۱۴۰۲ مهر ۱۵, شنبه

حمله ی گسترده ی حماس به اسرائیل و جفتک انداختن های خامنه ای و سران سپاه

 حمله ی گسترده ی حماس به اسرائیل و جفتک انداختن های خامنه ای و سران سپاه
 
حماس امروز شنبه 15 مهر و در پنجاهمین سالگرد جنگ اعراب علیه اسرائیل در سال 1973 با نام یوم کیپور( یا جنگ رمضان) حملاتی را زیر نام« توفان الاقصی» علیه اسرائیل انجام داد که روشن است از پیش برنامه ریزی شده بوده است. در نتیجه ی این حملات تلفات زیادی به نیروهای اسرائیلی وارد و بسیاری نیز زخمی و مجروح شده اند. اسرائیل نیز گویا انتظار این حملات و به این شکل گسترده و از زمین و هوا و دریا را نداشته و سازمان های اطلاعاتی آن با این همه کبکه و دبدبه و آموزش دادن سازمان های اطلاعاتی دیگر کشورها غافلگیر شده اند( البته وضع جمهوری اسلامی صد پله بدتر از اسرائیل است!). با این همه ارتش اسرائیل نیز در واکنش به آنها حملاتی را علیه مواضع حماس و فلسطینی ها صورت داده است که موجب خسارات جانی و مالی بسیاری برای توده های فلسطینی شده است. در تداوم این حملات نخست وزیر این کشور بنیامین نتانیاهو اعلام جنگ کرده و به ساکنین غزه هشدار داده که این منطقه را ترک کنند زیرا به زودی این شهررا ویران خواهند کرد.
هنوز روشن نیست که آیا این حملات برمبنای یک درونمای روشن و روی یک حساب و کتاب و برنامه ریزی استراتژیک دقیق و نیز با توافق دیگر گروه های فلسطینی و پشتیبانی توده های فلسطینی صورت گرفته و می تواند تداوم یافته به نتایج مثبتی برای فلسطینی ها در آزاد کردن سرزمین هاشان بینجامد و یا خیر صرفا واکنشی از جانب حماس نسبت به حملات پیشین اسرائیلی ها و یا از زمره ی ماجراجویی های این جریان بوده و نتایج آن برای فلسطینی هنوز چندان روشن نیست. این ها شاید طی روزها و هفته های آینده روشن شود و نیز در صورت به درازا انجامیدن درگیری ها و حملات شاید به این زودی نتایج نهایی خود را آشکار نسازد. 
نقش جمهوری اسلامی
مشکل بتوان حتی اندکی تردید کرد که خامنه ای و سران سپاه قدس در تشویق حماس و برنامه ریزی ها و پشتیبانی مالی دخالت داشته اند. گویا سران حماس نیز به روشنی از کمک های مالی جمهوری اسلامی سخن گفته اند. 
با این همه سران جمهوری اسلامی هرگز یک پشتیبان واقعی خلق فلسطین نبوده اند و از فلسطین و گروه های مطیع و یا همسو همچون برگی در مناسبات خودبا قدرت های غربی و برای بقا حکومت شان و در صورت امکان تحقق جاه طلبی های خود در منطقه استفاده کرده اند و چنانچه زیرفشار قرار گیرند به راحتی آنها را قربانی منافع حقیرخود می کنند. 
در هر صورت آنچه که برای خامنه ای و سران سپاه مهم است از یک سو رقابتی کثیف و ارتجاعی با عربستان سعودی و دیگر دولت های مرتجع عربی است  که وارد روابط نزدیک تر با اسرائیل شده اند و این نقش آنها و هارت و پورت هاشان را در منطقه به شدت کاهش می دهد و از سوی دیگر نقشی است که چنین وضع جنگی ای می تواند روی اوضاع داخلی ایران بگذارد. در حال حاضر مساله ی دوم از نظر ما مهم تر و فوری تر است. 
فضای انقلابی داخل ایران و تلاش جانیان حاکم برای منحرف کردن افکار توده ها
در مورد اوضاع داخلی می توان گفت که این حملات زمانی صورت می گیرد که فضای سیاسی کشور با مساله ی آسیب دیدن مغزی آرمیتا گراوند در نتیجه ی برخورد خشن حجاب بان های خامنه ای سخت فروزان و ملتهب گشته است و هر آن امکان حادثه ای و برآمدی در تداوم مبارزات توده ای می رود.
این که حملات مزبور از جانب حماس از این جهت ویژه قند تو دل خامنه ای و سران اطلاعات و سپاه آب کرده که این دارودسته ی جانیان می توانند از آن استفاده کنند و توجه توده ها را از این فضای سهمگین داخلی که علیه آنها به وجود آمده و جنایات شان منحرف کرده و به سوی حملات حماس به اسرائیل سوق دهند امری آشکار است.
گویا در تداوم جشن گرفتن برای این حملات و سر به دعا برداشتن ها برای پیروزی حماس در این فکر هستند که گردهمایی و راهپیمایی هایی ترتیب دهند( در زمان نگارش این متن گویا نخستین آن در میدان فلسطین تهران) و مردم را به اصطلاح در پشتیبانی از فلسطین به میدان حمایت از خویش کشانده و جوی را که علیه آنها به وجود آمده سبک کرده و اگر بتوانند فضای«آشتی» به راه بیندازند.
مردم ایران و گروه های پیشرو باید مانع هر گونه انحرافی در خیزش بزرگ شوند
این وضعی است که باید با آن به شدت مقابله کرد و مبارزه با این وضع  نیز وظیفه گروه های پیشروی کارگران و فرهنگیان و دانشجویان و زنان و دیگر گروه ها است. آنها نباید اجازه دهند که خامنه ای جنایتکار و سران سپاه از وضع کنونی استفاده کرده و نفرتی را که علیه شان هر روز شدیدتر می شود کاهش داده و فضای کنونی را که علیه شان است سرد کنند.    
ملت ما همواره پشتیبان خلق فلسطین بوده و اکنون نیز هست. اما برای این که بتواند واقعا به فلسطینی ها یاری دهد نخست باید شر این حکام جنایتکار و مال پرست و ریاکار را از سر خود باز کند. و این جز به وسیله ی تداوم مبارزات جانانه ی یک سال اخیر و پیش بردن و تکامل دادن آن ممکن نیست.
زنده باد مبارزات خلق فلسطین
مرگ بر جمهوری اسلامی
برقرار باد جمهوری دموکراتیک خلق به رهبری طبقه ی کارگر
 گروه مائوئیستی راه سرخ
ایران
14 مهر 1402

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر