۱۴۰۲ دی ۴, دوشنبه

اعلامیه حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان در مورد جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه


  در مورد جنایت و نسل کشی مردم فلسطین توسط رژیم اشغالگر اسرائیل

 بیش از یک ماه است که رژیم آپارتاید و فاشیستی اسرائیل مردم فلسطین در نوار عزه را سلاخی و قتل عام می کند. تا کنون بیش از10000 هزار فلسطینی کشته و بیش از 20000 نفر زخمی شده اند. بمب افکن های اسرائیلی از هوا، زمین و دریا در هر ساعت ده ها بمب و موشک بر سر خانه های مسکونی، بیمارستان ها، اردوگاه ها و مدارس در نوار غزه پرتاب می کنند و نیروهای پیاده آن ها در داخل غزه به کشتن مردم بی دفاع فلسطین مشغول اند. بیش از نیمی از منازل در غزه آسیب دیده و هزاران خانه مسکونی تخریب شده اند. اسرائیل آب و برق و هر گونه رابطه با غزه را قطع کرده است. در همین حال در دوماه اخیر در حدود 150 نفر فلسطینی در کرانه باختری به دست سربازان اسراییلی و شهرک نشینان یهودی کشته شده اند.
در مقابل این جنایت و نسل کشی اسرائیل و حامیان امپریالیستی اش و دفاع از خلق فلسطین موجی از خشم و انزجار جهانی از جمله به شکل تظاهرت در شهرهای جهان به راه افتاده است.
رژیم فاشیستی و اشغالگر اسرائیل و حامیان امپریالیستی اش هرگونه صلح را تا آزادسازی گروگان های اسرائیلی و نابودی کامل حماس رد کرده اند. این در حالی است که علاوه برقتل عام هزاران فلسطینی، اکنون این مردم در اسارت نیروهای اسرائیل قرار دارند.
این جنایت هولناک بر خلق فلسطین با پشتیبانی بدون قید و شرط امپریالیسم امریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه قرار دارد. دو ناوگان دریایی امریکایی که هر کدام مجهز به سلاح های کشتار جمعی و لشکر ی از نیروهای ویژه جنگی هستند به دفاع از اسرائیل در منطقه مستقر شدند. کمک های نظامی کشورهای اروپا مانند آلمان امسال چندین برابر سال های گذشته به رژیم اسرائیل افزایش یافته است. اسرائیل پایگاه استراتژی امریکا و متحدین اش در یکی از مهم ترین نکته حساس جهان است. به این دلیل است که جنایات و تجاوز اسرائیل نه تنها مورد حمایت بی دریغ و بی پرده امپریالیسم امریکا قرار دارد بلکه این جنگ، بخشی از جنگ تجاوزگرانه امریکا در خدمت حفظ سلطه جهانی اش است.
در طرف دیگر صف بندی های ارتجاعی مانند جمهوری اسلامی ایران و گروه های ارتجاعی اسلامی مانند حزب الله لبنان و حشد شعبی در عراق وحوثی های یمن گویا در ضدیت با اسرائیل قرار دارند. گرچد این گروه ها به شمول جمهوری اسلامی بر طبل جنگ می کوبند، ولی تا کنون عملا کاری از پیش نبرده اند. با وجود این خطر گسترش جنگ در منطقه بسیار زیاد است.
سرگذشت خلق در بند و به خاک و خون کشیده شده فلسطین و جنایات رژیم اسرائیل با حمایت هوادارانش در 75 سال گذشته نمادی از دربدری و فلاکت ملیت های تحت ستم و اسیر جهان از یک طرف و ظلم و تجاوز امپریالیسم و نوکران بومی شان از طرف دیگر است. رشد گروه های بنیادگرایی اسلامی مانند حماس که امروز در جنایت علیه مردم سهیم هستند، رابطه مستقیم به حمایت قدرت های امپریالیستی مانند امریکا در حمایت از بنیادگرایی داشته است.
اوضاع افغانستان نیز از جهت های زیاد در چهل سال گذشته، مشابه وضعیت فلسطین بوده است. کشورهای امپرپالیستی ابتدا گروه های بنیادگرایی اسلامی را پرورش دادند و بعد عملکردهای همین گروه ها را بهانه برای تجاوز و اشغالگر افغانستان قرار دادند. اما اکنون بنیادگرایی اسلامی به مانع و دردسری برای سلطه ی جهانی امپریالیسم تبدیل گشته است. آتشی که امپریالیست وسیله ی  دست پروردگان اسلامی شان در منطقه برافروخته بودند، اکنون دامن خودشان را نیز گرفته است.
این تراژدی بر خلق فلسطین در شرایطی جریان دارد، که جنبش های مردمی، دموکراتیک و کمونیستی در خاورمیانه به شدت ضعیف هستند. رژیم اشغالگر اسرائیل، توجیه تجاوز و نسل کشی شان را به اساس جنایت حماس گذاشته اند و بالعکس . این چرخه ی باطل بر اوضاع به شدت ارتجاعی در منطقه مدد رسانده است.
کمونیست های واقعی و فقط آنها هستند که می توانند این دور باطل را پایان دهند. این وظیفه انترناسیونالیستی هر کمونیست است که از خلق فلسطین در مقابل جنایات و تجاوز اسرائیل دفاع کنند. نیروهای انقلابی و کمونیست باید در سراسر جهان از جمله در خاورمیانه و فلسطین و اسرائیل به میدان آیند و بر ضد ماشین کشتار اسرائیلی در دفاع از خلق فلسطین اِیستادگی کنند. بدون رشد نیروهای اصیل کمونیستی در منطقه و فلسطین اوضاع به نفع توده های تحت ستم و ملیت های تحت ستم تغییر نخواهد کرد و بدون انقلاب کمونیستی و بدون سرنگونی رژیم سرمایه داری اسرائیل و نابودی گروه های ارتجاعی مانند حماس، این فاجعه و جنایت هولناک ادامه خواهد یافت.
 
حزب کمونیست ( مائوئیست )افغانستان
12نوامبر 2023
21  عقرب 1402 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر