۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۰, شنبه

اعلامیه ی مشترک اول ماه مه

 

 
زنده باد اول ماه مه سرخ!
 
وظیفه ی فوری طبقه ی کارگر جهانی و نیروهای مارکسیست - لنینیست - مائوئیست این است که از شرایط انقلابی در حال گسترش در سطح جهانی استفاده کنند، امپریالیسم ویرانگر را نابود کنند و سوسیالیسم را برقرارکنند چرا که جز آن راهی برای پایان دادن به جنگ ها وجود ندارد!
اول ماه مه روزی است که پرولتاریای جهانی عزم خود را برای مبارزه ابراز می کند. این روزی است که طبقه ی کارگر موازنه ی نیروهای خود را برای آزادی، استقلال، برابری و برقراری حاکمیت خود ارزیابی می کند و تمام توان خود را با عزم بیشتر برای مبارزه خستگی ناپذیر گرد می آورد. در این روز طبقه ی کارگر هر کشور برای پیروزی انقلاب‌ پرولتری در کشورش و در نتیجه انقلاب جهانی سوسیالیستی متعهد می ‌شود.
 
به مناسبت اول ماه مه، ما به پرولتاریای جهانی که بی امان علیه امپریالیسم مبارزه می کند، درود سرخ می فرستیم.
این طبیعت امپریالیسم است که جهان، محیط زیست و خلق ها را نابود کند. تنها در تخریب مداوم است که امپریالیسم زنده می ماند. امپریالیسم کرونای ویرانگر را ایجاد کرد؛ به عنوان بخشی از سیاست ‌های جهانی‌ سازی، اقتصادها را بازسازی کرده و می‌ کند تا بر بحران اقتصادی و مالی خود غلبه کند و در نتیجه تمامی بار بحران را بر دوش توده های مردم می ‌اندازد. با طبقات بورژوازی بوروکراتیک کمپرادور و مالکان بزرگ کشورهای عقب مانده آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین همکاری می کند و منابع طبیعی، نیروی کار ارزان و بازارها را به نام سرمایه و فناوری از طریق قراردادهای اجباری و نابرابر غارت می کند. با این حال، به نظر نمی رسد که بتواند از بحران نجات یابد. رکود، تورم و بیکاری تشدید می شود. کل زندگی توده های مردم اعم از بهداشت و آموزش در بحران است و مردم با مشکلات شدید روبرو هستند. نابرابری بین فقیر و غنی در حال افزایش است. اقتصاد وابسته به جنگ ایالات متحده در حال برانگیختن جنگ های متعدد در تمامی نقاط جهان برای سودهای فوق العاده خود و در حال فروش اسلحه است. زندگی وحشتناک و غیر قابل تحمل شده و مردم عصیان می کنند. امپریالیسم از نیروهای فاشیست برای سرکوب آنها استفاده می کند. با توجه به سیاست های مخرب امپریالیسم، تضادهای اساسی در سطح بین المللی و داخلی تشدید می شود و در نتیجه شرایط انقلابی تغییر کرده و دگرگون می شود.
تضاد بین امپریالیسم و خلق های زیرستم
مردم چندین کشور عقب مانده با جسارت هر چه تمام تر با جهانی شدن امپریالیستی و دولت هایی که اشتغال، آموزش، بهداشت و سایر امکانات اولیه را فراهم نمی کنند و باعث افزایش قیمت ها می شوند، می جنگند. ملل زیر ستم در حال مبارزه با سرکوب ملیت ها هستند. خروج ارتش آمریکا که در بیست سال گذشته به افغانستان ظلم کرده بودند، یکی از تحولات مهم سال گذشته بود. ایالات متحده در سال 2021 مانند ویتنام در سال 1975 با شکست در افغانستان روبرو شد. این تحولات نشان می دهد که اگر مردم با عزم راسخ مبارزه کنند، می توانند ارتش های امپریالیستی مدرن را نابود کنند. به عنوان نمونه در هند، مبارزات ستیزه جویانه طبقات، بخش ها، ملیت های قبیله ای و زیرستم گوناگون علیه سیاست های نئولیبرالی و پشتیبانی شده از سوی شرکت های دولت هندوتوا مودی برهمنی جریان دارد. کارگران در حال مبارزه متحدانه علیه چهار کدی که به جای قوانین کار آورده شده است هستند. آنها علیه خصوصی سازی، سیستم قراردادی تصادفی، هوش مصنوعی، بار کاری بیشتر بر دوش کارگران، افزایش ساعات کار، کاهش دستمزدهای واقعی، شرایط وحشتناک کار و کاهش کار مبارزه می کنند. آنها  خواهان برنامه های رفاهی هستند و برای افزایش حداقل دستمزد و تضمین اشتغال می رزمند. موفقیت بی ‌سابقه اعتصاب سراسری که توسط اتحادیه‌ های کارگری در 28-29 مارس که با پشتیبانی گسترده سازمان‌های کشاورزان صورت گرفت، نشان ‌دهنده ی اتحاد دهقانان با کارگران است.
تضاد بین بورژوازی و پرولتاریا در کشورهای امپریالیستی
امپریالیست ها برای غلبه بر بحران، پرولتاریا و طبقه متوسط را ​​استثمار می کنند. آنها از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کنند و مشاغل دائمی و برنامه های رفاهی را کاهش داده و بار مالیاتی شدیدی بر مردم وارد می کنند. از سوی دیگر محدودیت‌های ناشی از کووید برای خروج از بحران کرونا، حذف مشاغل، افزایش ساعات کاری، کاهش دستمزدها و گرانی‌های کمرشکن، پرولتاریا، کارمندان، دانشجویان و فعالان محیط‌ زیست را وارد اعتصابات، گردهمایی ها و راهپیمایی های گسترده کرده است. تظاهرات کارگری در چندین کشور شکل ستیزه جویانه به خود گرفته است.
تضاد بین کشورهای امپریالیستی
جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در حال اتخاذ و اجرای حداکثر تصمیمات تهاجمی برای حفظ برتری رو به زوال جهانی این کشور است. وی برتری ناتو و کشورهای G-7 را برای کنترل روسیه و چین که به عنوان رقبای امپریالیستی ظاهر می شوند، حفظ کرد؛ «QUAD»  را تقویت کرد و همچنین "AUKUS" را تشکیل داد. اما اروپا در شرایطی نیست که با آمریکا همکاری کند. آلمان و فرانسه به واردات نفت و گاز از روسیه وابسته هستند. از سوی دیگر، با مداخله در امور تایوان، رزمایش‌های نظامی چین و آمریکا در آب‌ های دریای تایوان بیش از پیش خطرناک‌ تر می‌ شود. روسیه و چین بر سر همکاری نظامی توافق کردند. تنش ها و درگیری ها بین کشورهای امپریالیستی از زمان پایان جنگ سرد به سطح شدید بی سابقه ای رسیده است. در این روند روسیه وارد جنگ تجاوزکارانه به اوکراین شد. آمریکا وعده های خود به روسیه را زیر پا گذاشت و ناتو را گسترش داد و 30 کشور را با زور یا فریب بخشی از آن کرد. اعلام کرد که اوکراین که سومین نیروی نظامی بزرگ اروپا در ناتو است،  به این پیمان خواهد پیوست. تمرینات نظامی مشترک با اوکراین انجام داد. نیروهای نظامی، کشتی های نظامی و موشک های خود را در حمایت از اوکراین مستقر کرد. با این کار روسیه  150000هزار از ارتش خود را در مرزهای اوکراین مستقر کرد و به این ترتیب تضادهای امپریالیستی منجر به جنگ تجاوزکارانه روسیه به اوکراین شد. این امر در دو ماه گذشته به شکل مخربی در حال انجام بوده است. مذاکرات روسیه و اوکراین در 12 آوریل شکست خورد. نتیجه ی جنگ بدون شک ویرانی بیشتر خواهد بود. مردم را به ستم و بحرانی بیرون از توان سوق خواهد داد. پرولتاریای جهانی و سایر طبقات زیر ستم و ملیت های زیر ستم در بازی های کشورهای امپریالیستی در جهت منافع اقتصادی و سلطه طلبی خود رنج می برند. خطر جنگ جهانی سوم نزدیک است.
وظایف ما
جنگی که در قالب جنگ تجاوزکارانه روسیه به اوکراین آغاز شد، جنگ امپریالیستی است. اوکراین طعمه ای در دست آمریکاست. ما از کارگران، دهقانان، طبقات متوسط ​​و دیگر طبقات و ملیت های زیر ستم می خواهیم که جنگ را محکوم کنند. ما از پرولتاریای جهان، طبقات و ملیت های زیر ستم می خواهیم که از آموزه های کارل مارکس و فردریک انگلس پیروی کنند که:
«کارگران میهن ندارند... کمونیست ها در همه جا همیشه از تک تک جنبش های انقلابی علیه نظام سیاسی اجتماعی (سرمایه داری) موجود پشتیبانی می کنند» و «کارگران همه کشورها متحد شوید» و همچنین آموزه ی آموزگار مارکسیست بزرگ لنین« ... پرولتاریای روشن فکر از هیچ یک از انبوه گرگ های امپریالیستی پشتیبانی نمی کند...» و طرف هیچ کشور امپریالیستی را در جنگ نمی گیرد.
خلق های سراسر جهان با درخواست برای خروج از ناتو که زیر رهبری امپریالیسم آمریکاست، برای مقابله با اقدامات مخرب آمریکا برای حفظ برتری رو به زوال جهانی خود که اوکراین را تبدیل به قربانی کرده است، مبارزه ی ستیزه جویانه انجام می دهند. خواست  طبقه ی کارگر و خلق های جهان این است که روسیه باید فورا و بدون قید و شرط جنگ را متوقف کند و ارتش های خود را از اوکراین فراخواند. شرایط انقلابی در حال توسعه است. این وظیفه ی پرولتاریای جهانی است که از آنها استفاده کند و مبارزات ضد امپریالیستی را تشدید کند. بنابراین باید بر دولت پوتین فشار بیاورد. اگر روسیه وارد جنگ هسته ای شود و جنگ جهانی سوم را آغاز کند، پرولتاریا باید از تجربه بزرگ پیروزی انقلاب اکتبر در سال 1917 که تمامی طبقات و ملیت های زیر ستم روسیه به رهبری طبقه ی کارگر روسیه در آن شرکت داشتند و به رهبری لنین و استالین جنگ جهانی اول را به جنگ داخلی تبدیل کردند درس بگیرد و میراث آن را حفظ کند. باید دولت پوتین را سرنگون کرد و  دولت سوسیالیستی نویی به رهبری پرولتاریا برپا کرد. پرولتاریا و مردم ستمدیده ی ایالات متحده و کشورهای اروپایی باید زیر رهبری پرولتاریا جنبش های ستیزه جویانه ای انجام دهند و خواستار توقف تحریک اوکراین در این جنگ شوند. اگر افراط کاری های اتحاد USNATO به جنگ جهانی سوم بینجامد، باید به جنگ داخلی تبدیل شود.
به همین ترتیب، پرولتاریای نیروی سوسیال امپریالیستی جدید چین باید درسی به آن بیاموزد.
ما از پرولتاریای جهانی و توده های ستمدیده درخواست می کنیم که از مردم اوکراین که به عنوان پناهنده به مناطق دیگر فرار می کنند، با دیدگاهی انسان دوستانه برخورد کنند. پرولتاریا و مردم ستمدیده اوکراین باید طرفداران ناتو و طرفداران سیاست های امپریالیستی آمریکا و اتحادیه اروپا و همچنین دولت زلنسکی را که کشور اوکراین را به اقمار ناتو، به ویژه امپریالیست های آمریکا تبدیل کرده است محکوم کنند. آنها باید جنگ تحمیلی امپریالیست ها را به جنگ داخلی تبدیل کنند تا از حاکمیت کشور خود و برای بقای ملیت خود دفاع کنند. مردم زیر ستم اوکراین باید با رهبری پرولتاریای کشور با انواع امپریالیسم مبارزه کنند و به حاکمیت خود دست یابند. ملیت ها و مردم زیر ستم دونتسک و جمهوری های لوهانسک منطقه دونباس باید آینده خود را بسته به قدرت خود به رهبری پرولتاریا و نه با وابستگی به امپریالیسم روسیه به دست آورند. مردم کشورهای عقب مانده باید برای لغو انواع قراردادها از جمله قراردادهای نظامی که دولت های کمپرادور با کشورهای امپریالیستی منعقد کرده اند مبارزه کنند. تنها راه و وظیفه فوری پرولتاریای جهان و نیروهای مارکسیست- لنینیست- مائوئیست برای رهایی از استثمار و ستم امپریالیستی و برقراری صلح جهانی ریشه کن کردن امپریالیسم از روی زمین و استقرار سوسیالیسم است، چرا که جز این، راهی دیگر برای پایان دادن به جنگ ها وجود ندارد.
با توجه به شرایط فعلی برای به این هدف لازم است یک سازمان سراسری پرولتاریای انقلابی برپا کرد. در روزهای اخیر، گروه ها و سازمان های پیشتاز جهان خواست های زحمتکشان کنونی را برعهده گرفته و به تدریج در حال تحکیم هستند تا در راستای آزادی خود، رهبری واحد را به مبارزات سوسیالیستی، انقلاب های دمکراتیک نوین و مبارزات آزادی ملی ارائه دهند. اتحاد و همبستگی در این میان در حال گسترش است. این یک پیشرفت خوشایند است که بخشی از سازمان های مائوئیست با ضرورت ایجاد مجمع بین المللی موافقت کردند و درخواست کردند که فوراً اقداماتی در این راستا انجام دهند. این نشان دهنده قدرت ذهنی در حال گسترش پرولتاریای جهانی است. بر این اساس، بیایید سعی کنیم مجامع متحد بین المللی را با رهبری واحد و ارائه ی برنامه ای مشخص برای مقابله با انواع حملات و جنگ های امپریالیست ها، برقراری صلح در جهان، به ویژه اوکراین و مبارزات ضد امپریالیستی، ایجاد کنیم. اجازه دهید انقلاب جهانی سوسیالیستی را پیش ببریم. بیایید در این مسیر بیشتر متحد شویم.

حزب کمونیست هند (مائوئیست)
حزب کمونیست ترکیه/مارکسیست-لنینیست
حزب کمونیست فیلیپین
کمیته ساخت و ساز حزب کمونیست مائوئیست گالیسیا
حزب کمونیست مائوئیست - ایتالیا
حزب کمونیست نپال (مائوئیست انقلابی)
حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان
حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان – شعله جاوید
حزب الکادهین - تونس
اتحادیه انقلابی مائوئیست - سریلانکا
کمونیست های انقلابی (RK) نروژ
بریتانیای جمعی انقلابی(RVM سابق)
گروه مائوئیستی راه سرخ ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر