۱۴۰۲ آذر ۲, پنجشنبه

اطلاعیه حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان به مناسـبت درگذشـت رفیق ظاهـر

 

اطلاعیه حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان:

به مناسـبت درگذشـت رفیق ظاهـر

مسـئول واحـد پایه‌ای کمـیتۀ منطقوی هفـتم قـوس

کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان با تألم و تاثر فراوان، خبر درگذشت رفیق ظاهر عضو حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان و مسئول واحد پایه‌ای ... کمیته منطقوی هفتم قوس را به اطلاع تمامی کادرها، اعضا و هواداران حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان در خارج و داخل کشور، و هم چنین سایر مائوئیست‌های افغانستان و احزاب و سازمان‌های مائوئیست سایر کشورهای جهان می‌رساند.

رفیق ظاهر به تاریخ 16 عقرب 1402 خورشیدی ( 7 نوامبر 2023 میلادی) به عمر 63 سالگی، چشم از جهان فرو بست. گرچه اکنون این رفیق مبارز و انقلابی در میان ما نیست، اما یاد و خاطرش در میان اعضای حزب و سایر انقلابیون کشور که با وی آشنائی داشتند ماندگار خواهد ماند.

رفیق ظاهر یکی از رفقای فعال و مبارز حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان بود که بعد از درگذشت رفیق قاسمی مسئولیت واحد پایه‌ای ... را به عهده گرفت و تا یک ماه قبل که به مریضی کبد (جگر) گرفتار شد به صورت درست و اصولی این وظیفه را پیش برد. با آن‌که رفیق ظاهر در مدت یک ماه با مریضی دست و پنجه نرم نمود، اما وظایف مبارزاتی‌اش را به هیچ وجه فراموش ننمود. او چند روز قبل از در گذشتش، اسناد حزب را به رفقای مسئول تسلیم کرد و از پیش برد وظایف و مسئولیت‌هایش، گزارش دقیق و به موقع ارائه نمود.

رفیق ظاهر در سال 1339 خورشیدی (1960میلادی) در یک خانواده زحمت‌کش دهقانی دیده به جهان گشود. او تحصیلات ابتدائیه، متوسطه و لیسه را با موفقیت تمام کرد و بعد از سپری نمودن امتحان کانکور سراسری در سال 1357 خورشیدی (1978 میلادی) وارد فاکولته (دانشکده) اقتصاد دانشگاه کابل شد.

رفیق ظاهر در سال 1357 و 1358 خورشیدی ( 1978 – 1979 م. ) یکی از فعالین جریان دموکراتیک نوین در داخل دانشگاه کابل بود. وی در سال 1358 به سازمان آزادی‌بخش مردم افغانستان (ساما) پیوست و پس از فروپاشی ساما به سازمان رهایی افغانستان ادغام شد. ولی مواضع ایدئولوژیک سیاسی دو سازمان فوق‌الذکر عطش انقلابی و روح مبارزاتی اصولی وی را پاسخگو نبود، تا بالاخره در سال 1391خورشیدی (2012م.) به حزب پیوست. وی جایگاه اصلی مبارزاتی‌اش را در حزب بعد از تلاش فراوان مبارزاتی دریافت و تا آخر عمر با شور و صداقت انقلابی به وظایف خود ادامه داد. او هیچ‌گاه کشور را ترک نکرد. در میان مردمش زیست و در میان مردم دیده از جهان فرو بست. 

رفقا:

بیایید غم و اندوه ناشی از درگذشت رفیق ظاهر را به نیروی مبارزاتی تبدیل نماییم و یاد و خاطره او را بعنوان یک انقلابی مائوئیست زنده و ماندگار نگه داریم. 

درگذشت رفیق ظاهر  را به تمامی رفقایش، تمامی اعضای خانواده‌اش و تمامی دوستانش تسلیت می‌گوییم.

 

کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست (مائوئیست) افغانسـتان

19 عقرب 1402 خورشیدی

10 نوامبر 2023 میلادی


 درگذشت این رفیق گرانقدر را به حزب کمونیست(مائوئیست) افغانستان تسلیت می گوییم و امیدواریم که به زودی جای خالی وی به وسیله ی انقلابیون جوان کمونیست پر شود و ادامه یابد.                                                                                                                                                     گروه مائوئیستی راه سرخ ایران
سوم آذرماه 1402

   



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر