۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۳, یکشنبه

یک گروه ترتسکیستی«شجاع»!


یک گروه ترتسکیستی«شجاع»!

این روزها یک «گروه»(روشن نیست که فرد است یا گروه؟ خودش یا گروه اش عضو گروه دیگری است یا در هیچ گروهی عضویت ندارد؟ و...) جدید به صد و یک گروه ترتسکیستی - یک نفره و چند نفره امپریالیستی ایران اضافه شده است. نام این گروه«گرایش بلشویک- لنینست» است.
اینها البته در گذشته نام دیگری داشتند:« گرایش مارکسیست های ایران». و پس از مدتی بازهم نام دیگری داشتند:«کمیته عمل سازمانده کارگری» و اکنون این نام جدید را دارند یا برخود گذاشته اند. ما جدا امیدواریم که فردا نام دیگر و پس فردا نیز نام دیگری داشته باشند. گویا که هیچ چیز ترتسکیست ها را به اندازه «نامی داشتن» یا نامی «متفاوت» داشتن به هیجان نمی آورد.
 این «گروه »ترتسکیستی یک فرق کوچک با بقیه گروه های ترتسکیستی دارد. فرقی که ما به واسطه آن این گروه را گروه «شجاع» ترتسکیستی توصیف می کنیم.
این  فرق چیست؟ این گروه ترتسکیستی خود را «ترتسکیست» می داند. این گروه با شجاعتی مثال زدنی اعلام می کند که «در مقابل ضد انقلاب «استالینیستی» و «مائوئیستی» که خود را پشت نقاب «مارکسیسم – لنینیسم» پنهان می کند، ما «ترتسکیست» هستیم»(بیانیه اعلام موجویت گرایش بلشویک- لنینیست های ایران). و درست به همین دلیل است که این گروه را گروهی «صادق» و «راستگو» دراین یک مورد یعنی ترتسکیست بودن می دانیم.
 ما جدا به گروههای ترتسکیستی از جمله جریانات رنگارنگ کمونیسم کارگری و حکمتی توصیه می کنیم که راهی را که این گروه «بزرگ» و «شجاع» ترتسکیستی نشان داده اند دنبال کنند و خود را بیخود و بیجا درون نام های دروغین نپیچانند. از این گروه یاد بگیرند و راست و صادقانه بیایند و بگویند که ترتسکیست هستند.
حضرات ترتسکیست ها باید توجه کنند که مائوئیست ها هراسی ندارند که نام  جهان بینی خود را بیاورند. برای همین وقتی که مائوئیست هستیم می گوییم مائوئیست هستیم و مثلا تنها مارکسیست و یا مارکسیست - لنینست نبوده بلکه در عین حال مائوئیست هستیم(همین گونه که این گروه ترتسکیستی آنها را به همین نام خوانده است). پس چرا اینها که ترتسکیست هستند نباید بگویند که ترتسکیست هستند؟ چرا باید ترسی داشته باشند زمانی که پیرو «لیدری» مانند ترتسکی بنیان گذار بین الملل چهارم هستند! شتر سواری دولا دولا چیز خوبی نیست!
 گفتیم صادق و راستگو! و این گروه کذایی  صرفا در این مورد که نام مرام شان را بازگو کنند راستگو هستند؛
اما ترتسکیست باشی و دروغ نگویی و فریبکار نشوی، اصلا نمی تواند ممکن شود. برای همین هست که این حضرات «بلشویک-  لنینست» دروغ می گویند. آنها نه بلشویک هستند و نه لنینست و نه مارکسیست. آنها نیز فرد و یا تعدادی دروغگو بیش نیستند افزون بر ده ها گروه ترتسکیستی دیگر!
هرمز دامان
نیمه نخست اردیبشت 97    


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر