۱۴۰۱ فروردین ۱۷, چهارشنبه

بیایید در مقابل جنگ اوکراین و روسیه در تضاد منافع امپریالیست ها و ارتجاع منطقه ای بایستیم!

 
بیانیه: 2022/2
 
 
بیایید در مقابل جنگ اوکراین و روسیه در تضاد منافع امپریالیست ها و ارتجاع منطقه ای بایستیم!
 
بیایید یک جنگ عادلانه برای مقابله با این جنگ ناعادلانه به راه بیندازیم!
 
تضاد و درگیری بین امپریالیست های آمریکا و اتحادیه اروپا از یک سو و امپریالیست های روسیه و چین از سوی دیگر با حمله و تهاجم تحت عنوان «عملیات نظامی» که به وسیله ی امپریالیسم روسیه علیه اوکراین آغاز شد، وارد مرحله جدیدی شده است. تنش ایجاد شده بین امپریالیست ها بر سر اوکراین منجر به درگیری متقابل و حملات بی رویه روسیه به اهدافی که در اوکراین تعیین کرده بود، شد. طبقه کارگر و مردم تحت ستم بار دیگر با بمب، مرگ، مهاجرت، گرسنگی و بدبختی مواجه شدند.
در حالی که بحران اقتصادی تجربه شده به وسیله ی سیستم سرمایه داری امپریالیستی به دلیل همه گیری کووید-19 عمیق تر شده است، سیستم سرمایه داری امپریالیستی در تلاش است تا با درگیری ها و جنگ های جدید بر بحران تشدید کننده خود غلبه کند. بار دیگر چیزی جز مرگ، گرسنگی و فقر را به مردم ستمدیده نوید می دهد.
امپریالیست های آمریکا و اتحادیه اروپا برای مدت طولانی از جنبش نئوفاشیستی در اوکراین حمایت کردند. به لطف این حمایت، دولت بورژوازی مسئول در اوکراین یک سری سیاست های فاشیستی ارتجاعی، از حملات تروریستی علیه شهروندان روسی مردم خود گرفته تا ممنوعیت زبان روسی را به اجرا گذاشت. سرانجام عضویت اوکراین در ناتو در دستور کار قرار گرفت. طبقات حاکم اوکراین علیه امپریالیست های روسیه تحریک شدند.
از سوی دیگر، امپریالیست‌های روسیه یک سری اقدامات را علیه سیاست امپریالیست‌های آمریکا و اتحادیه اروپا برای گسترش و مهار روسیه زیر چتر ناتو انجام دادند. روسیه اعلام کرده است که جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را در دونباس، جایی که روس‌ها در اوکراین زندگی می‌کنند، «به رسمیت می‌شناسد»؛ درست مانند گرجستان و اخیراً در کریمه. سپس نیروهای نظامی را تحت عنوان «نیروی صلح» به این مناطق اعزام کرد. بلافاصله پس از آن، این حمله تهاجم را به تمام سرزمین های اوکراین گسترش داد.
روشن است که این کشمکش بین امپریالیست های آمریکا و اتحادیه اروپا و امپریالیست روسیه بر سر اوکراین با هدف کنترل و تسلط بر منطقه و بازارها است. این یک جنگ ارتجاعی و ناعادلانه است. قربانیان اصلی این درگیری بین دو اردوگاه امپریالیستی، مردمان ستمدیده منطقه به ویژه مردم اوکراین خواهند بود.
طبقات حاکم ترکیه سعی می کنند از این درگیری بین اردوگاه های امپریالیستی استفاده کنند، همان طور که قبلا انجام داده اند. فاشیسم دولتی ترکیه با ریاکاری وحشتناک اظهاراتی مبنی بر«احترام به تمامیت ارضی اوکراین» می دهد. آنهایی که باندهای جهادی را در سوریه به عنوان عضوی از ناتو سازماندهی کردند، کسانی که مردم منطقه از جمله مردم کرد را بمباران کردند، وانمود می کنند که هرگز این اتفاق نیفتاده است. واضح است که جمهوری ترکیه در حال جنگ علیه طبقه کارگر، زحمتکشان و مردم تحت ستم منطقه است. به همین دلیل، این آخرین کشوری است که از«صلح»صحبت می کند. 
واضح است که تضاد و نزاع بین امپریالیست ها در اوکراین در دوره آتی تأثیرات بسیار جدی خواهد داشت. این امر در پیدایش درگیری ها و تضادهای جدید هم در اوکراین و هم در بخش های مختلف جهان، به ویژه در خاورمیانه، مؤثر خواهد بود. فاشیسم دولتی ترکیه همچنین می خواهد بر این درگیری بین امپریالیست ها، به ویژه در جنگ های تهاجم و الحاق به روژاوا و کردستان عراق، غلبه کند. اما این امر به دلیل بحران اقتصادی-سیاسی که در آن قرار دارد و عدم امکان «مدیریت» همزمان دو بلوک امپریالیستی در آستانه چنین جنگ داغی ممکن نخواهد بود!
نگرش کمونیست ها هم در برابر همه بلوک های امپریالیستی در نزاع برای تسلط بر جهان و هم علیه دولت ترکیه که میدان عمل اش در حال تنگ تر شدن و کوچک تر شدن است، روشن و صریح است! تنها راه‌ حل صحیح جنگ ‌هایی که محصول چنین تضاد منافع بین امپریالیست‌ها است، سازماندهی پرولتاریای بین‌المللی و خلق‌های تحت ستم جهان و مبارزه آن‌ها با امپریالیسم و ​​طبقات حاکم کشورهای خودشان است. برافراشتن پرچم جنگ های عادلانه در برابر جنگ های ناعادلانه.

 
!مرگ بر امپریالیسم آمریکا و اتحادیه اروپا و روسیه و چین
 
!بیایید جنگ های عادلانه را علیه اشغال و جنگ های امپریالیستی به راه بیندازیم
 
!زنده باد انترناسیونالیسم پرولتری

 
حزب کمونیست ترکیه - مارکسیست لنینیست (TKP-ML)
 
دفتر سیاسی کمیته مرکزی (MKSB)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر