۱۴۰۲ مهر ۲۹, شنبه

یورش کفتاران خامنه ای به توده های مبارز بلوچ

 
یورش کفتاران خامنه ای به توده های مبارز بلوچ

به نظر می رسد که خامنه ای و دارودسته ی آدمکشان به گونه ای پلید و کثیف و مزورانه و بزدلانه و حقیرانه از فرصتی که جنگ غزه پیش آورده و رویدادهای ایران را در سایه ی خود قرار داده در حال استفاده کردن هستند.
از اطلاع رسانی در وضع آرمیتا به نحو کامل جلوگیری کرده و می کنند تا فضا تب آلود نشود و جنبش و خیزش اوج نگیرد.
داریوش مهرجویی و وحیده ی محمدی فر را در خفا و با ترس و لرز کشتند تا مبارزات هنرمندان را«جمع کنند» و دیگر کسی اعتراض نکند و از جنبش ها و خیزش های توده ای پشتیبانی نکند و یا به آن نپیوندد.
جز این و جدا از اعدام بلوچ ها در شهرهای جداگانه برای ترساندن مردم شهرها و بلوچ ها که همواره تداوم داشته، فرصتی که ظاهرا پس از سالگرد جمعه ی خونین زاهدان دنبال آن می گشتند تا به گردهمایی مردم بلوچ پس ازبیرون آمدن از مسجد مکی حمله  کنند ایجاد شد و کفتاران با بسیج نیروها به مردم حمله کردند و بیش از 500 نفررا بازداشت کردند تا مبارزه در بلوچستان را به سردی کشند و خاموش کنند. غافل از اینکه چنین سرکوب هایی این مبارزات را بیشتر رشد خواهد داد وعمیق تر و رادیکال تر خواهد کرد.
گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
28 مهر 1402
 
  ضمیمه
اخبار بلوچستان از سایت حال وش
 امروز ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲، بدنبال تجمع اعتراضی مردم زاهدان مامورین نظامی و لباس شخصی به سمت مردم در حوالی مسجدمکی یورش برده و بیش از ۵۰۰ تن از جمله کودکان زیر هیجده سال را با خشونت و ضرب و شتم بازداشت کرده اند که ده ها نفر از مجروحین در بین بازداشت شدگان قرار دارند.
گفتنی است که شهروندان پس از بازداشت با اتوبوس هایی که از پیش آماده بودند به داخل ورزشگاه مجاور مصلی منتقل شده و از آنجا بوسیله خودروهای ون به بازداشتگاه های نهادهای امنیتی برده شده اند.
شعارهای سرداده شده در گردهمایی
«نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران،
از زاهدان تا غزه کل دنیا می لرزه»
 
اعدام کردن زندانیان بلوچ در شهرهای مختلف
به گزارش حال وش/ امروز شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دست کم دو زندانی بلوچ از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر که پیشتر به اعدام محکوم شده بود در زندان مرکزی زاهدان اجرا شد.
هویت یکی از دو زندانی اعدام شده « ظاهر نارویی(شیرزهی)» ۳۲ ساله فرزند کریم، متاهل و دارای سه فرزند اهل زاهدان احراز شده است.
به گفته منابع حال وش:« ظاهر در سال ۱۳۹۹ از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر با یورش نیروهای نظامی به منزل وی در زاهدان بازداشت و از دادگاه انقلاب زاهدان حکم اعدام وی صادر و روز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه، به همراه دستکم یک زندانی بلوچ دیگر از بند عمومی زندان مرکزی زاهدان به سلول انفرادی جهت اجرا منتقل شده بودند که سحرگاه امروز شنبه حکم اعدام آنها به اجرا در امده است.»
گفتنی است شامگاه روز گذشته ظاهر آخرین دیدار با خانواده انجام داده و ظهر امروز پس از اجرای حکم جسد وی به خانواده و بستگان وی تحویل داده شده است.
از هویت دیگر زندانی بلوچ که ذیل اتهام مواد مخدر اعدام شده است تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.
قابل ذکر از تاریخ ۹ اردیبهشت۱۴۰۲ تا امروز شنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۲, دستکم ۱۰۳ زندانی بلوچ از جمله چهار زندانی زن اعدام شده اند، و از ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ تا روز امروز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ دست کم ۲۰۴ شهروند بلوچ در زندانهای مختلف کشور اعدام شده اند، که این آمار تعداد افراد احراز هویت شده است.
جمعه 29 مهر
به گزارش حال وش/ امروز جمعه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲، حکم اعدام یک زندانی بلوچ از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر که پیشتر به اعدام محکوم شده بود در زندان اصفهان اجرا شد.
هویت این زندانی بلوچ « داوود جلالی » حدودا ۳۷ ساله فرزند عیدمحمد متاهل دارای سه فرزند، اهل و ساکن شهر صالح‌آباد از توابع شهرستان سرخس توسط حال وش احراز شده است.
به گفته منابع حال وش:« داوود در سال ۱۳۹۸ از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر در اصفهان بازداشت و از دادگاه انقلاب برای وی حکم اعدام صادر و روز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه از بند عمومی زندان اصفهان به سلول انفرادی این زندان جهت اجرا منتقل شده بود که سحرگاه امروز شنبه حکم اعدام وی به اجرا در امد.»
قابل ذکر از تاریخ ۹ اردیبهشت۱۴۰۲ تا امروز شنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۲, دستکم ۱۰۱ زندانی بلوچ از جمله چهار زندانی زن اعدام شده اند، و از ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ تا روز امروز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ دست کم ۲۰۲ شهروند بلوچ در زندانهای مختلف کشور اعدام شده اند، که این آمار تعداد افراد احراز هویت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر