۱۴۰۰ آذر ۵, جمعه

خلق ایران در تب و تاب نبردی بزرگ

 
خلق ایران در تب و تاب نبردی بزرگ
 
تداوم مبارزه ی کشاورزان زحمتکش و مردم اصفهان
همان گونه که می شد تصور کرد خامنه ای و تفنگ به دستان پاسدارش نتوانستند مبارزه ی مسالمت آمیز کشاورزان زحمتکش اصفهان و مردم به جان آمده ی این شهر و استان را برای حق آب خود تحمل کنند و روز جمعه این مبارزات را به خون کشیدند.
 پیش از آن، کشاورزان از مردم خواسته بودند که جمعه 5 آذر کنارشان باشند تا گردهمایی بزرگی را تشکیل دهند و بدین سان خواست های خود را برای حق آب و توجه به محیط زیست و... پیگیری  کنند. اما پنجشنبه شب کفتارهای خامنه ای برای پیشگیری از این گردهمایی که بی تردید بسیار بزرگ تر و باشکوه تر برگزار می شد و بسا این احتمال می رفت که میلیونی باشد و نیز مشوق و موجب گردهمایی هایی مشابهی در استان های دیگر همچون چهارمحال و بختیاری و لرستان و خوزستان شود، به کشاورزان یورش آوردند و چادرها را آتش زدند و کشاورزان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند و بسی از آنها را مجروح کردند.
اما این یورش وحشیانه به کشاورزان و مردم شهر و استانی که یکی از استان هایی بوده است که عمده مردم اش مذهبی و بیشترین شرکت کننده و جانباخته (23 هزار جانباخته) را که بسیاری شان از همین خانواده های کشاورز بوده اند، در جنگ 8 ساله داشته، نمی توانست مانع برگزاری گردهمایی جمعه شود. کشاورزان و توده های رنج کشیده ی اصفهان جمعه برای گردهمایی به پل خواجو رفتند اما نیروهای انتظامی مانع برگزاری این گردهمایی شده و کار را به ضرب و جرح، انداختن گاز اشک آور به سوی مردم و شلیک مستقیم به توده های زحمتکش و کشتن آنها کشاندند.
نطفه ای که رشد می کند و بزرگ می شود
این چنین رویارویی با جنبش های مسالمت آمیز نشان از ناتوانی محض خامنه ای و دارودسته ی مجتبی و رئیسی و دولت پاسداران دارد. دولت پاسداران اکنون تمامی کشور را در کنترل گرفته و به نوعی حکومت نظامیان را برقرار کرده است. پیش از این، آنان می خواستند که هر حرکتی را در «نطفه خفه کنند»، اما نطفه نه تنها خفه نشده بلکه پا گرفته و حسابی هم پا گرفته و می رود که رشد و تکامل یابد و برومند شود.
خلق ایران در تب و تاب
 اکنون و در پی حرکت توده های زحمتکش اصفهان، زحمتکشان و مردم چهارمحال و بختیاری، لرستان و خوزستان در حرکت و تب و تاب اند و هر آن امکان گُرُ گرفتن و برخاستن موج وار این شهرها و استان ها وجود دارد. دیر نیست که جوش و خروش کشاورزان و مردم اصفهان به شهرهایی  مانند کاشان و قم و مشهد نیز کشیده شود.  
تلاش برای تفرقه میان توده ها بی ثمر است
توده ها و مردم زحمتکش شهرها و استان هایی که درگیر مساله آب هستند همچون خوزستان، چهارمحال و بختیاری و یا پای شان به این درگیری کشیده شده و یا خواهد شد مانند استان لرستان و یزد به خوبی نسبت به تلاش خامنه ای و پاسداران اش برای تفرقه افکنی بین توده ها آگاه اند و اجازه نخواهند تیرهای کثیف و مشمئزکننده ی خامنه ای به هدف اصابت کند. آنها به خوبی می دانند که دشمن عمده ی کنونی آنها و تمامی کارگران و کشاورزان و مردم ایران، شخص ولی فقیه یعنی خود خامنه ای، حکومت اش و دولت پاسدارانی است که درست کرده است.
 گرچه مبارزه ی کنونی در استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و یا خوزستان به گرد مساله ی آب می چرخد اما آنچه موجب تحرک مردم این استان ها و نیز کل مردم ایران است بسیار فراتر از مساله ی آب است. آنچه در پس و زیر مساله ی آب وجود دارد نفرت و کینه ی انباشت شده طی چهل سال کارگران و کشاورزان و مردمان زحمتکش از این حکومت و بلاهایی است که به سر زندگی شان و این سرزمین آورده است؛ و همین کینه و نفرت عمیق در پس هر مساله ای از جمله در مساله آب و محیط زیست نیز نهفته است و آن را هدایت می کند و هر کس که بخواهد این کینه و نفرت را از حکومت خامنه ای، به مردمی دیگر که خود از این حکومت در رنج و عذاب اند منتقل کند و میان مردم تفرقه بیندازد بی تردید شکست خواهد خورد.
اکنون ذره ذره وجود تمامی طبقات زحمتکش  و تمامی خلق ایران خواهان اتحاد است و همین خواست است که مسلط بر مبارزه شان گشته است و آن را به پیش می برد.    
توده های به جان آمده و امکانات تبدیل دفاع به حمله
در مقابل این حملات کفتارهای افسار گسیخته ی پاسدار و بسیجی و نیروی انتظامی و لباس شخصی تفنگ به دست و کشتن کشاورزان و مردم زحمتکش، اکنون دیگر میل توده ها به دفاع صرف نیست، بلکه می رود که به میل به حمله و تهاجم به نیروهای سرکوب و به زیر کشیدن این حکومت کثیف و متعفن تبدیل شود. دیر نیست که این میل به حمله و تهاجم که همچون حسی نهفته و عمیق درونی در سینه ی خلق ایران پَر و بال می زند و بیشتر به سبب دست خالی اش آن چنان امکان بروز بیرونی نیافته، به شکلی برق آسا بیرونی شده و گسترش یابد و در شورش ها و قیام های خودانگیخته ای که بسیار مهیب تر از آبان 98 خواهد بود، خود را نشان دهد. شورش ها و قیام هایی که گرچه خود به خودی خواهند بود اما سطح اتحاد و آگاهی در آنها بسیار بالاتر از آن شورش ها و قیام هایی خواهد بود که تا کنون رخ داده است.

درود به مبارزه ی کشاورزان و مردم شریف و شجاع اصفهان
برقرار باد اتحاد طبقه ی کارگر با کشاورز
برقرار باد اتحاد بزرگ خلق ایران
مرگ بر جمهوری اسلامی
برقرار باد جمهوری دموکراتیک خلق ایران
گروه مائوئیستی راه سرخ    
 ایران    
پنج آذر 1400

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر