداران اش نیز عمدتا از طریق نیروهای نیابتی خود درلبنان، سوریه و عراق و یمن به منافع اسرائیل ضربه زده است. تفاوت این درگیری ها عمدتا در این بوده است که دولت اسرائیل خودش مستقیما دست به اقدام زده است و در عین حال آن را عموما به گردن گرفته است، در حالی که ضربات به اسرائیل صرفا از طریق نیروهایی همچون حماس و جهاد اسلامی و حزب الله لبنان بوده و چنین جایز شده که برخی از این ضربات از جانب حکومت ولایت فقیه هم به شمار آید.
با توجه به گذشته به نظر می رسد که تا حدود زیادی قطعی باشد که دولت ولایت فقیه و پاسداران مال این حرف ها نیست که وارد جنگ ی رودرو با اسرائیل که پشتیبانی امپریالیسم آمریکا و دیگر امپریالیست های غربی را دارد بشود و عموما هم می گوید که«ما عاقل تر از آنیم که در دام اسرائیل بیفتیم و وارد جنگ رودرو شویم زیرا اسرائیل ما را «سر مار» دانسته و جنگ رودرو درست همان چیزی است که اسرائیل برای این که سر ما را بزند، می خواهد.»!
اما حقیقت این است که نه نیرو و توان عملی آن را دارد و نه خیال اش از وضع داخلی راحت است. آخوندهای مال خور و سران پاسدار قدرت و ثروت را تصاحب کرده و آن بالا ها جا خوش کرده اند و اجازه نمی دهند کسی آنها را فریب دهد و به جنگ بکشاند و احیانا وضعی به وجود آید که آخر و عاقبت آنها را بخیر نگرداند!
با این حال، خامنه ای و جریان هسته ی مرکزی قدرت از«پاسخ سخت» سخن می گویند و روشن نیست که این بار نیز دولت خامنه ای و پاسداران اش از طریق نیروهای نیابتی شان«پاسخ سخت» می دهند و در عراق و یمن به مواضع آمریکا و یا کشتی ها حمله می کنند و یا خودشان مستقلا وارد عمل گردیده و در جایی در کشوری و یا در منطقه ای به دولت اسرائیل ضربه می زنند و یا مثلا موشکی به خود اسرائیل شلیک می کنند .
در مورد موشک زدن، مشکل که اگر هم خودشان موشکی شلیک کنند آن را به داخل شهرهای اسرائیل بزنند زیرا برایشان آخر و عاقبت آن مشخص نیست و بنابراین شاید بتوان بیشتر احتمال داد که اگر همچون«انتقام سخت» از آمریکا برای ترور قاسم سلیمانی موشکی شلیک کنند، چند موشک به خاک اسرائیل در مرز سوریه شلیک کنند! گرچه این بار پیش از آن احتمالا به اسرائیلی ها خبر نخواهند داد!
در مورد وضع داخلی باید گفت که شرایط در ایران انفجاری است و این را از خیزش فرهنگی بزرگ مردم در مقابل حکومت در هفته ی پیش از نوروز تا سیزده بدر می توان دید. اکنون زمانی است که حکومت با هر چه موافق باشد مردم با آن مخالفت می کنند و با هر آنچه حکومت مخالفتی بکند مردم با آن موافقت می کنند. وضع اکنون به گونه ای است که توده ی مردم نه تنها به هیچ وجه حاضر نخواهند بود برای حکومت مستبد مذهبی بجنگند بلکه چشم انداز بیشتر این گونه است که در چنان شرایطی این امکان بیش از پیش آماده شود که بر علیه حکومت جنبش ها و شورش ها به پا کنند. کافی است که روزهای آخر جنگ با عراق و موشک زدن های عراق به تهران را به یاد آوریم که چگونه خشم توده های مردم را برانگیخته بود و در پایان دادن هر چه سریع تر به جنگ، موثر. حال با آن زمان به کلی متفاوت است.
جدا از این دولت ولایت فقیه کلی مذاکره ی پنهانی با دولت بایدن داشته و احتمالا برای آینده ی روابط  کلی قول گرفته است. شاید برای همین است که از حمله ی اسرائیل بیشتر به دولت آمریکا گله و شکایت می کند:«آن قول ها را می دهید و این گونه با ما تا می کنید»؟!
آنچه بیشتر مایه ی نگرانی توده های مردم است این است که خامنه ای و سران پاسدارش به جای «پاسخ سخت» کذایی به اسرائیل،«انتقام سخت» از مردم به جان آمده ی ایران بگیرند و چند نفری را اینجا و آنجا به عنوان جاسوس اسرائیل و یا آمریکا و انگلیس و غیره به دار کشند!
چنانچه چنین کنند بی تردید بر آتش خشم مردم هیزمی بیشتر خواهند نهاد.
 گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
16 فروردین 1402


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر