۱۳۹۸ فروردین ۸, پنجشنبه

رخدادهای ناگوار طبیعی و بختک جمهوری اسلامی


رخدادهای ناگوار طبیعی و بختک جمهوری اسلامی

سال نو امسال به واسطه گرانی بیش از حد اجناس بکام مردم ایران تلخ بود و با سیلی که از همان روزهای نخستین در بخش های شمالی براه افتاد، تلختر و رنج آنها فزونتر شد. سیل،  زندگی، خانه و کاشانه بسیاری از هم میهنان ما را در شهر و روستا بر باد داد و تا کنون نیز قربانیان و آسیب دیدگان بسیار بر جای گذاشته است.
در این چند سال اخیر مردم ایران حوادث گوناگونی را از سر گذرانده اند: زلزله در استان کرمانشاه، ریزگردها در اهواز و خوزستان و اینک نیز سیلی که در حدود بیش از بیست شهر براه افتاده است. اما بدبختی ها و رنجهایی که مردم ایران از رخدادهای طبیعی میکشند، تنها از خود این رخدادها نیست، بلکه بیشتر از حکام سرمایه دار، مال پرست، دزد و فاسدی است که همواره حکومت را در دست داشته اند. اینان بجای اینکه در اندیشه اجرای برنامه های عملی و ابزارها و وسایل پیشگیرانه ای باشندکه آسیب های جانی و مالی این گونه رخدادهای طبیعی را، که همواره و برای تمامی ملتها پدید آمده و خواهد آمد، به حداقل رساند، تنها در پی پرکردن جیب خود بوده و ذره ای هم برای مردم ارج قائل نبوده اند.
 از این گذشته، تمامی تجارب مردم ایران، خواه در دوره نظام سلطنتی سابق و هم در دوره گندابی به نام حکومت اسلامی، گواه است که پس از وقوع رخدادهای طبیعی، این حکومتها حداقل وظایف خود را در قبال آسیب دیدگان انجام نداده اند. اغلب اینان دیر به حرکت در آمده و آنگاه که خواسته اند باصطلاح وظایف حکومت را انجام دهند، همچون دلقکهایی بوده اند که بنا به گفته مردم صرفا برای نشان دادن خودشان و نمایش دادن به مناطق آسیب دیده رفته اند. در تمامی این حوادث، این خود مردم بوده اند که همواره ژرفترین همدردی و همکاری را با آسیب دیدگان داشته و یک پارچه به یاری آنها شتافته اند.
آنچه قضیه را در مورد حکومت اسلامی کنونی بدتر و فاجعه بارتر میکند این است که برخی از این حوادث از جمله ریز گردها، و اینک این سیل بنا به گفته کارشناسان محیط زیست عمدتا بواسطه سدسازی ها، دست بردن به جنگل ها و در برخی از موارد همچون  دروازه قرآن شیراز دست زدن به برخی اقدامات خام و کارشناسی نشده بوده است.
برای ملت ما دست زدن به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیبهای جانی و مالی رخدادهای طبیعی با سرنگونی حکومتهای ضد مردمی گره خورده است. در کشورهایی مانند کشور ما که  سرمایه داران وابسته به کشورهای امپریالیستی بر آن حاکمند، نمیتوان چشم انتظار اقدامات پیشگیرانه ای بود که مثلا در کشوری مانند ژاپن برای جلوگیری از آسیبهای جانی و مالی حوادثی همچون زلزله و سیل، انجام میشود. این گونه کشورها نه تنها ثروتمندند، بلکه خون ملتهای دیگر را میمکند و بخش هایی از آن را در مملکت خود خرج میکنند. اما در کشورهای زیر سلطه ای همچون کشور ما نه تنها امپریالیستها میدزدند، بلکه حکام نیز میدزدند و جان و مال مردم هم برای هیچکدامشان پشیزی ارزش ندارد؛ و اگر مردم اعتراضی بکنند با گلوله به مردم پاسخ میدهند. بنابراین در صورت سرنگون نشدن این نوع حکومتها، در بر همین پاشنه خواهد چرخید.
ما ضمن بیان همدردی عمیق خود با تمامی خانواده های قربانیان و آسیب دیدگان، باور داریم که این رخداد در کنار رخدادهای دیگر هر روزه، کینه و خشم مردم را نسبت به حکومت دزدان و فاسدان بیشتر و ژرفتر خواهد کرد. دیر نیست روزی که مردم ایران با یگانگی خود، این حکومت را بزیر کشند و حکومتی مردمی برپا کنند.
گروه مائوئیستی راه سرخ ایران
8 فرودین 98


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر