۱۴۰۲ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان - تداوم مبارزه برای ایجاد اصولی یک مرکز بین المللی مائوئیستی

 
برای ایجاد اصولی یک مرکز بین المللی مائوئیستی
باید به طور پیگیر و همه جانبه مبارزه نمود
 
 بعد از سر بیرون آوردن انحرافات و عملکردهای انحلال طلبانه و تسلیم طلبانه در حزب کمونیست پرو و رویزیونیسم پاراچندا در حزب کمونیست نپال( مائوئیست ) و رویزیونیزم پسا مارکسیسم ـ لنینیسم ـ مائوئیسم در حزب کمونیست انقلابی امریکا کارکردها و عملکردهای کمیته جنبش انقلابی انترناسیونالیستی فروکش نمود تا بالاخره این کمیته به وسیله ی رویزیونیست های حزب کمونیست انقلابی امریکا و دنباله روهای ایرانی شان که بر کمیته مسلط بودند، منحل گردید. از آن زمان به بعد احزاب و سازمان های مائوئیست کشورهای جهان به شمول حزب کمونیست(مائوئیست)افغانستان علیه این رویزیونیسم جدید به مبارزه بر خاستند و مبارزات ایدئولوژیک ـ سیاسی خویش را علیه این رویزیونیسم جدید به طور پیگیر، درست و اصولی هم در درون کشور خود و هم در سطح بین المللی به پیش بردند. مبارزات احزاب و سازمان های مائوئیست منجر به آن شد که نه تنها رویزیونیسم جدید«سنتزهای نوین» آواکیان نتوانست جای پایی در میان احزاب و سازمان های مائوئیست کشورهای مختلف جهان باز کند، بلکه از جنبش مائوئیستی جهان کاملا بیرون انداخته شد و وسیعاً منزوی گردید. احزاب و سازمان های مائوئیست جهان به شمول حزب کمونیست(مائوئیست)افغانستان برای تجمع جدید در سطح بین المللی تلاش ورزیدند و در اثر این تلاش ها و مبارزات در سال 2009 میلادی اعلامیه ی مشترک اول می احزاب و سازمان های مائوئیست کشورهای مختلف جهان منتشر گردید و سپس احزاب و سازمان های جنبش انقلابی انترناسیونالیستی کنفرانس ویژە را تشکیل دادند. در این کنفرانس روی عوامل ایدئولوژیک ـ سیاسی و تشکیلاتی فروپاشی جنبش انقلابی انترناسیونالیستی مکث نموده و عوامل آن را معین نمودند. تشکیل این کنفرانس زمینه ی مساعدی برای تلاش های بیشتری به خاطر رفع پراکندگی جنبش انقلابی انترناسیونالیستی ایجاد نمود و امیدواری های زیادی را برای رفع این پراکندگی جنبش بین المللی مائوئیستی به وجود آورد.
اما انحرافات عمیق رویزیونیستی تا حد معینی تاثیرات سوء در سطح جنبش کمونیستی جهان ایجاد کرده و سردرگمی های ایدئولوژیک ـ سیاسی را در میان برخی از احزاب و سازمان های مائوئیست بر جای گذاشته بود. این سر درگمی ها به مانع تراشی علیه تجمع جدید مائوئیستی منجر گردید که تا کنون ادامه دارد.
با کمال تاسف از چندین سال به این سو سلسلە این مباحثات نیز قطع گردیده است. حزب ما به خوبی آگاه هست که در شرایط کنونی نیروهای مائوئیست کشورهای مختلف جهان فاقد تشکیلات بین المللی رهبری کننده و همآهنگ کننده هستند. پیش  از هر چیز جنبش بین المللی مائوئیستی جداً نیازمند یک تشکیلات بین المللی رهبری کننده و همآهنگ کننده می باشد. حزب کمونیست(مائوئیست) افغانستان آرزومند است تا دوباره سلسله ی این مباحثات از سر گرفته و منظماً به پیش برده شود. این تلاش ها باید بیشتر از پیش تشدید گردند. حزب ما در ثور 1395 خورشیدی (می 2016 میلادی ) در شماره هشتم شعله جاوید، دور چهارم تحت عنوان « مبارزه برای ایجاد اصولی یک مرکز بین المللی مائوئیستی از طریق تشکیل یک کنفرانس مائوئیستی بین المللی » خاطر نشان ساخت که : 2« تشدید مبارزه برای تشکیل کنفرانس بین المللی متحدە احزاب و سازمان های مائوئیست کشورهای مختلف جهان، تدوین و تصویب یک بیانیه و آئین نامۀ تشکیلاتی جدید بین المللی به جای بیانیه و آئین نامۀ تشکیلاتی پیشین  جنبش انقلابی انترناسیونالیستی و ایجاد یک مرکز اولیە ی مائوئیستی بین المللی به جای کمیتە پیشین«جاا»، برای جنبش مارکسیستی- لنینیستی- مائوئیستی بین المللی بیشتر از پیش به یک ضرورت عاجل و فوری مبارزاتی بین المللی بدل شده است
اینک یک بار دیگر روی آن تاکید می ورزیم که ایجاد تشکیلات بین المللی رهبری کننده و همآهنگ کننده احزاب و سازمان های مائوئیست کشورهای مختلف جهان یک ضرورت عاجل و فوری است. و هر چه بیشتر از پیش باید دوباره این سلسله مباحثات از سر گرفته شود تا هر چه سریع تر به پراکندگی جنبش بین المللی کمونیستی (مارکسیستی ـ لنینیستی ـ مائوئیستی) پایان بخشیم. زیرا ما نیازمند آنیم تا احزاب مائوئیست جدیدی در کشورهای مختلف جهان تشکیل گردند و به همین ترتیب جنگ خلق در کشورهایی که تا کنون به راه نیفتاده، به راه افتد و به طور روز افزونی تحکیم و گسترش یابد. ما باید در مبارزه علیه امپریالیسم و ارتجاع و همچنان رویزیونیسم و اپورتونیسم و به خصوص رویزیونیسم «سنتزهای نوین» آواکیان صدای تبلیغی و ترویجی بین المللی واحد و مؤثری داشته باشی. ما باید در مورد مسایل مورد اختلاف میان بخش های مختلف جنبش مائوئیستی بین المللی بحث های اصولی، سازنده و نتیجه بخش را به صورت منظم و پیگیر پیش ببریم. برای این که بتوانیم به صورت اصولی، درست و مؤثر برای رفع این نیازها راهی پیدا کنیم، باید هرچه سریع تر و عاجل تر یک مرکز بین المللی مائوئیستی از طریق تشکیل یک کنفرانس مائوئیستی بین المللی برای پایان بخشیدن به پراکندگی کنونی جنبش ایجاد نمائیم. بنابراین بر همە ی ما لازم است که مبارزه برای دستیابی به یک مرکز اولیه مائوئیستی به منظور تدوین و تصویب یک بیانیه و آئین نامە ی تشکیلاتی جدید بین المللی هر چه جدی تر از پیش مبارزه کنیم و این مبارزه را هر چه جدی تر به پیش بریم.
 
حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان 3  اسد 1402 خورشیدی
22 آگوست – 2023 میلادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر