۱۴۰۲ آبان ۱۶, سه‌شنبه

اطلاعیه حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان: در حمایت از جنبش مقاومت فلسطین و همدردی با زلزله زدگان ولایت هرات افغانستان

 
اطلاعیه حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان:

در حمایت از جنبش مقاومت فلسطین و همدردی با زلزله زدگان ولایت هرات افغانستان 
5 عقرب 1402 خورشیدی
27 اکتبر 2023
 
 

بیست روز از جنایات ددمنشانه ارتش اشغالگر اسرائیل به نوار غزه می‌گذرد و درین زمان حدود ۷ هزار کشته و بیش از ۱۵ هزار زخمی به جای مانده است. حملات سبعانه هوائی ارتش غاصب اسرائیل به نوار غزه که توسط امپریالیست‌ها حمایت می‌شود همچنان ادامه دارد. اخیرا کشورهای امپریالیستی امریکا، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا در فراخوانی مشترک بر حمایت از « حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تروریسم» تاکید کرده اند که خود نشانه اوج توحش و بربریت نظام فرسوده امپریالیستی حاکم بر جهان است.
حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان سرکوب و کشتار مداوم خلق فلسطین را توسط ارتش صهیونیستی اسرائیل که توسط امپریالیست‌ها و سر سپردگان‌شان حمایت می‌شوند محکوم می نماید. این سرکوب تبارز چشم گیر دیگری از خصلت کهن امپریالیسم است که سلطه و استثمار بی امانی را بر خلق‌ها و ملل تحت ستم اعمال می‌دارد.
تشدید روز افزون بحران سیستم امپریالیستی حاکم بر جهان باعث می‌گردد تا کلیه تضادهای این سیستم حدت یابد. تضاد میان رقبای امپریالیستی (امپریالیسم روسیه و سوسیال امپریالیسم چین(در مقابل امپریالیسم لجام گسیخته امریکا از یک طرف و اوج گیری حملات وحشیانه‌شان بر خلق‌ها و ملل تحت ستم جهت حفظ امپراتوری‌های‌شان که باعث تشدید و افزایش مقاومت و مبارزه خلق‌های تحت ستم می‌گردد، از سوی دیگر نشان‌دهندۀ همین تشدید روز افزون بحران سیستم فرسوده امپریالیستی حاکم بر جهان است. از همین رو، حملات افسارگسیخته هوائی بالای نوار غزه نهایت عجز و درماندگی امپریالیست‌ها را از رویاروی با مبارزات رهائی‌بخش ملی و اجتماعی خلق فلسطین نشان می‌دهد.
فلسطین و بطور کل خاورمیانه (عربستان سعودی، عراق، ایران، سوریه، امارات متحده عربی، ترکیه، عمان، کویت، اردن، مصر، قبرس، بحرین، قطر، یمن، لیبی، لبنان) مناطقی هستند که مبارزه بی امان و قهرمانانه خلق تحت ستم برای رهایی و سرکوب وحشیانه و تخریب و مانورهای امپریالیست‌ها در آنجا به نحو چشم‌گیری جریان داشته و دارد؛ اما: تمامی تجارب مبارزات رهائی بخش خلق فلسطین و به ویژه تجارب اخیر نشان می‌دهد که رهایی واقعی از چنگال خون آشام امپریالیسم و ارتجاع فقط و فقط از طریق هدایت و رهنمود پیشاهنگ پرولتاریا و در یک کلام حزب کمونیست مسلح به مارکسیسم – لنینیسم – مائوئیسم حاصل خواهد شد و بس. ایجاد چنین پیشاهنگی، در شرایط حاد کنونی که ضرورتش به شدت احساس می‌شود، وظیفه حیاتی و تعیین کننده برای پیروزی مردم فلسطین در مبارزه علیه امپریالیسم، صهیونیسم و ارتجاع الزامی است.
حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان دوشادوش پرولتاریای بین‌المللی از مبارزات برحق مردم فلسطین حمایت می نماید و حملات ددمنشانه ارتش اسرائیل را به شدت تقبیح و محکوم می‌دارد.
 
ما همچنان اظهار همدردی عمیق خویش را با زلزله زدگان اخیر ولایت هرات که بیست روز از آن نیز می‌گذرد و تلفات جانی و مالی فراوانی را برجای گذاشته و کماکان بازماندگانِ قربانیان و مردمان آن سراسیمه و پریشان خاطر از خانه و کاشانه شان به بیرون و بدون سرپناه به سر می‌برند، ابراز می‌داریم.
به یقین می‌توان گفت که مسبب ویرانی‌های اخیر افغانستان اشغالگران سفاک و خون آشام شان و در راس امپریالیسم لجام گسیخته امریکاست که طی بیست سال اشغالگری ( ۷ اکتبر ۲۰۰۱ – ۲۰۲۱ ) از هیچ‌گونه ددمنشی و استفاده سلاح های کیمیاوی درین کشور دریغ نکردند و افغانستان را به کانون لابراتوار سلاح‌های مخرب و ویران کننده شان بدل نمودند که ابعاد فاجعه را تا سالیان متمادی باید شاهد باشیم، استفاده عظیم سلاح‌های کشتارشان درین کشور محیط زیست در افغانستان را به شدت لطمه زده که ما شاهد فاجعه های طبیعی ویران کننده همچون سیلاب های مدهش، لغزش کوه ها و زلرله فاجعه بار اخیر هرات ، بادغیس و فراه بوده ایم. همچنان باعث ویرانی هزاران روستا و کشتار خلق بی گناه این سرزمین نیز گردیدند، و پس از سقوط شگفت انگیز رژیم پوشالی شان و روی کار آوردن امارت اسلامی افغانستان اینک شاهد ناتوانی گروه متحجر امارت اسلامی هستیم که در فرستادن تیم های نجات به محلات و عدم رسیدگی درست به آسیب دیدگان، عدم توانائی شان در اطلاع رسانی درست، عدم توانائی شان در پیش گیری فاجعه قبل از وقوع، عدم توانائی‌های علمی و سطح درک شان در تشخیص خطوط زلزله و احتمالات وقوع حادثه، کمبود دوا و کمک‌های اولیه، غذا، آب ، خیمه، سرپناه و نبود تیم‌های منظم نجات و امداد همه و همه باعث گردیده تا ابعاد فاجعه زلزله هرات افزایش یابد.
امارت اسلامی که به زور اربابان امپریالیستی اش به تاریخ ۱۵ آگست ۲۰۲۱ دوباره بر اریکه قدرت تکیه زد، در کمک رسانی به قربانیان زلزله نیز همچنان با اتکای باداران امپریالیستی‌شان حرکت کرده و ناتوانی شان به صورت مطلق به نمایش گذاشته شد.
حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان برون رفت ازین برهه را در وحدت و یکپارچگی کل جنبش مارکسیستی – لنینیستی – مائوئیستی افغانستان علیه امپریالیسم و ارتجاع در هماهنگی با نیروهای ملی دموکراتیک در بسیج توده های کشور می‌داند و یکبار دیگر اعلام می‌کند که بخاطر منافع عمومی جنبش مارکسیستی – لنینیستی – مائوئیستی کشور علیه امپریالیسم و ارتجاع به مبارزه برخیزیم و در مسیر وحدت و یکپارچگی کل جنبش متحدانه حرکت نمائیم.
با در نظرداشت اوضاع و شرایط کنونی تامین وحدت اصولی تمامی مائوئیست های کشور اجتناب ناپذیر است !
پس با تعهد هرچه بیشتر و با درنظرداشت منافع علیای کشور و مردمان کشور با تمام توش و توان به پیش !
به پیش در راه تامین وحدت سراسری میان نیروها و شخصیت های مائوئیست افغانستان!
حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر